Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailingen verschillen enorm, help!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beste QnQ DannyDeVito ,

Het is inmiddels al bijna een weekje geleden dat ik mijn laatste bericht naar jullie heb geplaatst.
    De informatie die jullie me gegeven hebben waren erg zinvol en heb dan meteen alles op een rijtje gezet om het probleem op te lossen.

Mijn afzuigcapaciteit was inderdaad niet voldoende, maar die conclusie had DannyDeVito al gegeven. Helaas, was het voor mij qua prijs nog niet haalbaar om een nieuwe softbox, slangen en een koolstoffilter aan te schaffen.

Ik ben erachter gekomen dat mijn hokkie nog best wel afhankelijk is van de buitentemperatuur, want afgelopen week met 2 koudere dagen zat ik rond de 26.5-27.5 en dat is in principe goed. Nu komen er gelukkig veel koude dagen aan, maar voor de warme dagen heb ik besloten om een complete CO2 set te kopen, waardoor mijn planten veel beter tegen de warmte kunnen. Deze set is gister geïnstalleerd en draait totdat het weer koeler wordt.

Is dit naar jullie mening een goede oplossing voor mijn probleem tijdens de warme dagen?

Dit gaat niet de standaard worden, want ik wil uiterlijk maart 2019 een compleet nieuw afzuigsysteem in mijn kweekruimte hebben.
    Voor nu gaat het dus weer goed ondanks dat het resultaat van de warme periode wel te zien is aan de planten...

Zouden jullie de foto willen bekeken en jullie bevindingen met me willen delen? Je ziet dat de bladeren erg smal en klein zijn en dat de bladeren iets naar binnen krullen. Is dit een probleem wat zichzelf oplost als het klimaat nu goed blijft of moet ik hier zelf nog iets aandoen om het te verbeteren of is het beter om gewoon overnieuw te beginnen en deze kweek als leermoment te beschouwen?

QnQ als antwoord op je vorige reactie: De hygrometer hangt echt tussen de planten, dus de bovenkant van de hygrometer is nagegenoeg even hoog als het hoogste punt van de planten.

Heren wederom bedankt voor jullie tijd en ik hoop dat je me met dit verhaal nog ietsje kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Roy
    Attached Files

Comment

Oh nee toch, ik kom vanmorgen even mijn hokkie in om water te geven en zie witte plekken op 1 blad. Ik kom dichterbij en wil het aanraken, springt er iets wits weg....

Ik zal hem ook ff posten in de topic beestjes
      Attached Files

Comment

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Witte vlieg misschien. Kijk eens aan de onderkant van de bladeren.

Onderkant van het blad
      Attached Files

Comment

• Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Meerdere bladeren controleren. Kijk of je geen witte eitjes ziet. Op dit blad lijkt er niets aan de hand qua ongedierte.
    Bezig...
    X