Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes ontkiemen niet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik had nog zaden uit 2015 liggen deze heb ik in een jam potje gedaan waar ik aan de binnen kant fijn schuurpapier had gedaan even een half minuutje laten rond draaien zodat de buiten kant van het zaadje licht beschadigd is daarna op de koffie filter methode in een grip zak in de kast gehangen en na 5 dagen 100 procent ontkiemd.
    en zijn mooie planten geworden.
    ik heb ook gelezen op diverse forums dat je al van te voren een beetje kan checken of je goed zaad hebt.

    en experts verbeter me aub als ik het fout heb!

    op het moment dat een zaadje een donkere kleur heeft is het een zaadje waar qua rijping Ed aandacht aan is besteed en zal meer succes hebben dan zaadjes die nog licht van kleur zijn.
    deze zijn te snel geoogst en verkocht en zullen een stuk moeilijker tot een goed resultaat kunnen lijden omdat ze te vers zijn.

    elk zaadje is natuurlijk geld voor de verkopers jammer genoeg.

    Dit principe heb ik trouwens ook geprobeerd voor mijn moeder die wilde al heel wat jaren salie kweken maar kreeg het nooit ontkiemd heb de proef op de som gedaan en hier het resultaat
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • 007jack
      007jack commented
      Editing a comment
      ik zal dat volgende keer proberen aangezien ik 9/10 weg gegooit heb.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Sommige zaden zijn donker, andere licht, sommige zijn klein, sommige groot, is geheel afhankelijk van de soort en zegt niets over de kwaliteit.

      Zaden uit 2015 zouden gewoon moeten ontkiemen als ze koel en droog bewaard zijn, of ingevroren.
      Dat is niet oud. Veel zaden die je online koopt zijn al 1-2-3 jaar.

    #17
    Met de koffiefilter gripzak methode plak ik ze aan de deur aan de binnenkant van een donkere kleding kast is meestal een stabiele temperatuur.

    Comment


      #18
      Om te checken of er wel wat in de schil zit kan je ze in een glas water doen wacht 10 minuten de gene die blijven drijven zijn dood of leeg die naar de bodem zinken zijn ontkiembaar wel zonde man 9 van de 10 weg

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Onzin ! ! !
        Met 3 uitroeptekens.
        Dan ben je niet helemaal goed ingelicht.

        Planten van m'n huidige kweek bleven alle zaadjes van drijven (24 uur)
        Last edited by QnQ; 2 March 2019, 20:22.

      • Oemploempapo
        Oemploempapo commented
        Editing a comment
        Mijn excuus hiervoor dan las dit op een aantal verslagen maar zal dit dan wissen van Mn harde schijf

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ja, doe maar snel overschrijven
        Het kan natuurlijk wel, logisch, maar om te zeggen dat alles wat drijft niet goed is dat klopt niet.
    Bezig...
    X