Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat nu aan te houden(lamp)??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat nu aan te houden(lamp)??

    Korting op 420shop
    Goedeavond mede cannabisgenoten...
    ik heb sinds gisteren de viparspectra v450 led
    aparte groei/bloeistand.
    Ik ben nu de boekjes aan het doorlezen en nu zie ik dit schema oie_4185245LrjAjeGG.jpg
    oftewel vanaf groei moet ik de groei/bloeistand inschakelen....
    Dit lijkt mijzelf een beetje vreemd
    hoe denken jullie hierover??
    mvg
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    #2
    'k snap dat wel
    Dat waarschijnlijk om precies de reden dat ik de 2K lamp er een week voor ik over ga op 12/12 er in ga hangen: De plant past zich aan aan de omgeving, tijdens de groei groeit ze vooral en ontwikkeld ze vooral de chloropasten om het huidige licht mee op te vangen en om te zetten in bruikbare energie. Als dat licht volop blauw is en geen grijnsje rood licht, heeft ze er verrekte veel moeite mee dat rode licht NUTTIG te gebruiken als je het in de bloei volop aan gooit. Haar er alvast aan laten wennen in de groei zorgt er voor dat ze er beter mee om kan gaan en er in de bloei dus meer mee kan.
    Zeker meer rood licht in de bloei zal beter zijn, maar haar hier alvast een voorproefje van te geven tijdens de groei is voor zover ik weet beter. Aan een ieder, voel je vrij me te verbeteren als ik er naast zit.

    Ik pak zelf hierom liever 3,5K tijdens groei en 2K tijdens laatste week groei(deze ronde voor de eerste keer!!) bloei IPV 6,7K tijdens groei en 2,7K tijdens bloei

    Lijkt mij zelf namelijk qua lichtspectrum beter.

    Uiteraard zullen er mensen zijn die al langer kweken en dus meer ervaring hebben

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Kijk hier heb ik iets aan....
      Dus in feite kan ik beter een goede week voor ik ga omschakelen naar bloei de bloeilamp erbij aangooien.
      Ik had een fullspectrum erin hangen dus daar hoefde ik niks aan te doen.
      Ik dacht zelf om toch de groei er pas in te gooien na omschakeling 12/12.
      Maar als ik het zo lees pas ik mijn instelling mooi aan zodat ze kunnen wennen aan het licht zoals je al zei
      Hartelijk dank voor de info

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Weet je toevallig hoeveel K de groeilampen hebben? als dat volop 6700K is zou ik in jouw geval de lampen al 2 weken voor 12/12 op beide bloei en groei aan zetten, ik zelf doe 3,5K wat een combi van rood en blauw is waardoor dat dan slechts een weekje hoeft, maar als je volop blauw hebt zou ik de dames wat langer dan een weekje geven om aan het rode te wennen, immers in de natuur is het elke avond en ochtend erg rood, en midden op de dag juist blauw. Oftewel, in de natuur krijgt ze zowel 2K als zelfs meer dan 10K op zonnige dagen, op de zelfde dag.
      Dank u ozonlaag

      Geen probleem joh! Vind het juist leuk kennis te delen, hoop dat iedereen dat zo veel mogelijk doet, leren we allemaal wat van

      Als we nou allemaal eens wat minder bang waren voor dat wat we weten

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment

    #3
    image_321260.jpg
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #4
      Tijdens de bloei moeten blauw en rood altijd allebei aan.
      Dat is bij elke ledlamp het beste.

      Maar waarom niet gewoon vanaf het begin.
      Meer licht is beter.
      Lampje verbruikt toch nauwelijks iets, dus als ik zoiets zou gebruiken zou ik 'm altijd fullpower hebben
      Je moet dan wel de juiste afstand gebruiken die daarbij hoort. Als je 'm te laag hangt worden ze geroosterd.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ja tijdens bloei had ik m zowizo aangezet op volle sterkte, plus nog een 90w spectrabox erbij fullspectrum.
        Maar ik zat zelf te twijfelen ivm het rode licht (groei) er al bij aan moest (mede omdat er aparte standen opzitten).
        Maar als het niks uitmaakt of ik lever er niks op in dan is het miss beter om hem op volledige sterkte te laten draaien dus met bloei erbij.
        Ik heb m nu op 70 cm van mijn schatjes hangen in boekje staat aangegeven tussen 60 en 80
    Bezig...
    X