vraagje over zaailingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ObiTo
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2018
    • 41

    #1

    vraagje over zaailingen

    Korting op 420shop
    hallo ik ben een beginnende kweker en wil alles tot in de puntjes doen nu heb ik mijn zaailingen mooi onderplastiekje afgedektt mooi luchtvochtigheid van 60% soms miss klein beetje te warm rond 29 graden
    maar er zijn 2 zaailingen waar de blaadjes naar beneden krullen is dit normaal ? waar denken jullie waar het aan kan liggen ik voeg een fotoje bij zodat jullie alles goed kunnen zien
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Heb je al gekeken onder topics over ontkiemen?
    zo te zien niks mis mee, maar een foto met wit licht zou wel helpen.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 13 August 2018, 02:48.

    Comment

    • ObiTo
      Senior Stoner
      Member
      • Aug 2018
      • 41

      #3
      ja ik heb al heel veel opzoek werk gedaan maar er wordt zoveel gezegd dat je het niet meer weet nk bedankt voor de reactie in iedser geval

      dit is de eerste keer en wil het goed doen als ik te veel over lees had ik het plantje bena als stervende beschouwd

      ik heb na het draineren van de potgrond ook nog geen water bijgegeven omdat ik vondt dat de zaai en stek grond nog vochtig genoeg leek is nu zo een 3 dagen geleden ik heb enkel besproeid om de luchtvochtigheid optimaal te houden ik zal vanafg men lampje na 18 u draaien uitgaat een fotootje nemen onder normaale omstandigheden
      maar het kan dus normaal zijn dat je blaadjes naar beneden krullen als ze nog zo klein zijn ?
      nog eens bedankt voor de snelle reactie

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Dat plastiekje mag er nu vanaf.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • ObiTo
          Senior Stoner
          Member
          • Aug 2018
          • 41

          #5
          ooh ok dank je wel Q heb ik inmiddels gedaan .

          bij deze een fotootje zonder licht

          ik denk dat ik wel goed zit maar voor de zekerheid dat ik dit vraagje stelde bedankt in ieder geval allemaal voor de snelle reactie
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • ObiTo
            ObiTo commented
            Editing a comment
            oh ok ik denk indd dat ze miss iets te sterk is ik draai onder 1500 w led op zo een 60 cm afstand maar ik heb inderdaad het gevoel dat ze te sterk is voor die afstand

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            1500 Watt daadwerkelijk verbruik of 1500 Tell Sell watt ? (Dan roept Mike heel hard @It’s amazing, deze 2,5 watt led lamp kunt u vergelijken met een 1500 watt hps, bel nu, wij zitten voor u klaar”). Beste kijk je op het type plaatje van de lamp, daar zou het precies op moeten staan.

          • ObiTo
            ObiTo commented
            Editing a comment
            er staat niet zo veel op eigenlijk ik heb hieronder een foto gepost met wat er op staat
        • ObiTo
          Senior Stoner
          Member
          • Aug 2018
          • 41

          #6
          ik denk inderdaad dat ze te veel licht krijgen bij eentje begint de putnjes een beetje te verkleuren
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • ObiTo
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2018
            • 41

            #7
            dit is the setup
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • ObiTo
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2018
              • 41

              #8
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Weet je misschien het merk ?

              • ObiTo
                ObiTo commented
                Editing a comment
                van chineese makelij xD
            • Anthony997
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Jan 2018
              • 114

              #9
              is normaal dat.....dat zijn de lobblaadjes

              Comment


              • ObiTo
                ObiTo commented
                Editing a comment
                thx kerel weet ik weer dan xD
            • MankeNelis
              Advanced Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2016
              • 70

              #10
              1500 watt led lijkt me wat overkill voor deze jonge dames.

              Comment


              • ObiTo
                ObiTo commented
                Editing a comment
                ik weet wat me zeker te doen staat voor de volgende zaailingen een kleiner lampje xD
            • ObiTo
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2018
              • 41

              #11
              ik ga de lamp nog een stuk hooger hangen voor de zekerheid

              Comment

              • Flip Hasjkip
                Wicked Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Sep 2008
                • 3595

                #12
                En toch heb ik het vermoeden dat deze helemaal niet 1500 watt uit de muur trekt. Het feit dat er geen daadwerkelijk verbruik op de sticker wordt vermeld doet dat alleen maar versterken. Maar ja, als je verder geen merk of andere info hebt wordt het lastig zoeken.

                Ik zou in ieder geval, als je de lamp nog hoger gaat hangen, goed in de gaten of er geen strek optreedt.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Nee natuurlijk is het niet echt 1500W maar dat is het verkooppraatje.
                  Anders waren die zaailingen allang geroosterd.

                  P=U x I
                  U = 85 - 265
                  I = 0.9 - 2.1

                  voila.

                  De zaailingen strekken ook een beetje, dus de lamp hing al wat te hoog.
                  Last edited by QnQ; 13 August 2018, 20:42.

                • ObiTo
                  ObiTo commented
                  Editing a comment
                  dus jij zou opteren om de lamp toch terug wat lager te hangen ?

                • ObiTo
                  ObiTo commented
                  Editing a comment
                  als ik met mijn licht metertje eronder ga heb ik op een 40 cm afstand meer dan 2000 lummen is dit niet te veel dan ?
              • ObiTo
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2018
                • 41

                #13
                ik heb mijn lamp inderdaad terug wat lager gehangen zoals QnQ zei ze begonnen wat te strekken ..voor de rest denk ik dat ze op dit moment vrij gezond zijn bedankt allemaal voor de reacties

                Comment

                • ObiTo
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 41

                  #14
                  vorige week donderdag kwamen ze boven de grond en er is nog steeds geen nieuw bladerdek is dit normaal ?

                  Comment

                  • ObiTo
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Aug 2018
                    • 41

                    #15
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...