Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cob leds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cob leds

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal.
    zijn cob leds per definitie goed of moet ik hier ook nog op bepaalde zaken letten?
    zelfbouw zie ik niet zitten met mijn kennis

    #2
    Zeker wel. Kleurencode en voltage..
    Check hier eens, https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs
    iedereen kan er een bouwen..
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Bedankt ik zal zo thuis eens kijken al had ik al wat video's bekeken van Amerikanen die zelf cob leds bouwen. Vandaar dat ik het niet zo zie zitten maar misschien verandert dat nog.

      Comment


        #4
        Vrijwel iedereen die de Growmau5 zelfbouw serie bekijkt is in staat om het te maken, best leuk.
        Als de tijd en moeite teveel zijn kun je natuurlijk ook kant en klaar bestellen, maar dat is wel prijzig.
        Althans dat was vrij prijzig toen ik een jaartje geleden in jouw schoenen stond

        Comment


          #5
          Ik draai er nu ff 1 en dan zal ik eens kijken. Ik ben vrij a technisch ik bedoel een lamp doormeten is al te veel gevraagd voor mij.
          maar we gaan het zien zo.
          inderdaad goede led is duur, maar een niet werkende zelfbouw is in verhouding duurder

          Comment


            #6
            Net de video bekeken. Hij is vrij duidelijk inderdaad nu nog 6 series kijken en dan nog 20x. Maar of ik het daarna wel aandurf weet ik niet ik zal er in iedergeval veel van leren om te zien welke led ik kan maken of kopen.

            Comment


              #7
              Ik bouw voor mezelf en voor andere wel eens wat en geloof me, kwaliteit is duur goeie leds zijn al snel 20 euro per stuk en een degelijke meanwell voeding tikt voor 300 Watt ook zo 100 euro aan. Dan bekabeling, frame, koeling, lenzen etc en een behoorlijk aantal uur aan research en knutselen. Als je het leuk vindt om te doen prima, maar als het om 1 of 2 lampen gaat en je de tijd gaat mee tellen ben je beter af met een kant en klare lamp.

              De goeie leds zoals citizen, cree en luminus zitten niet zo ver bij elkaar vandaan qua opbrengst per Watt. Hier een mooi overzichtje, als je een van deze modellen pakt zit je altijd goed. Dan heb je nog geen fancy opties zoals uv, 680nm rood, emerson effect bladiebla..

              Comment

              Bezig...
              X