Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding en ph meten of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding en ph meten of niet?

    Korting op 420shop
    Hallo
    Ik heb wat vragen aangezien ik opnieuw ga beginnen.
    Vorige ronde werden de planten ziek en ontstond er toprot, ruim weggehaald, bloeiharen waren nog wit dus heb maar geoogst en hier ga ik wrs wietboter van maken. Heb al een idee wat het is maar toch heel jammer, 3 maal scheepsrecht hoop ik.

    Gekozen voor 5x power plant huismerk van wietzaadjes huismerk

    Ditmaal heb ik gewoon universele forflora grond van de jumbo, ph zone van 5-6.5
    Kwa voeding wil ik voor de alga lijn gaan van plagron, maar weet ik niet zeker of ik de ph moet meten of niet. Inwateren kan ik dit het best met regenwater doen, aangezien ik geen voeding toevoeg? Heb nog wat xroot van biogreen weet ook niet hoeveel ik hiervan moet toevoegen. is de alga lijn overigens ph corrigerend? Plagron geeft aan dat je niet op ph hoeft te letten in combinatie met bepaalde Plagron grond, Ben er dus nog niet uit welke voedinglijn het goed doet hierop.

    Heb nog potje bio green grow / bloom + de rest van de starter kit, en ook nog tomatenvoeding van welkoop, maar ik heb het idee dat ik veel teveel zat te knooien met de voeding wil ik het simpel houden met 2 flesjes voor grow en bloom.
    Last edited by Krueg3r; 25 October 2018, 15:46.

    #2
    Hey krueger, alleen groei en bloei is al genoeg, je hoeft ook geen wortelstimulator te gebruiken, niet teveel water geven, na ontkiemen met kleine potjes beginnen en 25 ml water, overpotten naar grotere potjes als de wortels er onderuit komen kan, maar je kan daarna ook in grote pot/emmer/kuip verder gaan.
    MAAR, beter iets te weinig dan teveel water, wen je aan dat je de potten optilt!!

    PH!? Meten is weten.
    Ec!? Op grond hoef je dit niet te meten.

    Voeding!? Gebruik gewoon de bio grow + bloom en verder geen rare fratsen, zorg dat je nu eens een goede oogst draait met simpele standaard dingen en voeg een volgende kweek iets toe!!

    Comment


      #3
      Dank voor de reactie,, heb het belang van ph waarde denk ik onderschat.
      De bladeren werden vroegtijdig geel en hardde volledig uit.
      Toch maar even een ph metertje bestellen, hopen dat die goedkope voldoet.
      Weet de PH van kraanwater hier niet dus afzuren naar 6.2 hou ik dan gewoon aan, met de voeding erdoor.
      Ben benieuwd hoe het verloopt ga voor het eerst een normale variant proberen en geen autoflower.
      Heb de 11L potten in ieder geval tot het randje gevuld met zon 16L per pot.

      Zit nog wel met een vraag over voeding, het schema van biogreen geeft aan zodra je hem in de bloei zet beginnen met 1 ml grow / 1 ml biozym / 1 ml xbloom / 2 ml xroot / 0,25 ml calgel.
      Dit is mede de reden dat ik over wou schakelen naar andere voeding omdat dit niet ideaal is als beginner.
      Heeft iemand tips kwa dosering, kan ik het alleen af met grow/bloom, ben echt volledig clueless kwa dosering, kweek onder een 250w hps 5 plantjes.

      Biogreen grow : N - 1.9% P - 11.1% K - 5.9% Mg - 1,2%
      Biogreen bloom : N - 2.0% P - 3.7% K - 8.0%
      Last edited by Krueg3r; 25 October 2018, 18:12.

      Comment


        #4
        Niet vergeten ook ijk vloeistof 4.0 en 7.0 te bestellen, bol.com heeft genoeg keuze in pH meters, 20E voor een meter is genoeg tenzij je een waterdichte wil.

        Ik heb bio Bizz grow en Bloom en wat pk 13-14 en daar gaat het prima mee.

        Ph van water kan je vinden op internet per gemeente, gewoon googelen.

        Bloeivoeding geef je pas als de pruikjes verschijnen, 5 tot 14 dagen na omschakelen, tot dan groeivoeding geven.

        Comment


          #5
          De zuurgraad blijkt 7.7 te zijn hier
          Ja niet zo gek dan dat de fosfor enz niet goed opgenomen word?
          Er zit 1 pakje van 4.0 en 6.89 bij, misschien later wat vloeistof erbij halen.
          Overigens Gedemineraliseerd water gehaald.
          Heb alleen geen ph- besteld, is er iets anders dat ik kan gebruiken van de supermarkt?

          Zit ook nog te twijfelen, wel of niet stekgrond halen bij de welkoop en ze hier de eerste 2 weken in een 3l pot te houden. Deze powerplant schijnt explosief te groeien

          En of voeden dan nog nodig is, staat dat er voor 2 mnd voeding inzit.
          Ik wil graag trotse vader zijn van mooie egaal groene planten, die gezond stralen, kan dat aanzicht van zieke plant niet aanzien en ontkiemen in universele grond is misschien niet de beste optie.
          Last edited by Krueg3r; 25 October 2018, 22:54.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ontkiemen tussen natte tissue in het donker.
            Appelazijn of citroenzuur, stekgrond of zaailingen grond zo houdt je controle, klein potje beginnen ( hand vol en 25ml) en langzaam opbouwen( of niet).
            Ik voed vanaf het begin bij. Met druppels per liter beginnen.

          #6
          PH meter moet nog even wachten maar heb de zaden al, geef de eerste 3 weken spa reine met 6.0 ph, hierna afgezuurd kraanwater. Dat is t plan voor nu
          Denk dat ik de kleine potjes even oversla, heb 't allemaal niet in huis en wil mn kop niet tevaak bij tuincenter laten zien en het ontkiemen wat jij aangeeft is een goede methode inderdaad alleen heb ik geen problemen gehad met mijn methode dus hou ik dat aan voor nu, 24u onderdompelen in lauw water en hierna de grond in, zo weinig mogelijk aanzitten. Alleen ga ik de grond nu niet meer inwateren met 1.5L per pot maar langzaam water proberen te geven.

          Heb eigenlijk alleen maar problemen gehad in de bloei dusver , groei ging er weinig mis, heb het idee dat ik door verschillende dosis voeding per week de hele ph verpest heb en K niet goed opgenomen werd :/ Heel jammer dat het zo vaak mis gaat maar zit vol met hoop, ik noteer ook alles wat ik doe zodat ik hoop ik uiteindelijk een kweek goed kan afronden en dit voortaan altijd aanhouden.
          Last edited by Krueg3r; 26 October 2018, 14:13.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ik adviseer een klein potje om te beginnen.
            Plastic bekers kan je ook gebruiken hiervoor.
            Wel even gaatjes maken onderin he.
            Injectiespuit voor watergeven, 25 ml aan de randen geven.

          #7
          Goed idee heb nog koffiebekers staan, 10L pokon zaaigrond moet dan voldoen!
          Doseren dus drupjes Grow op 1L water en beginnen met ong 25 ml, het is wel fijn om een basis te hebben om mee te beginnen, wil deze dure zaden niet weer verknooien Heb een doseerspuitje van kruitvat kan ik tot 0.25 ml nauwkeurig meten, had beter een kleinere kunnen halen.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Spa is prima begin, kijk ook even wat er allemaal in zit aan mineralen enzo.

          #8
          Bij het overpotten is het dan een goed idee de grote pot in te wateren met gelijk wat voeding erdoor? Of zit er genoeg in de universele voor de groeifase.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Ik water nooit in!
            Kleikorrels in pot, grond in pot, kluit erop, grond aan de zijkant, water aan de zijkant en ook wat aan de onderkant.
            De grond is gewoonlijk nog wel wat vochtig als het uit de zak komt, maar dat is absoluut niet voldoende voor een plantje.
            Ik pot ze soms wel 4 keer over, ik heb dus uiteindelijk een plant die al een halve liter aankan zonder problemen, voor ze in een 10/20 liter pot komen.
            En je kan altijd een beetje groeivoeding bijvoegen.
            Maar dat is mijn manier van werken, je kan het uitproberen of iets anders te werk gaan!
            Het eindresultaat geldt, je weet al wat in ieder geval niet werkt.
            P.s ik zet ze altijd onder led licht in de voorgroei, zodat ik zo snel mogelijk doorkan!

          #9
          Waarom zou je gaan beginnen in van die plastic bekertjes als je er toch maar 5 zet? In literpotjes kan je ze wel ff houden, die bekertjes drogen direct uit en echt veel ruimte hebben ze daar niet in. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk. Wat voor lamp hangt er boven? Als je niet kan overschakelen van lamp heeft het al helemaal geen zin. Je pot over om te besparen op elektriciteit. Als je nu bv zo'n ledpaneel hebt en ze blijven daar onder werkt het enkel in je nadeel om zo klein te beginnen.
          In het begin ml'ers gaan afmeten heeft ook geen zin. Als de grond op voorhand vochtig is gemaakt hoef je enkel de bodem te vernevelen tot de wortels overal geweest zijn.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Ja, da's mijn punt. Je kan niet lager dan 250 watt. Daar passen 5 7 liter potten onder en dan kunnen ze makkelijk de eerste 4 weken verder. Moest je bv nog zo 1 cree cob hebben op 50 watt dan is de opp die beschenen wordt veel kleiner en dan zou ik liter potjes nemen. Tis in functie van de lamp die er boven hangt. Had ik de luxe om direct onder de volle 450 watt te starten dan gingen ze bij mij direct in hun eindpot. Bij mij staan ze in de potgrond van de lidl trouwens...

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Die ene met 6 maand voeding, @beowulf!?

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Groene Jan heet het. Kijk niet naar het aantal dagen voeding. Dat zijn richtlijnen voor groenten en kruiden en die groeien lang zo hard niet als cannabis.

          #10
          Mijne in de jumbo forflora grond, vorige keren in welkoop universeel
          Heb het momenteel zo gedaan, formaat van koffiebeker eruit, vullen met stekgrond
          Eerste weken enkel spa reine
          Een beetje water op het zaadje en een goede liter aan de zijkanten. Komen ze wel 2 weken mee verder.
          Wou wat xroot toevoegen maar omdat ik bang ben dat het met de ph knooit doe ik het niet, namelijk vernomen dat de wortels een ph aanhoud vanaf het begin en als je later gaat schommelen ze gestresst kan raken en dit dus lijd tot gele bladeren

          Heb nog pokon voedingskegels liggen voor kamerplanten, is het een idee heir een aantal van onderin te leggen?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Krueg3r; 26 October 2018, 22:28.

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Voedingskegels ken ik niet, maar je wil direct weer teveel en dat moet je echt niet doen!!!

            Zoek eens op biotabs, voor een volgende keer.

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Hoi Krueg3r, ik heb het op de zelfde manier gedaan maar de volgende keer toch eerst in kleine potjes is beter te hendelen

          #11
          Beste heren
          Ph meter binnen en gelijk gecalibreerd en gemeten, met demiwater alles dubbel gemeten voor de zekerheid omdat deze goedkope of perfect werken of helemaal niet.

          PH calibratiestoffen waren correct, Kraanwater 7.7

          PH 6.2 bij toevoegen 1.5 ml grow
          PH 6.2 bij toevoegen 3 ml bloom
          Schommeling van PH viel mee, bij bijv 2.5 ml grow gaat hij terug naar slechts 5.95, wat ook nog acceptabel is

          Alleen het bewaren van zon meter, men zegt in demi water bewaren, anderen zeggen wat anders, wat zeggen jullie?
          Deze voeding dosering ga ik me aan houden de hele kweek, spaart me veel geld op spa blauw nu ik het weet.
          Grtz

          Edit : merkte bij mijn planten stress in vroege stadia, vooral de paarse stelen zaten me dwars, maar dit kwam dan waarschijnlijk doordat ik ene keer geen voeding gaf andere keer wel. hopen dat het met dit eenvoudige schema wat beter gaat
          Last edited by Krueg3r; 27 October 2018, 17:14.

          Comment


          #12
          Merci

          Comment


            #13
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Idd. Chance dat er nog iemand aan het opletten is. Demi water enkel gebruiken om neutraal af te spoelen. Bewaren in bewaarvloeistof...

            #14

            Comment

            Bezig...
            X