Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek beginnen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek beginnen?

    Korting op 420shop
    Ik wil graag binnen een microkweek gaan kweken in een kastje van ongeveer een meter bij een meter.
    Graag zou ik willen weten wat ik er voor nodig heb en welke zaadjes.Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik heb zelf nog nooit gekweekt. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar je ziet heel veel verschillende verhalen voorbij komen. Graag zou ik willen weten wat de beste manier is, maar wel zo goedkoop mogelijk.


    #2
    Wil je die meter bij een meter ook effectief gaan gebruiken? Want dan zit je niet meer met een microkweek en ook niet echt goedkoop. Wat wil je er vanaf halen? Je kan niet buiten verlichting, afzuig, filter. Wat je voor de rest aan verschillende verhalen ziet ga je hier ook krijgen want er zijn nu eenmaal verschillende opzetten en kweekwijzes. Die keuzes moet je zelf maken. De beste manier is overigens nooit de goedkoopst mogelijke. Reken een paar 100 euro minimum.

    Comment


      #3
      idd kweekje van 1m op1m is geen micro kweek meer lol

      je hebt een tent nodig dus 1m x 1m
      afzuiging
      verlichting hps of LED
      bij hps heb je vsa of evsa ( ballast) nodig
      eventueel aanzuiging
      katrollen ( voor verlichting aan te hangen )
      voeding of biotabs
      aarde
      potten
      evtueel schimels en bactrien en extra dingen om in je aarde te doen zoals worm humus lavameel en etc ...

      + uw zaadjes

      en als je wilt scroggen nog een scrog net kan je ook eventueel zelf bouwen zijn er genoeg topics die hier on line staan dat je kan na maken

      hps is duurder dan LED is verbruik van elektriciteit maar goedkoop in aankoop je hebt wel een vsa of evsa nodig om die te starten goedkoopst en een vsa kost zo een 45 euro
      maar vind ik persoonlijk niet zo veilig beter is een elektronise balast kost voor vs een 400 watt rond de 140 euro maar is veiliger en dimbaar als het te warm woed in de zomer wel zorgen dat je dimbare lamp hebt

      Led is dat stuk duurder in aankoop te zien wat je koopt koop geen chineese rommel .of disco verlichting maar verbruikt wel minder elektriciteit

      zo zal je min zo een 3 a 400 euro kosten met hps als je met de beste cob LED gaat werken mag je op dubbele rekenen

      als je nog nooit hebt gekweekt raad ik u aan eerst eens te testen want het zijn geen tomaten planten dat je plant
      begin vb eerst met hps is de goedkoopste manier en je kan later dan als je goed weg bent eventueel nadat je terug wat gespaard hebt investeren in betere verlichting

      en als je verslagje bij houd hier op het forum zijn er genoeg mensen die je zullen helpen

      succes


      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #4
        De goedkoopste is volgend jaar juni buiten beginnen. Volle grond, in je moestuin. Kosten: 2 tientjes zaad en een fles voeding.
        De beste (vind ik) is binnen kweken. Dan pin je 500 euro en schaf je het juiste materiaal aan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X