Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AF zaailingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AF zaailingen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik heb me net voorgesteld in het topic member introduction en heb twee vragen met betrekking tot mijn nieuwe AF zaailingen.
    Ik heb de zaden laten ontkiemen (in een nat koffiefilter in een sealzakje) alleen ze waren echt net ontkiemd en toen vanochtend in potten gedaan buiten. Is het erg dat de zaden nog niet helemaal ontkiemd waren? De zaden waren open maar de wortel stak er slechts een heel klein beetje uit.

    Ik heb om te proberen 1 zaadje op dezelfde manier ontkiemd en in een turfpotje gedaan binnen. Op deze manier blijft de zaailing rond de 22 graden en heb ik er denk ik meer controle over denk ik. Iemand ervaring met dit soort potjes? De gedachte er achter is dat ik straks als het plantje boven de grond is het plantje met pot en al in de grond kan zetten. De wortels groeien dan door het potje heen.

    Mocht het koud/slecht weer worden dan gaan de potten in de kas, en ja ik weet dat ik laat ben maar ik kon het niet laten. Al is het maar voor de ervaring.

    Alvast bedankt!

    #2
    Ik ontkiem mijn zaden altijd gewoon in glas mee water 2 a 3 nachten in een donkere plaats en klaar is kees en neen normaal zouden ze morgen of overmorgen er wel door komen kan geen kwaad ze moeten wel open staan en best is dan ze mm of 2 e uitsteken

    Comment


      #3
      Als je een klein wit puntje ziet bij het ontkiemen is dan voldoende on in de grond te zetten.
      Afjes direct in de volle grond zodat je ze niet hoeft over te poten of anders
      potten..... ( 10 tot 15 liter aarde is voldoende)......
      Turfpotjes geen ervaring mee, je zult hier zeker wel reacties op krijgen.....

      Succes!

      Comment


        #4
        Oke dankjewel Benja! Ja ik heb hiervoor eigenlijk ook gewacht totdat de wortel goed uit het zaadje steekt maar ik was nu te ongeduldig. Is weer een leer voor de volgende keer. Ik zal kijken of ik de potten vanavond binnen kan zetten, als ze boven de grond uit komen kunnen ze wel weer naar buiten.

        Comment


        #5
        Dank voor je reactie Ipie! De potten zijn 15-20 liter.

        Comment


          #6
          Zodra je zaadje open is kun je gaan zaaien, ik wacht altijd tot de wortel 1 cm lang is voor ik ze in de grond steek ( maar dat is persoonlijk )
          Over turf potjes heb ik al vaak slechte verhalen gehoord ivm schimmels.
          Ook duurt het redelijk lang voordat je wortels door de potjes heen groeien.

          Comment


            #7
            Ivm die turfpotjes..
            Dit raden ze hier af, ik meen als ik het goed heb hier eens een post gelezen te hebben waar lr2 dit test. Ik geloof dat er toch ettelijke weken voorbij waren voordat de wortels door het potje heen kwamen, geen aanrader dus..

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Stonerr View Post
              Ivm die turfpotjes..
              Dit raden ze hier af, ik meen als ik het goed heb hier eens een post gelezen te hebben waar lr2 dit test. Ik geloof dat er toch ettelijke weken voorbij waren voordat de wortels door het potje heen kwamen, geen aanrader dus..
              Eens, een afje heeft daar geen tijd voor die moet ''direct'' door kunnen
              groeien i.v.m. de korte levenstijd!

              Comment


                #9
                Die turfpotjes moeten nat staan zodat de wortel er door kan. Dan verzuip je bij wiet de wortels, daarmee wordt dat afgeraden. Heb dat jaren geleden is geprobeerd en nooit een wortel erdoor zien gaan.

                Comment


                  #10

                  Comment


                  • Anthony997
                    Anthony997 commented
                    Editing a comment
                    Als je moet kiezen tussen de 2 dan bodem eraf snijden.
                    Zeker niet beginnen te prutsen aan je zaadje

                  #11
                  Dankjewel Anthony!

                  Comment


                    #12
                    Even een kleine update, de plant welke in het turfpotje binnen ontkiemd is staat er nu het beste bij (zie foto, de anderen zijn elk iets kleiner). Ik heb deze na een week of 2 over gezet in een grote pot. Het turfpotje had ik even nat gemaakt en toen kon ik het zo voorzichtig uit elkaar scheuren.
                    Na een paar weken werd het toch wel wat fris buiten dus toen de potten in de kas gezet op andere locatie. Excuus voor de foto, niet heel duidelijk, is een screenshot van een filmpje. Het is een WW AF. Hoop er nog een paar gram van af te halen en zo niet dan heb ik er in ieder geval weer wat van geleerd.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    Bezig...
                    X