Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste keer binnenkweek

    Korting op 420shop
    Hola,

    Ik begin binnekort met een kleinschalige binnenkweek. 4,5 plantjes
    Nou heb ik nog werkelijk niks aangeschaft maar wel een hele hoop research gedaan naar wat een goede setup is.

    Ik ben van plan zelf een kweekkast in elkaar te timmeren van mdf platen met het formaat van b:1.20d:1.00h:2 (kan max 20cm hoger). Alles netjes afwerken en dichtkitten. Waarna ik de kast lichtdicht maak en bekleed met radiatorfolie. (Weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met de deur, iemand suggesties?)

    Als de kast dan eenmal af is ben ik van plan de volgende setup te gebruiken :

    Platinum p 300 watt Led verlichting.
    G tools 125 2 speed fan in combinatie met een pk ecofilter.
    Unitech travo klimaatregelaar.

    lijkt me toch fijn om het klimaat te kunnen regelen, en lees dat zon travo dimmer het brommen tegenhoud.

    Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup of 1 van bovenstaande producten? Zouden jullie iets anders gebruiken? Alle tips zijn zeer welkom.

    Groeten, Bob

    #2
    Ik zou geen radiatorfolie nemen. Dat wordt gewoon grijs na 1 of 2 kweken en dan ben je alle reflectie kwijt.
    Isoleren (als je dat wil) kun je doen met piepschuim platen, verkrijgbaar bij de doe-het-zelf en dan haal je een rol zwart-wit-folie bij de growshop om af te werken.
    MDF kun je het best (helemaal voor-achter- en zijkanten) verven met acrylverf.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      AHA, gevonden.
      als je nou even kijkt naar een kweektent, die dingen heb je al vanaf een euro of zestig!
      Ben je gelijk klaar met knutselen.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O, trafodimmer werkt beter dan een dimmer van de bouwmarkt!
        En, hoe werkt dat met vier komma vijf plantjes!?

      #4
      Je hebt geen deftige tent voor 60 euro. Wat ik tot nu toe zelf gemaakt heb was overigens altijd beter. Moest het kunnen blijven staan dan maakte ik ook gewoon zelf mijn hok ipv een tent. Enige voordeel daar is dat je ze op 10 minuten afgebroken hebt.

      Comment


        #5
        Dank voor de reacties, heb ook getwijfeld om een tent aan te schaffen, (ben best bereid wat meer uit te geven aan wat kwaliteit). Maar het lijkt me ook een leuke opgave om zelf wat in elkaar te flansen
        wist niet dat radiatorfolie grijs werd... dan ga ik misschien toch inderdaad maar voor zwartwit folie. Wat is het voordeel van met piepschuim isoleren tegen over dit niet te doen?
        En enig idee hoe ik het best een deurtje kan monteren in zon hok?
        En zou graag weten of iemand ervaring heeft met deze Led verlichting (platinum p300).

        wat ik begrijp is dat een trafo gestuurde dimmer dus wel een goede toevoeging is op de ventilator in de kweekkast van 1.20x1x2?

        alvast bedankt!

        Comment


          #6
          IMG_4232.jpg IMG_4233.jpg


          Aan de buitenkant zie je waar ik de folie heb bevestigd, tussen de deuren en aan de achterkant van de deur heb ik tochtstrippen gemaakt tegen lichtlekken. Ik zet na de verzorging altijd een zak met zand tegen de deur zodat deze goed gesloten blijft maar als je wat handiger bent als mij (moet niet zo moeilijk zijn ) dan kan je ook vast wel iets maken met een slot o.i.d.

          IMG_4234.jpg

          (Kijk niet naar de bruine strepen, daar is een fles voeding overheen gegaan :p )





          Attached Files
          Last edited by Flip Hasjkip; 17 September 2018, 20:46.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            En anders heb je nog altijd kleefbare velcro strips.

            Comment


              #8
              kleine deur en kozijn haal je van marktplaats zo,n oppervlak zou ik minimaal 400 watt led nemen 2 van 200 van pg led bv en als je de smaak te pakken heb 3 voor in de winter
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              Bezig...
              X