Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Setup binnenkweek

    Korting op 420shop
    Goeieavond,
    hierbij wilt deze beginnende kweker even wat info inwilligen voor een binnenkweek van 1 plantje om te starten en te leren.

    wat heb ik al aangekocht?
    - plagron grow/plagron bloom
    -spaarlamp 6500k (10cm boven de plant)
    -pot/potgrond
    - tijdschakelaar om 18 uren licht te geven

    wegens ik op een penthouse woon waarbij ik geen last heb van buren of geurhinder etc laat ik deze gewoon bloeien op mijn kamer.
    temperatuur zit op 23 graden en luchtvochtigheid ideaal.
    Een briesje voor de stevigheid van stengel en verse lucht is ook aanwezig .
    hierbij zou ik graag de vraag stellen of je een wietplant met 1 spaarlamp kan kweken en zoniet of jullie mij een beetje technisch willen bijsturen om iets in elkaars te knutselen waarbij ik meerdere spaarlampen kan hangen. Ben zelf niet echt technisch aangelegd als jongeman.
    zijn deze spaarlampen dan geschikt of stellen jullie deze in vraag?
    https://www.samelight.eu/philips-tor...yABEgJHMPD_BwE

    indien jullie ook nog tips hebben over benodigdheden die missende zijn of kunnen helpen laat het me weten.
    tips and tricks zeker welkom net zoals kritiek.
    op naar een mastergrower in wording!
    Last edited by Voetballe1; 25 September 2018, 17:29.

    #2
    Ik zou met spaarlampen in ieder geval zorgen dat je iets van een reflectief oppervlak om je plant/lamp heen bouwt. Anders is het sonde van het licht.

    Voor wat ik weet staat spaarlampwiet bekend om een zure smaak.

    Maar dat is ook alweer oud dus wie weet is dat inmiddels anders. Net als dat LED inmiddels beter/ net zo goed is als HPS.

    Ik zou gewoon ff het internet en dit forum afspeuren over meer info over spaarlampen.
    Er staat zonder enige twijfel wel ergens iets over welke/hoeveel lampen je nodig hebt voor 1 plantje.

    Ik zou het trouwens niet aanraden om met spaarlampen te gaan kweken. Het is niet zonder reden dat haast niemand dit doet.
    Ik snap dat de verleiding groot is en je zo snel mogelijk wilt gaan kweken, maar mijn advies is: "Spaar door voor een goeie LED lamp."

    Ik ben zelf al 2 jaar regelmatig aan het inlezen over binnen kweken en er zelf nog steeds niet aan begonnen.
    Achteraf ben ik daar erg dankbaar voor want er zijn enorm veel dingen die je fout kunt doen en je geld aan kunt verspillen.
    Last edited by Nederhigh; 25 September 2018, 18:31.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Led is inderdaad beter maar zoals je weet ben ik een beginner die als hobby ervan wilt leren door 1 plantje een beetje deftig te maken. Voor mij moet hier nog geen grootverdienste aan te pas komen maar het leren kweken met voedingsstoffen en verschillende apparatuur lijkt me een mooie start.
      led lampen staan zeker nog op de verlanglijst voor een volgend plantje al zal ik nog even als jobstudent hiervoo moeten verderwerken .
      hartelijk bedankt voor de weeral inforijke commentaar!

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Last edited by Nederhigh; 25 September 2018, 19:44.

      #4
      Welke spaarlamp heb je?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      Bezig...
      X