Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant op sterven na dood na verpotten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant op sterven na dood na verpotten.

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb een tijdje geleden een autoflower in de serre geplant. Nu heb ik een kweekkast gemaakt en heb de plant gisteren in een 20l pot gezet (in de serre stond hij in de volle grond) . Nu is de plant helemaal aan het hangen. Het leek wel alsof de plant heel kleine wortels had toen ik hem overpotte. Kan dit een gevolg van stress zijn of is de plant klaar voor de vuilbak? De puntjes van de bladeren zijn al hard aan het worden

    #2
    Waarom haal je ook een plant uit de volle grond? Dit is resultaat is te verwachten hoor. Als het een Reguliere plant was had je nog een kleine kans dat deze het nog haalde.
    maar het is een auto... die ging ook bijna aan de bloei beginnen, ik vrees dat ie verloren is. Heeft niks met stress te maken. Je hebt iets gedaan wat je niet mag doen;

    Als je heel veel kluit er mee uit haalt is er wel een kans; maar ook de aarde uit volle grond is niet geschikt om in een pot te zitten. Dat slibt dicht.
    Is een grote fout die je maakt, die je zal bekopen met het leven van je plant; en als ie toch blijft leven zal er niet veel van in huis komen...
    Dat wordt volgend jaar opnieuw beginnen, nu is het al te ver in het seizoen voor buitenkweek...

    Comment


      #3
      een Afje overpoten is 80% wachten op problemen!
      vinden ze niet erg leuk en kunnen er ( vaak) niet tegen...
      zeker in een potje die half gevuld is.............................

      Comment


        #4
        Voordeel is dat dit een hele sterke plant is die je bijna niet dood krijg zelf niet als je zo doe als jij nu doe
        In die bloem pot zit geen verse pot aarde he ???
        Je hebt eigenlijk alles fout gedaan wat je fout kan doen 10 points
        Plant uit volle grond gehaald
        Pot aarde half gevuld
        Pot aarde gevuld met tuin aarde?
        Plant er in ge prop

        Nou geef hem nu maar flink slok water en laat die plant paar dagen met rust negeer die plant en dan zal je zien dat ze over paar dagen weer beter is
        Ga der nu niet aan liggen plukken frutselen of in de zon zetten laat haar met rust
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Een autoflower nooit overpoten , zaadje direct in eind medium steken een lichtmedium met wat zaai en stek medium (voor het ontkiemen)En buiten water en niet te veel voeding geven plant met rust laten.

          Comment


            #6
            Bedankt voor de reacties! De plant deed het buiten ook niet echt goed dus ik dacht zet hem maar binnen. Moest hij sterven kan ik tenminste een gewone feminised planten... Wat is er mis met de pot op deze manier vullen? Het is verse potgrond met wat voeding in.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Uit de zon plaatsen? Is onder een dakraam in orde? Het is hier nu toch bewolkt

                Comment


                • philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  Ik adviseer buiten laten, daar stond ie ook, dus daar heb je ook beste kans op 'herstel"... my 2 cents...

                #9
                Ok, even ter verduidelijking. Ik gebruik biotabs voeding. Ik heb de potgrond gemengd met de voeding en heb 500ml water met de vloeibare voeding bijgegeven, zoals in de uitleg van biotabs staat. Dit was gisteren. Ik ga de plant terug in de serre plaatsen.
                ​​

                Comment


                  #10
                  Oke je plant gaat dood en jij ben de moordenaar want je ken hem niet met rust laten WTF wrom geef je voeding?? aan een autoflowerr????????????
                  Waar heb je dat gelezen? Waarom?? je doe alles om die plant dood te krijgen geloof me het gaat je lukken .
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door SidewayZ3600 View Post
                    Bedankt voor de reacties! De plant deed het buiten ook niet echt goed dus ik dacht zet hem maar binnen. Moest hij sterven kan ik tenminste een gewone feminised planten... Wat is er mis met de pot op deze manier vullen? Het is verse potgrond met wat voeding in.
                    Pot ''altijd'' vullen met grond, geen halve glazen schenken aan gasten toch?....

                    Comment


                      #12
                      Je hebt amateurs en " amateurs".
                      Vraag me af hoe LR2 hier op reageert..., of juist niet en hoofdschuddend de tuin in loopt.

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Als je mijn topics van een aantal jaren geleden bekijkt, dan zie je dat ik 't vast ook wel geprobeerd heb
                        We beginnen allemaal ergens. Dat ergens kan op een bepaald niveau zijn, of daar onder. Ik heb dit jaar ook nog een plant om zeep geholpen, door mijn eigen schuld. Overmoedigheid misschien, vogeltjes hebben parten gespeeld, maar voornamelijk was ik het toch echt zelf. Voor de tweede keer dezelfde fout.

                        Het is belangrijk dat daar een les uit getrokken wordt. Als dat niet gebeurt, dan heeft het geen zin. Dan loop ik niet alleen hoofdschuddend door de tuin, dan ga ik zelfs kwaad worden. Zie mijn hele akkefietje met Athony een paar weken geleden.. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...probleem/page5

                        Punt blijft: we hebben hier te maken met een beginner die zijn fout inziet, die zoekt een oplossing. We weten allemaal hoe klote het is om een plant te verliezen, topicstarter lijkt er in dit geval (gelukkig!) een les uit te willen halen. Dan heeft die mijn steun. Het idee achter het veroorzaken van het probleem is wat knullig, gewoon niet geweten hebben wat er aan een wietplant gevoelig is en wat niet, maar de logica 'betere omstandigheden maken voor betere groei', dat getuigt van een goede instelling. Die gast wilt vooruit. Beter worden. Nou, daar zijn wij voor! Voor de Anthony's onder ons, daar steek ik geen vinger meer naar uit.

                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Moet LR2 gelijk geven 100%
                        Dit is ook een soort school waar mensen kennis op proberen te doen. Helaas moet ik mijzelf er ook op betrappen met soms ietsje te harde opmerkingen. Daarvoor gaat ook mijn respect uit naar QnQ die wel 20 maal per maand zegt , te nat of te droog om maar een voorbeeld te nemen, blijf altijd vriendelijk, respect!! En daarbuiten zijn we vroeg of laat allemaal als beginneling begonnen.

                      #13
                      Ja wadde, chill out mensen. Je mag een autoflower verpotten in het vegetatieve stadium. Begin gewoon niet in te kleine potten. Van 4 naar 18 liter bv is gewoon ok. Reken op een paar grammen minder oogst, that's it. Ik heb praktisch al mijn autoflowers tot nu toe overpot. Binnen is het sowieso al zonde omdat je op 18/6 moet blijven draaien, laat staan dat de lamp van in het begin al op het maximum moet. Dus dan maar overpotten.

                      Deze had je best in volle grond laten staan, wortelstelsel is beschadigd en dat duurt weken om te herstellen als ze niet uitdroogt.

                      Als je tomaten verplant trek je ze ook uit elkaar, vervolgens zet je ze zeiknat. Wiet kan je niet zeiknat zetten want dan verstik je de wortels. Dus de enige remedie hier is zijn ondergang. Zet em weg, maar reken er niet meer op en begin gewoon opnieuw.

                      Comment


                        #14
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-in-een-lijst

                        Hier een link, genoeg voer voor een knaller voor volgend jaar. (mits je liefde gaat krijgen voor kweken)




                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Ja hoor, gelijk een abonnementje genomen.

                        #15
                        Nou maar hopen dat het niet zo'n geval van 99luftballons wordt zoals LR2 had met die anthony.
                        Misschien had ie een geestelijke stoornis dat ie zich zo gedroeg, iets met zelfvernietigingsdrang of een dubbelle persoonlijkheid.

                        Nou maar hopen dat ie niet is overgestapt op dieren fokken ofzo.

                        Comment

                        Bezig...
                        X