Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen in pluggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen in pluggen

    Korting op 420shop
    Hallo mensen, binnenkort ga ik beginnen met mijn binnenwerk van 9x autoflower easybud onder mijn 600watt led lamp in mijn (bijna) ingerichte Kweektent 1x1x2. Mijn idee is om de zaden in de pluggen alvast in de definitieve potten in de growmix aarde te zetten. De pluggen maak ik van te voren nat en laat dit even een uurtje intrekken alvorens ik de zaden er in laat verdwijnen daarna in de modder plaatsen, moet ik dan meteen het licht 18uur aan hebben met mijn tijdschakelaar of in het donker laten ontkiemen?

    #2
    Last edited by royalcheese1grow; 13 December 2018, 18:18.

    Comment


      #3
      In het licht natuurlijk.
      Een kiempje gebruikt de zwaartekracht en het licht om te bepalen wat de boven- en wat de onderkant is.
      Ze mogen zelfs op 20/4 of 22/2 de eerste week.

      Je zult de plugjes misschien wel af en toe moeten nat sproeien want de aarde gaat al dat vocht eruit trekken.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee.

        Comment


          #5
          Pluggen werken perfect icm een propegator zeker een aanrader

          Comment


            #6
            Waarom niet direct in de zaailinggrond?
            kuiltje in de growmix maken en daar wat in doen, ze hebben geen zware grond nodig, de eerste dagen zeker niet.

            Comment


              #7
              Ik ben ook voorstander van direct in het eindmedium te planten... Ze gaan echt wel uitkomen.
              Hoe minder manipulaties hoe beter. Een boer gaat toch ook niet de mais apart ontkiemen, in een plug, om daarna over te planten in volle grond...
              SOit, mijn mening succes

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Maar een tomatenkweker doet dat wel! Die laat zelfs robotisch plantjes enten op een andere wortelstok.
                Da's allemaal geen probleem, maar het brengt een zeker risico met zich mee. Risico's vermijden we liever als we 3 euro per zaadje betalen.

              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
              Ik ben ook voorstander van direct in het eindmedium te planten... Ze gaan echt wel uitkomen.
              Hoe minder manipulaties hoe beter. Een boer gaat toch ook niet de mais apart ontkiemen, in een plug, om daarna over te planten in volle grond...
              SOit, mijn mening succes
              c'est ca! en 3 euro valt dan nog mee; sommige van 10 euro en meer, dan wil je echt niet dat het mis gaat. tomaten zaadjes... jah da kost mss 10 euro voor 1kg zaad :p

              Comment

              Bezig...
              X