Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ideale potgrootte voor dp90 & 120 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ideale potgrootte voor dp90 & 120 ?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een dp90 voorgroei tentje met tl groeilampen, en een 120x120 met 600 W HPS tent...

    In de dp90 passen perfect 8 11-liter potten, ik denk dat het het beste is te voorgroeien in dezelfde potten als je gaat in bloeien, omdat je dan niet verpot en je de wortels meteen de vrije loop laat tot aan hun latere grenzen....

    nu vraag ik mij af: wat zijn de ideale potten (grootte) en ideale groeiperiode om een zo kort mogelijke kweekcyclus te hebben? als ik 8 planten zet in mijn bloeitent in 11-liter potten, gaan die potten dan niet te klein zijn als ik de tent laat volgroeien?

    advies aub?

    en wat is het verband met de soort die je zet? misschien moet ik mijn vraag anders stellen aangezien mijn dp90 volledig volstaat met 8*11 liter potten. misschien moet ik vragen: welke wietsoort past er het beste bij 8 elf liter potten in een 120x120 tent???? en welke soort brengt het meeste op hierin? met max 2 maand bloeitijd?


    manfred

    #2
    Afbloeien in 11 liter potten gaat prima, je moet je alleen iets vaker water geven dan 18 literpotten. De potten hoeven niet stijf tegen elkaar aan.

    Comment


      #3
      Verschillende opties.
      Voorgroeien in kleinere potjes bijv.
      Ze kunnen de eerste 4 weken ook in 1L potjes.

      Of grotere potten in de bloeitent. 20-25L
      Groter is beter. Tot de rand vullen, haal een extra zak grond, er gaat altijd veel meer in dan je uitrekent.
      Maar ook dan zal je niet voorgroeien in 11L want dat is geen doen met overpotten.

      Misschien moet je maar gewoon bij je oorspronkelijke idee blijven.
      Je zal na de eerste maand inderdaad wel 2x per dag moeten wateren, zoals Pit zei.
      Of een automagisch watersysteempje aanleggen.

      Welke soort, dat kan vanalles zijn. Geen autoflowers natuurlijk , iets met wat Sativa erin, of misschien een Amnesia kruising ofzo?
      Daar zijn wel wat verschillende van. Goed filter is wel handig.
      Mgoed er zijn echt duizenden soortjes........pak gewoon een site, wietzaadjes.nl of Azarius of Nirvana, misschien iets van Eskobar als je wat speciaals wil, er zijn zoveel goeie......
      Neem er even de tijd voor.
      Ik vind dat altijd wel een leuk deel van het kweken.
      Eerst selecteren op de foto, dan zien wat het is, wat ze kosten, welke kruisingen erin zitten, en kijken of er een kweekverslag van te vinden is.
      Er gaat wel wat tijd in zitten
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        ik heb nog in 1 liter potten voorgegroeid, en toen ik ze in 20 liter potten zette, zijn ze niet meer volledig doorworteld geweest, toen ze geoogst waren, kon ik de plant eruit trekken, en had de wortelkluit nog de vorm bijna van de voorgroeipot ....

        QnQ , met mijn oorspronkelijk idee bedoel je dus de 11 liter potten van begin tot einde he? Na vier weken zullen de wrtels daar dan toch goed doorzitten?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          beowulf, als je de kluit zo overpoot en niet losmaakt en vervolgens teveel water geeft, dan wil het nog wel eens mis gaan.

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Waarom zou je die gaan losmaken? Vervolgens teveel water geven kan ook niet, als die grond vochtig is hoef je 2-3 dagen geen water te geven, wortels zoeken dan zelf naar water.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Nou beowulf, iedereen heeft zijn eigen manier met wortels en het water geven gaat bij velen nog wel eens verkeerd, zoals je vaak genoeg leest hier.

        #5
        kort bloeiende haze erin en knallen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Manfred View Post
          ik heb nog in 1 liter potten voorgegroeid, en toen ik ze in 20 liter potten zette, zijn ze niet meer volledig doorworteld geweest, toen ze geoogst waren, kon ik de plant eruit trekken, en had de wortelkluit nog de vorm bijna van de voorgroeipot ....
          Dan is er iets verkeerd gegaan waarschijnlijk.
          Heb je ze wel een weekje op 18/6 gezet na overpotten of meteen op 12/12?
          Misschien te lang in 1L potjes gehouden?
          Te droog misschien?

          Voor het overpotten de 1L potjes 1-2 dagen geen water geven.
          De nieuwe grond eerst inwateren en goed mixen (in een cementkuip ofzo)
          Daarna de potten vullen, planten erin en lamp op 18/6.
          2-3 dagen geen water geven.

          18/6 tot je nieuwe groei ziet bovenin, en dan ga je over op 12/12
          Dan komen die potten wel vol.

          [[[ oh ik lees net de comments op post #4 waar Rep en Beo hetzelfde zeggen ]]]

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            got me there! ik zet ze direct op 12/12 in de bloeitent ! oh nee. altijd al verkeerd gedaan
            dus: vijf plantjes in 1 liter potten voor 4 weken voorgroei, vanaf ze bovenkomen en dan in 18 liter potten voor de bloei?
            ik geef pas bloeivoeding als ze effectief beginnen bloeien (witte haartjes)

            1000 maal dank
            Last edited by QnQ; 10 January 2019, 11:24.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Nouja, het is niet verkeerd ofzo, maar bij de ene soort werkt het wel en bij de andere niet.
              Ik vroeg dat omdat een weekje doorgroeien in de bloeiruimte een optie is om ze flink wat groter te laten worden.
              Dan wortelen ze nog even door en komt de pot wel vol.
              -
              Yeah, de eerste 2 weken 12/12 sowieso nog groeivoeding, en dan maar eens zien hoe ze erbij staan.

            #8
            4 weken in 1 liter is lastig. Na 16-17 dagen zijn de potjes al stevig doorworteld en dan kan je ze overpotten. Ze lopen teveel vertraging op als je ze dan nog langer in die liter potjes houdt.

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              4 weken in 1 liter is lastig. Na 16-17 dagen zijn de potjes al stevig doorworteld en dan kan je ze overpotten. Ze lopen teveel vertraging op als je ze dan nog langer in die liter potjes houdt.
              wat stel je dan voor hehe?
              grotere potten? inderdaad, als ze langer staan, zijn die wortels stevig vergroeid aan d ebuitenkant van de pot. bedoel je 16-17 nadat ze hun kopje hebben bovengestoken of nadat ze gezaaid zijn?

              Comment


                #10
                Waarom niet meteen de zaadjes in de grote potten planten ?

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Meer controle over water geven ( 20/25 ml), andere grond ( kiem/zaailinggrond), en als je ze overpoot dan hebben ze al een kluitje en kunnen ze meer aan.

                #11
                Kleiner oppervlak, minder licht nodig = lagere stroomkosten.

                Comment


                  #12
                  Ja maar de plantjes krijgen toch meer stress ook ?
                  En meer kans op beschadiging.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Neuh, dat is te verwaarlozen en ze zijn altyd blij met de nieuwe ruimte voor hun voetjes.

                  • WillyWally
                    WillyWally commented
                    Editing a comment
                    Zolang zij maar blij zijn
                Bezig...
                X