Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info binnenkweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Info binnenkweken

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    ik hier een beginnende kweker wil graag stap voor stap 1 plantje kweken binnenshuis.
    hierbij wil ik wel benadrukken dat ik niet met een kweekkast werk maar dus gewoon een bloempot in mijn kamer heb staan. Beetje amateuristisch waarschijnlijk maar oke.
    inmiddels heb ik wel een vraag of 1 led groeilamp van 120 wat iets kan opbrengen van oogst...
    Verder zijn voedingsstoffen al in orde gebracht en heb ik al redelijk wat artikels gelezen maar dat lampje blijft vraagtekens bij me ophalen.
    de lamp: http://www.lumeri.be/nl/lumeri-fx120-fsp.html
    Het gaat dus maar over 1 plantje en de reden dat ik niet kweek in een kweekkast is omdat ik ruimte genoeg heb en geurhinder geen problemen oplevert. Ook zit de temperatuur netjes en zie ik dus niet echt een meerwaarde aan een kweekkast.
    graag jullie ideen en info!

    #2
    Jeej, daar heb je die lumeri website weer. Het is geen 120 watt lamp, maar een 23 watt lamp. Een spaarlamp van de action van 3 euro geeft wsl hetzelfde resultaat, amper iets.

    Comment


      #3
      Er staat toch 120 watt op?
      weet jij dan een goedkope oplossing of de benodigdheden voor een degelijke lichtbron die niet te duur is?
      verder heb ik alles onder de knie maar licht voor een plantje blijft toch wel het gegeven.

      Comment


      • Mark de Boer
        Mark de Boer commented
        Editing a comment
        Het werkelijk verbruik is het wattage waar je naar moet kijken, mvg

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kijk eens op elektrohandelsprijzen onder led- verlichting, de meeste kan je gebruiken en des te meer watt en Lumen des te meer plant kan je groeien!
        De cob ledverlichting is populair onder kwekers maar de floodlight vind ik ook interessant.

      #4
      Nja, kheb dat al 100 keer getypt. Ze geven het maximum wattage aan waarop ze belast kunnen worden, je moet kijken naar wat het effectief uit de muur trekt en dat is 23 watt. Daar haalf je mss 5 gram wiet mee. Ik kan u niks anders aanraden want je wil geen tent met alle benodigdheden en vereiste nr 1 is een tent met alle benodigdheden.

      Comment


        #5

        Comment


        • renoir68
          renoir68 commented
          Editing a comment
          lig aan je budget,,er is genoeg keus..maar alleen een tentje ben je er nog niet,

        #6
        Ik zou zeggen start een kweekverslag waar je alles kan vragen wat je tegenkomt en dan gaan we het volgen.

        Er is elke week wel een nieuwe kweker op JD die het zo wil proberen en elke week vertellen we de minpuntjes en de valkuilen.
        Als je hier wat langer rondhangt en ook topics van anderen gaat lezen zul je alvast een heel stuk wijzer worden.

        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Inderdaad maar eerst wil ik jullie al vertellen dat ik student bent en budget dus niet erg hoog is daarom zoek ik eerst ook uit met welk minimumbudget ik er zou kunnen komen!
          bedankt voor jullie geduldige posts!
          inderdaad weeral een ongeduldige beginnende kweker

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ah, studenten. Leuk. Probeer je enthousiasme te bestieren, en teken een plan een paar keer uit voordat je iets aanschaft. De verleiding is groot om met spaarlampen te gaan rommelen, uiteindelijk ben je daar straks meer geld aan kwijt dan in een keer een goede set samen te stellen. Het is soms beter om een paar maanden te wachten, dan direct te beginnen. Uiteindelijk is dat wachten meer belonend, omdat je er een goede en degelijke kweekset aan overhoudt die jaren mee kan. Als je elke ronde voor 200 euro moet verbouwen, en na 3 rondes begin je weer vanaf de grond opnieuw omdat het toch tegenvalt, dan is dat weggegooid geld.

          #8
          Begrijpelijk , mag een slotje op, maak een nieuw topic met een samengesteld systeem wat ik wil doen en heb.

          Comment


            #9
            Zelf ben ik ook al een hele tijd aan het inlezen over binnekweken. Ook ik dacht in eerste instantie, ach een plantje binnen kweken. dat kan niet duur zijn toch?
            Nouja, hoeft niet. Maar als je een beetje plant wil wel.

            Mijn bevindingen zijn dat als je (zoals ik) LED wil gaan gebruiken, je dan toch minimaal wel naar een 140 watt setje van 280 euro zit te kijken.

            Als je het echt persee zo goedkoop mogelijk wilt, zou je iets als dit kunnen bestellen: https://www.kweekverlichting.nl/led/...abox-pro-5-90w

            Zelf zou ik dan toch echt nog ff 150 euro bij sparen voor iets waar je gewoon meer plezier aan gaat hebben. Meer licht = meer wiet .

            Goedkope/effectieve kweek ledjes bestaan niet.

            Dit filmpje is gemaakt door een amerikaanse kweker die al een aantal jaar op LED kweekt. https://www.youtube.com/watch?v=i6ha0ETWfa8

            Zit vol waardevolle informatie voor de beginnende LED kweker.
            Ik kan je aanraden om het ff te kijken. (is wel in het engels)

            Maargoed, LED lamp + micro tent + afzuiger en filter zit je met het hele plaatje toch al snel op +/- 500 euro.

            Dat zijn dan de basics.

            Je zou zo'n 80 euro op de tent kunnen besparen door zelf wat te knutselen.
            Of op HPS gaan kweken, dat scheelt ook veel geld.
            Maar dan ben je dat geld uiteindelijk weer kwijt in energiekosten... LED is volgens mij evengoed als HPS tegenwoodig. LED lijkt me dus the way2go.

            Maar haastige spoed, is zelden goed.

            Ik ben zelf al druk aan het sparen .


            Love, Nederhigh.
            Last edited by Nederhigh; 25 September 2018, 17:31.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #10

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Last edited by Nederhigh; 25 September 2018, 17:51.

              #11
              Zeker .
              ja led of spaarlampen ik denk er nog over na maar Indd een klein kweektentje zelf ineen knutselen met een reflectief vlak zou Indd de opbrengst en energieverspilling kunnen verbeteren.
              heb hier zowel een ventilator en een raampje staan dus verse lucht geen probleem.

              ook had ik nog een vraagje over een wietplanten dat tever van de lichtbron staat en dus gaat strekken.
              moet je deze dan helemaal ingraven tot de bladeren of kan je dit oppikken door je lamp dichter te zetten op het al gestrekte plantje?
              groeten

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Een plantje gaat strekken als het bijvoorbeeld te weinig licht heeft. Je lamp dichter bij de plant hangen kan helpen maar zorg wel dat het blad niet te heet wordt!

                Als je strekken wilt voorkomen kan je het beste voor een indica plant gaan. Idica's groeien over het algemeen meer in een struik, terwijl sativa's meer een boom worden.
                Ook groeien Indica's minder door tijdens de bloei.
                kortweg, Indica's zijn meestal makkelijker in kleine ruimtes.

              #12
              Super ,
              Mja ik kweek met zaadjes waarvan ik niet weet wat het is..
              maar als een plantje indien al gestrekt is wat kan je dan doen?
              moet je hem verplicht verder ingraven of kan je dan dit gewoon opvangen door de lamp dichter te hangen op de juiste hoogte zonder de plant in te graven?

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Je kan op een slaapkamer of in een kledingkast iets maken met zwart-wit plastic of folie.
                Ga alsjeblieft niet voor discolicht of spaarlampen maar neem gewoon cree-led of cob-led.
                En neem eventueel een koolstoffilter tegen geurtjes door je appartement.
                Beter in een keer goed maar dit kost je al
                ongeveer 150E.
                O, bijna vergeten, de lamp dichterbij! En je plant ingraven heeft geen toegevoegde waarde want het ontwikkeld niet ineens wortels op dat stuk steel!!!!

              #13
              Woon je alleen daar?
              De geur van 1 bloeiende plant ga je wel in het hele gebouw ruiken eh...dat blijft niet rondom je plantje hangen.
              Je zult ook even moeten omkleden voor je de deur uit gaat, want je kleren gaan er ook naar ruiken. (dus ook je kledingkast goed afsluiten)
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Ik begin er niet meer aan. Als je post dat een tent/lamp/filter wel het minimum is voor een binnenkweek dan is blijven dezelfde vraag stellen tot iemand er eventueel anders op antwoordt de oplossing blijkbaar, weeral.
            Bezig...
            X