Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gebruik ballast 400 watt met hps 250 w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: gebruik ballast 400 watt met hps 250 w

    Korting op 420shop
    hallo hoe werk het ook nog weer. ik heb een mari vsa ballast van 400 w en een lamp van 250 w,
    wat is dan het verbruik 400 of 250 watt.

    #2
    250w lamp kun je beter niet in een 400w vsa doen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      oke kun je dit toelichten graag.

      Comment


        #4
        Het is niet zo moeilijk hoor, op een vsa van 400w gebruik je een 400w lamp.
        Voor een 250w lamp gebruik je een vsa voor 250w.

        Behalve als je een evsa hebt van bv. 600w kun je je 600w lamp op 400w laten draaien op 460, 600 & 660.(alleen op elektronische voorschakel apparaten)

        Maar een 250w lamp in een vsa van 400w steken doen we gewoon niet, kun je beter een andere lamp of vsa kopen.
        Ligt er een beetje aan hoeveel w aan verlichting je wilt hebben.

        Grtz
        Last edited by royalcheese1grow; 11 January 2019, 21:12.

        Comment


          #5
          250 watt lamp in 400 watt ballast springt kapot. Mss niet onmiddellijk, maar lang zal dat niet duren. Wegens hoger amperage, die lamp kan de hoeveelheid stroom ni aan. Ze zal even fel branden en dan knalt die der uit. Dat je dat ten tijde van internet etc nog moet herhalen... Doe aub geen stommiteiten en vervang ook ff die oude magnetische ballast door een elektronische.

          Comment


            #6
            kijk hier heb ik wat aan. door mijn leverancier verkeerd voorgelicht. ik heb al een evsa 250w en maar een nieuwe lamp van 250w beide van lumatek besteld. thanks iedereen .

            Comment


              #7
              verkeerd voorgelicht is zacht uitgedrukt lumatek daarentegen is een goede keuze!

              Comment

              Bezig...
              X