Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen niet elk zaadje komt gelijk door

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen niet elk zaadje komt gelijk door

    Korting op 420shop
    Beste lezer,

    Twee dagen geleden ben ik mijn eerste vier zaadjes gaan ontkiemen en twee komen nu echt al heel mooi door! Ben helemaal blij ermee en wil eigenlijk vandaag deze twee al gaan planten.
    Echter merk je het al, de andere twee laten nog niet veel van zich zelf zien. Wat kan ik nu het beste doen gewoon nog een tijd laten staan of moet ik het medium waar ze opliggen veranderen? Of zijn ze zelfs misschien al opgegeven? Graag hoor ik jullie advies!

    Bedankt voor het lezen en een fijne dag verder

    #2
    Als er twee ontkiemd zijn zullen de andere ook wel komen toch?
    Ik weet niet hoe je het doet maar daar is voldoende te vinden rechts boven.
    Bij zoeken!

    Succes!

    Comment


      #3
      Ik veronderstel dat je niet rechtstreeks in de aarde ontkiemt, das nochtans een eenvoudige manier waarbij de kans op mislukking vrij klein is

      -> Zaadje in kuiltje 1cm diep gooien, gaatje dicht doen, zachtjes aandrukken, toplaag vochtig houden (waterspuit vind ik daar ideaal voor) en een week wachten, das alles

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
        Als er twee ontkiemd zijn zullen de andere ook wel komen toch?
        Ik weet niet hoe je het doet maar daar is voldoende te vinden rechts boven.
        Bij zoeken!

        Succes!
        Hey Ipie!

        De zaadjes heb ik tussen twee stukken vochtig katoen/watjes gedaan in een doorzichtig glas.

        Doet mij goed dat je zegt dat de andere twee waarschijnlijk ook nog door komen! Dan laat ik ze voor nu nog even lekker liggen en ga ik de andere twee vandaag nog in het aarde stoppen.

        Thx!

        Oorspronkelijk geplaatst door Appleton View Post
        Ik veronderstel dat je niet rechtstreeks in de aarde ontkiemt, das nochtans een eenvoudige manier waarbij de kans op mislukking vrij klein is

        -> Zaadje in kuiltje 1cm diep gooien, gaatje dicht doen, zachtjes aandrukken, toplaag vochtig houden (waterspuit vind ik daar ideaal voor) en een week wachten, das alles

        Comment


          #5
          Gewoon de 2 die geboren zijn in de grond stoppen en de andere 2 nog paar dagen de kans geven. Na dag of 5 kan je de watjes misschien verwisselen met nieuwe ivm schimmels. Maar that's. Na 10dagen gooi ik ze weg.

          Comment

          Bezig...
          X