Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paarse steel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paarse steel

    Korting op 420shop
    Wat kan de oorzaak zijn van een paarse steel bij mijn zaailing ?

    #2
    genetische aanleg, te nat staan, kou... (?)

    Comment


    • Belgium420
      Belgium420 commented
      Editing a comment
      Te nat denk ik ni echt maar denk dat het de kou is het is al de hele week onder de 20 graden gebleven en in de nacht soms maar 11 graden zou ik nie beter mijn zaailing savonds binnen zetten achter het raam en ieder ochtend terug buiten zetten ?

    #3
    Van kou worden de bladeren eerst paars denk ik.
    Stelen is stress.
    Dat kan ook al gebeuren als je er even met je vingers aan zit.

    Lekker buiten laten zolang het niet vriest.
    Binnen kweek je zwakke plantjes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Belgium420
      Belgium420 commented
      Editing a comment
      Leez vooral da het van de kou is dat je zaailinh een paarse steel krijg als het ongeveer onder de 18 graden is ?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is in Nld 3/4 van het jaar wel eens onder de 18 graden.

    #4
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #5
      Mooi voorspeld.

      Dacht dat je het ging fixen? Hier is overigens niks mee mis. Kan geen kwaad van is bij anderen te kijken hoe zo'n wietplant eruit moet zien ipv elke paar dagen een nieuw topic te openen. Want zo volgen er idd nog wel een tiental.

      Comment


      • Belgium420
        Belgium420 commented
        Editing a comment
        Als ik op de meeste site lees da et van de kou, te nat enz.. en kmag et toch voor de zekerheid vragen ja toch tis de eerste dak lees dat da normaal is xp g nie te rappen iets gaan zeggen 2keer na denken just saying man

      #6
      Ja, maar verplaats je eens in ons, jij komt hier met een auto bij de garage en vraagt hoe die deuk erin komt...
      Tja, dat kan vanalles zijn eh
      Zolang ze in goeie grond staat, goed groeit en je ze niet te nat zet en geen voeding geeft hoef je je weinig zorgen te maken.
      Meglow had het antwoord al gegeven. Stress, kou of genetica.
      Moeten ze dan naar binnen, nee ze hoeven niet naar binnen zolang het niet vriest.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Belgium420
        Belgium420 commented
        Editing a comment
        Awel kwou vandaag voeding bestelen van rqs die ene booster mix pack voor groei en bloei en khad gelezen dat ik deze voeding al kon geven vanaf zaailing en het staat gwn in universele potgrond van de brico xp en of ze goed groeien daar twijfel ik aan omdat de beide zaailing al een goeie dikke week boven de grond zijn en nog niet echt zo groot zijn als ik naar de andere hun zaailingen kijken van een waak later all

      #7
      Kleintjes kan je wortelvoeding geven met beetje water( dopje van 10 ml met 1 drup wv) en dat voer je langzaam op als ze groter worden.
      Voeding is niet beter als het duurder is of mooiere verhalen verteld.
      De lijn van biobizz is goed en goedkoop, maar er kweken ook mensen op pokon tomatenvoeding van een euro of 3 bij de Aldi vandaan.
      Gooi geen geld weg.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oh, bijna vergeten, NIET TEVEEL WATER!!!!!!!!

      #8
      Wortelvoeding/stimulator is weggegooid geld. Vaak duur, extreem lage ph en totaal overbodig. Als je grond luchtig genoeg is ontwikkelen de wortels zich vanzelf zoals het hoort.

      Comment


        #9
        Na 2 weken is men zaailing nog nie echt gegroeit xp sta gwn buiten geef gwn water als het nodig is maar de zon is mss het probleem veel bewolkte dagen laaste dagen hier bij mij

        Comment


          #10
          Je bent te laat begonnen. De hoeveelheid licht en sterkte van de zon is nu onvoldoende om nog een plantje te laten groeien. Uiterlijk 1 juli beginnen. dan wordt het nog wat buiten. Begin je later, dan wordt je oogst minder of blijft je plant klein. Zelfs bij een fantastisch mooie nazomer is het aantal lichturen per dag minder dan in mei/juni/juli.

          Comment


          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Ja dacht ik ook al daarom wil een ze nu onder een klein led lampje hangen zodat ze 24u licht kunnen krijgen is wel 100w en verbruik 20watt

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Zelfs een bewolkte dag in oktober geeft meer licht af dan die 20 watt led... Maar dat gaat er precies maar moeilijk in. En die goedkope led is ni gemaakt om 24 op 24 te draaien. Dat overhit wsl in no time.

          • Belgium420
            Belgium420 commented
            Editing a comment
            Dus eigelijk het beste is gewoon buiten laten staan en sparen voor een fatsoenlijke led lamp ? Xp

          #11

          Comment

          Bezig...
          X