Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast 80x60x70

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkast 80x60x70

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik rook al een tijdje en ik zou graag zelf binnen een plantje kweken voor eigen gebruik. Nu had ik een kweektent zien staan op bol, en ik vroeg me af of je hier in zou kunnen growen. Ik weet dat de afmetingen vrij beperkt zijn maar ik had het graag low-key gehouden. Ik was aan het denken om een soort te kiezen die al niet erg hoog wordt en eventueel met snoeitechnieken de plant klein kan houden. Verder vroeg ik me af wat voor lamp je hier best zou gebruiken.
    hier een link naar de tent.
    thanks in advance
    Kweektent Homebox Ambient R80S - 80 x 60 x 70 cm. Kweektent Homebox Ambient R80S - 80 x 60 x 70 cm

    #2
    Ziet er mooi uit op de foto,maar is best een prijzig tentje.
    Ik zou eens wat kweekverslagen door kijken om te zien wat het beste bij je past en dan bij wat online growshops.

    Er is weleens een uitgebreid topic voor gemaakt ook: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-kweekruimte

    Misschien zijn er ondertussen wat meer oplossingen qua licht, maar de basics zijn nog hetzelfde.

    Pro-tip-#1 :
    Iedere nieuwe kweker die weinig onderzoekt begint met autoflowers, omdat die zgn makkelijker zouden zijn.
    De tip: Dat is niet zo.
    Zoek bijv een soortje die je zelf rookt, en kies geen autoflower
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #4
        Bedankt voor de tips, ik heb uiteindelijk voor een iets hogere tent gekozen (https://www.growmart.eu/Homebox-Q60-...60x120-cm.html), qua belichting ben ik uiteindelijk voor Led gegaan (viparspectra 450w)

        Comment


          #5
          Duur tentje dat kan een stuk goedkoper ga maar eens kijken op de verschillende websites. Succes en plezier met de kweek.

          Comment


          • Newhere
            Newhere commented
            Editing a comment
            Ik had 'm al gekocht ^^ Ik heb idd ook goedkopere tenten gezien online, alleen waren die vaak een stuk hoger en ik zocht er een met vrij kleine afmetingen. Verder ziet deze er prima uit in het wit en past het beter bij mijn interieur dan al die zwarte tenten die je overal terug kan vinden. Het ligt er maar aan wat je belangrijk vindt natuurlijk.

          #6
          Ik heb op die hoogte gekweekt, weet dat je jezelf beperkt tot potten die niet hoger zijn dan een 25 cm, veel groter dan 4 liter wordt het dus niet. 7 lijkt echt het maximum. Da's voor mij al niet makkelijk, laat staan voor een beginner. Minder grond is minder buffer is minder ruimte voor fouten. En die ga je maken.

          Comment


          • Newhere
            Newhere commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de feedback. Ik ben me ervan bewust dat de hoogte een beperking is, het is echter een bewuste keuze om de minimum hoogte te nemen. Ik was aan het denken om smart pots te gebruiken met kokos en perliet. Ik had mijn oog laten vallen op potten van 7l maar mss moet ik toch voor de 5l versie gaan, welke zou jij kiezen in dit geval ? Eens alles aangekomen begin ik aan een kweekverslag.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Geen. Smartpots drogen sneller uit dan de gewone pvc potten en bieden verder niet echt een voordeel.

          • Newhere
            Newhere commented
            Editing a comment
            Hoe ik het begrijp is overbewatering een vaak voorkomend probleem, en slechter voor de plant dan onderbewatering. Omdat ik met led ga kweken, zullen de potten minder snel uitdrogen. Smart pots zouden in dit opzicht iets vergevingsgezinder moeten zijn (bvb om zeker geen wortelrot te krijgen). Althans dat was de redenering.

          #7
          26 liter smartpot is maar 24 cm hoog dus dat zal het probleem niet zijn. Al krijg je op die manier natuurlijk minder potten in je tent.
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


          • Newhere
            Newhere commented
            Editing a comment

          • smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            als je nu 2 of 4 of 6 planten in je kast krijg je betaald toch voor de zelfde verlichting beter je kast dan vol zetten dan 2 plantjes
            beste dat je kan doen in pvc potten van 11 liter gebruiken zoals de meeste doen
            wij testen hier veel uit als je veel topic leest zal je dat merken zo we geven u de beste raad dat we kunnen je kan natuurlijk ook ons advies in de wind slaan en uw eigen keuze doen maar dan als het verkeerd gaat kunnen we weinig doen.... en geven u ook de beste optie zodat ge geen geld verspeeld aan zaken die niet nodig zijn of da ge koopt da niet goed bruikbaar is
        Bezig...
        X