Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een Led kweeklamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met een Led kweeklamp?

    Korting op 420shop
    Iemand ervaing met een led kweeklamp ?

    #2
    Kijk eens bij de kweekverslagen

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Iemand ervaring met een fiets......




      Ook dit is een erg algemene vraag... Iets specifieker is handiger

      Comment


      • DannyDeVito
        DannyDeVito commented
        Editing a comment
        ga eens langs bij LOTTO-SOUDAL lol

      • Belgium420
        Belgium420 commented
        Editing a comment
        Vroeg me af wanneer ik mijn led kweeklamp zou kunnen gebruiken is een full spectrum 100w maat beperkt budget vrienden zijden altijd tegen mij eerst 2weken buiten stellen en dan pas de lamp erop maar omdat ik nog maat begonnen ben en nog maar een zaailing heb vroeg ik me af of ik een led lamp al direct kan gebruiken als ik zaadje in de grond heb gestopt

      #4
      Direct onder de lamp..
      planten nooit van buiten naar binnen verplaatsen!

      Comment


        #5
        Ja, meteen vanaf het begin onder de lamp, zeker niet eerst buiten als je ze binnen wil kweken.

        Om wiet te kweken zou je misschien iets minder naar je vrienden luisteren, die hebben meer verstand van andere dingen denk ik

        Ik had het al gezegd, kijk eens bij de kweekverslagen op dit forum, iedere nieuwkomer (die niet al te eigenwijs is) is in staat, soms met wat hulp van het forum, een goed wietje te kweken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Dat niet van buiten naar binnen verplatsen, geldt dat ook voor autoflowers? Ja ik weet dat autoflowers binnen niet het meest efficient is maar vanwege de ongewenste stank buiten wil ik dit toch gaat doen, momenteel gebruik ik mijn binnen hok om mijn huidige oogst te drogen dus ik dacht wellicht kan ik mijn plantje vast buiten starten? Mijn gedachte was dat aangezien het een autoflower is zal het geen last hebben om ineens wat meer uren light per dag te krijgen.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dan heb je straks een hok vol beestjes.
          Die komen ook op autoflowers en in de grond ja.

        • Cleargreen
          Cleargreen commented
          Editing a comment
          Maar afgezien van de beestjes? De grond komt toch van buiten, de compost in elk geval, daarnaast is mijn huis ook niet bepaald beestjes vrij dus over beesten maak ik me niet zo druk, kan altijd een gekko van de muur trekken en die er ook bij zetten xD

        #6
        LED lampen heb je in alle prijsklassen.
        Zou daar eerst eens na kijken en als je wat hebt gevonden
        hebt zijn hier voldoende mensen die je raad kunnen geven

        Comment


          #7
          Die lamp al zien passeren. NIet veel waard. Die 100 watt is wsl het equivalent van een normale bulb, wsl heeft die effectief niet meer dan 20 of 30. Tis zo'n led spotje dat gemaakt is om weinig te verbruiken. Dus dan zijn ze beter af buiten want vanaf ze drie weken oud zijn volstaat die lamp al niet meer. Of je moest tevreden zijn met max 10 gram.

          Comment


          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Kzal u men lamp keer tonen man tis een kweeklamp kom van lumeri.be

          #8
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Mytie
            Mytie commented
            Editing a comment
            Op die website staan goeie lampen daarvan komen mijn cob leds vandaan . Maar toch is de volgende led upgrade bij mij een budmaster , hpskiller of apollo armatuur. ( gaan wel voor een kostprijs de deur uit )

          #9
          Als antwoord op je vraag: IK!
          Dit soort lampjes gebruik ik als aanvulling, puur voor meer terpenen maar zeer zeker niet voor het gewicht. Je zal echt niet meer als 20 gram ervan halen, denk eerder aan 10gr zoals beowulf aangeeft. 100W is led power maar zal wel niet meer als 28W verbruiken. Al die lampjes komen van ali trouwens..
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Verbruikt maar 20 watt en ben van plan 1plant buiten en 1 plant onder de lamp xp zijn momenteel zaailing die nu buiten staan na 2weken zet ik eentje onder de led xd

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Echt slim is het niet, maar het kan wel. Koop een fles bio insecten spray tegen bladluis etc. en geef je plantje een neveldouche en daarna besproei je na met water om zo geen ongedierte mee naar binnen te nemen. Het valt te proberen toch, kijk maar wat het gaat worden met enkel een led lampie Succes in ieder geval..

          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Kan ik die bio spray zo in de aveve kopen xp of moet ik die bestellen ?

          #10
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            OK Dan hoop ik dat jij gaat laten zien dat ik ongelijk heb

          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Ik fix da mijn plantjes wel in orde komen ik fix wel voeding en die spray gedoe xp

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Ach, hij fixt het wel effe

          #11
          Ja, das wat ik zei, je had die foto al ergens anders gepost en die led lampen stellen dus niks voor. Spaar je beter wat door voor een cob oid of je moest tevreden zijn met een gram of 10.

          Comment


            #12
            Beste forumers.

            ikzelf kweek op cob 2x 500w en het rezultaat mag er zijn .
            Jack herer fim op de foto is dan ook een prototype onder de 2 cobs. Wil ik mee zeggen dat ik heel veel heb geleerd van deze gefimde jack herer . Namelijk ben ikzelf een beginner in canabiskweek. Deze planten zijn dan ook mijn eerste dames. Heb nog een northerlight auto staan onder 300 w led en deze doet het ook wel prima . Volgende veg is met scrog op 1 fim en 2 autoflowers. ( Autoflowers worden niet gescrogt )

            foto is de jack herer fim onder 2x 500w cob led.
            op 50 cm hoogte van de plant geven die een totaal van 120.000lux.

            plagron is de voeding , afhesteld op plagron grow en plagron light .

            ph waarde water 6.0
            ph waarde grond 6.4
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Mytie; 24 August 2018, 13:27.

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Geen enkele cob die je zo zwaar kan belasten dat die 500 watt produceert... Bedoel je 50 watt, of een frame van 10 stuks mss?

            #13
            Op netstroom 250 w verbruik 125 w per stuk en watage van led 500w van 1 frame en in dat ene frame zitten 2x 250w cob leds dus 2 frames met 4x 250 w cob maakt 1000w aan licht . Geen verbruik .

            Zie foto van frame
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #14
              Dus je kweekt onder 2 keer 125 watt en ni twee keer 500. Het wordt dikwijls zo geformuleerd om beter te verkopen, maar het klopt gewoon ni en zorgt enkel voor verwarring. Het is enkel relevant wat er daadwerkelijk verbruikt wordt.

              Comment


                #15
                Ik denk niet dat een lamp van 2x 125 w 120.000 lux produceert op 25 cm van een veg .
                hps van 600w op 40 cm produceert 70.000 lux .
                watage van verbruik op netstroom is niet hetzelfde als par of lux uitstraling van een lichtbron . Zie andere forums . Waar debatten genoeg over bestaan . Mijn rezultaat mag er wel zijn met 2 x cob volgende update is de apollo led of budmaster dan gebruik ik deze cob voor autoflowers .

                tussen haakjes led word niet gemeten op lux maar in par of umol .

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ik ben benieuwd naar je kweekverslag met goeie foto's en info van de cobs die je gebruikt.

                  Nou mag je met 1000W voor 1 plantje ook wel wat resultaat zien natuurlijk.
                  Met 1000W HPS heb je 36 van zulke plantjes.

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Ik ga er verder ni op in. Als je beweert dat je met 1000 watt kweekt en 120 000 lumen dan is alles onder de 750 gram een slecht resultaat.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  beowulf hij heeft het over 120000 lux
              Bezig...
              X