Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnekweek materialen en opstart kleine kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnekweek materialen en opstart kleine kweek

    Korting op 420shop
    Last edited by Thomas420T; 22 January 2019, 20:43.

    #2
    Zet eerst dat autoflower eens uit je hoofd.
    Pak gewoon een fem. soortje daar heb je veel meer aan.
    Brengt meer op en kost minder energie en is niks moeilijker dan autoflowers.
    Ik durf zelfs te beweren dat gewone fem. plantjes makkelijker zijn dan autoflowers.

    Tentje 90x90 ofzo..een lamp die geschikt is voor dat oppervlak.
    Iets om de lamp te schakelen + afzuiger 500m3 + bijpassend filter + evt. fancontroller.
    2 zakken grond en 4 11L potten en wat zaadjes van je favoriete wiet.

    Er zijn ongeveer 100 topics als deze
    Die kun je eens bekijken, of check de kweekverslagen, dan zie je wat men gebruikt.
    Als je geen speciale eisen hebt dan heb je waarschijnlijk ook veel aan de tips die in andere topics gegeven zijn.

    grtz
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Thks voor de tips!!! en zal zeker is door kijken naar andere topics! merci


      En dus jij denkt dat Autoflower moeilijker is als een gewone fem.?
      Ik lees overal en zeker als je de eerste keer plant dat je best auto pakt omdat die praktisch 'niks' nodig hebben??

      Comment


        #4
        Ja, dat is dus niet waar.
        Het grootste verschil in de behandeling is dat autoflowers van begin tot eind minimaal 18 uur licht per dag nodig hebben.
        Ze bepalen zelf wanneer ze in bloei gaan. Meestal na 4-5 weken stoppen ze met groeien.
        Bij een gewoon fem. soortje bepaal je als kweker hoe groot je 'm wil hebben. Zolang jij het licht op 18/6 houdt, blijft ze groeien.
        Pas als je naar 12/12 over gaat begint de plant te bloeien.
        Daarom ook raad ik je aan eerst een beetje rond te kijken op het forum om wat kennis op te doen over deze leuke hobby.
        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik heb een 80x80x180 tentje met LED lamp.
          In mijn kweekverslag vind je mijn opstelling. Link hier onderaan


          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


            #6
            QnQ Thks voor de info! helpt me weer een stuk verder!! en ga ik zeker doen begin het forum wat door te krijgen haha
            Is trouwen top forum! heeft me al op veel manieren geholpen door gewoon wat rond te kijken haha
            en ga me zeker wat verdiepen in de gewone fem!

            Green Mamba Heb je ge gear besteld? Zo ja heb jij een betrouwbare goeie site voor mij?
            En 80/80 heb me altijd laten vertellen dat 4 planten dan al redelijk veel waren?
            En u LED duur in aankoop of?
            Thks voor de reactie leuk om setuplist te zien!

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Begin met hps, stuk goedkoper in de aanschaf, en leer eerst eens kweken voor je lampen koopt van honderden euro's!

              80/80/180 past 4 bouwemmers van 20 ltr in voor sog of 2 voor scrog met 400 hps max.

              Met filters en in en uitzuiging tegen stof/beestjes en warmte/vochtafvoer en neem ook een warmtemat, hygro/temp meter, ventilator.
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 23 January 2019, 21:50.

            #7
            ja was ik ondertussen ook aant denken
            zou ook graag tentje willen voor 5+- planten is dan 90x90x200 goed denk je? en welke hps lamp denk je dat ik best kan pakken dat bij die tent maten past?
            toevallig ook betrouwbare site's die leveren in belgie?

            Comment


            #8
            LED is misschien wel wat duurder maar kost minder energie wat over langere periodes zal besparen.
            De levensduur is langer en de temperatuur blijft lager wat ik prettig zou vinden in jou formaat tent.

            Zelf zit ik in een kleinere tent met T-neon maar als ik later ga overschakelen ga ik zeker voor LED.



            Comment

            Bezig...
            X