Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnersvragen wiet kweken binnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnersvragen wiet kweken binnen

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben beginnend binnen wiet kweker na paar x tegenslag buiten heb ik beslist dit binnen te gaan doen.

    Eerst en vooral heb ik een kast gebouwd van 1.70m hoog 1m diep op 1.50 breed
    Deze word verwarmd met een lamp van 400w.
    Alsook koolstoffilter en ventilator zijn allemaal ingebouwd voor verse lucht toe te voeren en de warme lucht af te laten.
    De kast heeft een stabiele temperatuur van een 27graden wanneer de lamp brand en gaat rond de 20graden wanneer hij uit is . Dus dat zit wel ok denk ik...
    Mijn vragen zijn nu welke hydro meter is goed om erin te zetten want als je reviews gaat lezen dan zijn de meningen enorm verdeeld...

    En wat is de beste PH waarde en hoe kan ik deze best gaan aanpassen en wel apparaatje is dan eigenlijk goed om te meten ?

    En alsook welke voeding raden jullie aan zowel voor groei als bloei ?

    Mvg

    #2
    ik zou me persoonlijk niet te veel blind staren op al die metertjes en getalletjes... en zeker al niet bij de eerste keer dat je zoiets gaat proberen.
    ik heb t zelf ook allemaal geprobeerd hoor,maar waarom moeilijk doen met ph- + enz.? koop bij de boerenbond een regen ton en met een paar natte dagen ben je al voorzien...
    en hydro meters? als je eenmaal een beetje de plantjes leert kennen kan je in principe al aan de pot voelen of tie dorst heeft..
    maar goed das een leerproces,heb je al zaadjes enzo?
    anywayz,heb nog veel meer te verklappen hoor,maar das voor een andere keer,t is al laat nu,en de sint kan zo elk moment langskomen
    dus fijne avond en succes!
    groetjes Peter V

    Comment


      #3
      je kast is 170 hoog maar denk met een boxfan van 40 cm erin heb je al niet zoveel ruimte meer over.eerste keer kweken zou ik potten nemen waar veel aarde ingaat 15 0f 20 liter is mooi,en dan lightmix van de growshop dan hoef je geen groei voeding te kopen ,want een zaailing houd het daar makkelijk 3 weken in uit.en dan kan je voor de bloei een flesje bio bloei nemen want dat hoef je niet af te zuren.maak wat foto,s van de kast,binnen en buitenkant en hoe je de elektra gedaan heb,kennen we je nog wat advies geven voor je gaat draaien,ivm veiligheid en andere tips,hou ze groen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Hey bedankt alvast voor de nuttige info de electriciteit is gedaan door iemand die dagelijks met electriciteit bezig is dus dat zit wel ok de transformator voor de lamp is zelfs bevestigd op een vuurvaste plaat een stukje weg van de kast . De kabels zelf zijn van degelijke kwaliteit en zwaar genoeg om een lampje van stroom te voorzien de kast staat in een kelder daarom dat ik niet hoger dan 1m70 kon. Ik heb al zaadjes enz van sensiseeds (altijd al goede ervaring gehad ermee ) als ik eens kan zal ik foto's nemen om de kast te laten zien
        Mvg

        Comment


          #5
          hoeveel plantjes ga je zetten?
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

          Comment


            #6
            succes maar heb wel mijn bedenkingen bij een 400 Watt lamp voor zo'n grote oppervlakte van 1,5 m2
            een 400 watt is maar voldoende voor 80X80

            Comment


              #7


              Ik weet niet wat je met een hydrometer bedoelt.
              De pH van het water dat je geeft als je op aarde kweekt is rond de 6.3
              Dat meet je met een pH meter, en pas je aan met pH- of met geconcentreerd citroen ofzo.
              pH- is een agressief goedje. Pas daar goed mee op anders zit er zo een gat in je vloer, of erger in je voet.

              Misschien een kweekverslagje maken met regelmatige updates?
              Dan kunnen de kwekers hier op JD je voor eventuele foutjes behoeden

              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                hou het eenvoudig en succes

                Comment


                  #9
                  Succes..
                  Ik gebruik altijd Canna als voeding.

                  en maak evt een verslagje want als het buiten al niet lukt...

                  Comment

                  Bezig...
                  X