Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen

    Korting op 420shop
    Hoi mensen.
    ik ben voor het eerst begonnen met kweken.
    ik heb afgelopen zondagavond 2x the ultimate van Dutch passion in spongepots gedaan en in een propagator pro met led gezet.woensdagmorgen waren ze ontkiemt,vanmorgen heb ik na veel lezen op het forum het vliesje van 1 zaailing verwijderd.
    Tot een klein uurtje later de zaailing die goed ging (in mijn ogen dan)een blaadje laat hangen.
    moet ik gewoon nog geduld hebben en wanneer kan ze dan het beste om potten.
    mvg
    Attached Files

    #2

    Comment


    #3
    Dat gaat nooit goedkomen in dat kleine bakje!!! Gelijk in een grotere pot zetten! Arme plantjes...
    Zitten er wel gaten in de bodem? De grond ziet er nogal nat uit. De volgende keer kun je de zaden ongeveer 5 cm diep onder de grond stoppen. Dan schuurt het hoesje er vanzelf af wanneer de zaailing naar boven groeit. En krijgen ze wel voldoende licht waar ze staan? Ze zijn nogal aan het strekken.
    Last edited by Bella; 2 August 2018, 21:14.

    Comment


    • Homegrow77
      Homegrow77 commented
      Editing a comment
      Ik heb ze inderdaad een uurtje geleden in de potten gedaan die ik wil gebruiken nl 11ltr potten

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het zijn spongepots, die zijn speciaal voor het ontkiemen van zaden. Niks mis mee.

    #4
    Ik heb de potten in mijn tent gezet 60x60x150 en ik heb er een mars hydro reflector 48 led boven hangen op de groeistand op 80cm hoogte en ik heb ze 50 ml water per pot gegeven aan de rand

    Comment


      #5
      Gaat goed toch ?
      Niks aan 't handje hoor, lekker bezig.
      Check dat ze niet als een gek gaan strekken, want dan hangt je lamp te hoog.
      Weinig water geven, ze drinken bijna niks nu, het meeste water verdampt.
      Heb je ze wel ingegraven tot de ronde blaadjes ? Die mogen een halve cm boven de grond.
      Succes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Homegrow77
        Homegrow77 commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad volgens mij gaat het nu beter ik heb ze ingegegraven en de lamp aangezet (18/6) en vanmorgen ff snel gekeken en de blaadjes hingen toen weer allebei hetzelfde en de andere die is nu mooi groen aan het worden en begint met het openen van de lob blaadjes.
        Als de lamp straks weer aanstaat zal ik nog kijken of de lamp niet te hoog hangt ivm strekken maar vanmorgen in ieder geval nog niet.
        Mvg
    Bezig...
    X