Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Erg trage groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Erg trage groei

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    als je ze buiten hebt opgekweekt lijkt me niet zo goed te zien hoe lang ze nu al in je kast staan
    en hoeveel uur licht je ze geeft ... als je ze buiten zet verminderen de uren licht
    deze jonge plantjes hebben nog 18 uur licht nodig dat had je in eind Juni en begin Juli
    als je ze nu eind augustus binnen hebt gehaald was het maar 13 uur licht en willen ze in bloei schieten als jij ze dan terug binnen onder 18uur licht zet denk ik dat de planten dan niet goed meer weten wat te doen
    mijn plantjes zijn 14 dagen oud en zijn al bijna zo groot
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • MrP1t
      MrP1t commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reply.Toen ik de zaden kocht vertelden ze me dat autos erg vergevingsgezind waren.
      Mja blijkbaar niet dus.
      Nieuwe kweek beginnen dan maar?

    #3
    oeps met het lezen van al die topics had ik ff over het hoofd gezien dat het auto's waren
    als het auto's zijn mag je geheel de kweek 18 uur licht aanhouden onder een lamp
    anders zal je weinig eraf halen

    als deze auto's al 4 weken oud zijn zouw je beter opnieuw beginnen van deze zal je niets meer afhalen
    en die disco light mss lager zetten ik kweek niet met die disco light maar denk dat de meeste ze tot op 20 cm zetten van de plant geloof ik ( lees ff paar topics waar ze zo een lamp gebruiken )
    maar auto's leven niet zo lang zo deze zijn verloren

    en ik heb ook nog op coco gekweekt en dat werkte niet goed maar das mijn mening ik gebruik meestal ligt mix moet je dan natuurijk ook voeding geven ook op coco want zit namelijk niets in in coco van voedingstoffen dat je plant nodig heeft
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • MrP1t
      MrP1t commented
      Editing a comment
      Hartelijk dank voor het advies Smoker,

      Ik kijk om vandaag dan nieuwe zaadjes te bestellen, mss geen auto's meer, maar gewone.
      Van zodra ik een nieuwe kweek begin begin ik wel een soort growlog, dan kunnen mensen mij wat tips geven terwijl ik bezig ben.

    #4
    Tip:

    Afje na het ontkiemen direct in een grote pot, 10 liter is voldoende.
    Ze hebben namelijk geen of weinig tijd om weer te herstellen van klein naar groot.
    Ik draai zelf op 22-2 omdat ik vind dat ze af en toe ook rust nodig hebben.
    Zelfs op 24-0 doen ze het ook prima maar minimaal 18-6 aanhouden...
    Die lamp heb ik geen ervaring mee, maar van buiten naar binnen geeft stress.
    Ik kan zelf niet met cocos overweg zoals velen hier, gewone potgrond werkt prima!
    Zou dit toch even aanzien, de wonderen zijn de wereld niet uit.
    Ze hebben nog ongeveer tien weken te gaan, zou niet op veel opbrengst rekenen.
    Eigenlijk had de bloei na rond de 5 weken moeten beginnen, sterkte!!!!

    Comment


    • MrP1t
      MrP1t commented
      Editing a comment
      Dat had ik ook gedaan, pot met diameter 38 cm.
      Maar zoals beowulf opmerkt, waarschijnlijk hebben ze veel te nat gestaan.
      Momenteel staan ze op 24/0, maar ik denk dat ik de kweek maar eens afbreek.
      Alvast bedankt voor de tips

    #5
    Die hebben gewoon te nat gestaan.

    Comment


    • MrP1t
      MrP1t commented
      Editing a comment
      ja, ik had daar ook al aan zitten denken. Blijkbaar is dit een veelvoorkomende beginnersfout.
      Ander en beter...

    #6
    Maar verder zien ze er prima uit.
    Zolang ze niet bloeien zijn ze nog aan het groeien.
    Lamp op 20/4 en op de juiste afstand en weinig water, dan kan dat gewoon nog goed komen.

    Als je bij elke fout opnieuw gaat beginnen kun je beter vast 100 zaadjes kopen.

    Het is nog niet gezegd geloof ik, maar bij het ontkiemen gaat het al mis.
    Als die wortel 1.5cm is dan hadden ze al 3 dagen in de grond moeten zitten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • MrP1t
      MrP1t commented
      Editing a comment
      Dus te laat in de grond gestopt...
      Ik zie soms door de bomen het bos niet meer met al die forums en videos die toch allemaal net iets anders vertellen.
      Maar vanaf nu blijf ik hier en bij mijn volgende groei start ik een growblog zodat de meer ervaren mensen me enkele tips kunnen geven.
      Ik vindt die juiste afstand van lamp zo moeilijk te bepalen.Nu hangt hij op ongeveer 30cm, dien ik hem nog te verlagen dan?
      bedankt voor de reply

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      QnQ sry beste vriend ik vraag je zelf meestal om hulp maar hier ga ik je toch ff tegen spreken ik laat mijn zaadjes altijd tussen papier zitten tot de wortel zo een 4 cm is en de meeste van zelf hun zaadhoedje afsmijten en hun lob blaadjes zichtbaar zijn en dan plant ik ..... zo zie ik wat er gebeurt want als ik ze plant van als de wortel te voorschijn komt komen meeste niet boven en op mijn manier heb ik 8 op de 10 keer 100% die uitkomen
      iedereen heeft zo een beetje zijn eigen manier van kweken ben zeker dat er hier nog leden zijn die het anders doen met koffie filters of watjes of etc .......

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Alles kan.
      Maar als je ze zolang laat kiemen beschadig je heel veel wortelhaartjes als je ze plant.
      Ik ga dat niet aan iedereen aanraden.
Bezig...
X