Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het geven van voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het geven van voeding

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik wil me alvast verontschuldigen voor de vragen die ik stel mss raar maar voor mij als beginnende beste belangrijk.

    Ik heb een aantal dagen geleden me stekken gezet waarop ik me lampen op 18/6 gezet heb. Ik heb er start booster bij gekocht om de wortels en de groei te stimuleren. Hoelang kan ik deze mee geven tot dat ik over ga op a en b van canna Coco. En als ik daar mee ga beginnen welke schema kan ik Het beste aan houden want ik Hoor vaak ook dat je Moet opbouwen per week
    ​​​​

    Mogt het niet duidelijk zijn vraag het nog maar een x

    #2
    Die info staat allemaal in de kweekschema's van de fabrikant van de voedingslijn. Als je dat opvolgt komt het helemaal goed!

    Comment


    • Lonny
      Lonny commented
      Editing a comment
      Ja dat klopt, alleen van het kweken op Cocos zie ik daar alleen maar de schema staan van paprika

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ik neem aan dat dat schema ook geschikt is voor ons geliefde plantje!

    • Lonny
      Lonny commented
      Editing a comment
      Licht in uren kloppen al niet

    #3
    Hier kan je zelf je water,inhoud etc kiezen krijg je de schema die perfect bij je water hardheid etc past
    CANNA heeft een persoonlijk voedingsschema calculator ontwikkeld. Stel je eigen voedingsschema samen op basis van je favoriete substraten en planten voeding.
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Lonny
      Lonny commented
      Editing a comment
      Klopt helemaal, het geeft mij wel meer duidelijkheid nu maar het is allemaal wel wat ruim genomen ze pakken overal het gemiddelde van en dat maakt het nog.Wel wat lastig ze weten Niet precies welke soort ik heb staan bv.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Klopt maar dat doet elke fabrikant..
      Hier heb je richtlijn staat er ook onder volgens mij.
      je hebt a,b,c erbij staan als goed is en onderaan staat wat dat betekend etc
      Maar hier heb je wel ideee hoe en wat gewoon minimaal beginnen en langzaam aan elke week meer geven

    #4
    Goed op je planten letten, zodra je stekken wat lichter gaan kleuren begin je voorzichtig met voeden,
    en als jouw fabrikant op maat gemaakte schema's maakt zou ik zeker eens kijken.

    Begin altijd echt laag ,ook als je zo'n schema wil volgen, ik behandel mijn kokos als hydro (wat het eigenlijk ook is) en begin op een kwart van wat er
    wordt aangegeven, zodra je ziet dat het niet genoeg is verhoog je je dosis.

    Zorg dat je liever te laag begint dan te hoog,
    Het mooie van hydro, kokos, en andere mediums die geen echte buffer aanleggen is dat je direct kan ingrijpen als er te weinig voeding is, je plant herstelt dan ook bijna direct als dat verhoogd wordt.

    Te veel zorgt voor schade die soms niet te herstellen is .
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


    • Lonny
      Lonny commented
      Editing a comment
      Hij geeft 95 ml aan op 50l, dus het beste zou dan zijn en Het veiligst 23+-ml op 50l

    • misty
      misty commented
      Editing a comment
      Juist!

    • Lonny
      Lonny commented
      Editing a comment
      Thnx voor de reactie, ik zal je er over berichten hoe ze er op reageren, want zie dat ze wel wat nodig hebben

    #5
    maar het is allemaal wel wat ruim genomen ze pakken overal het gemiddelde van en dat maakt het nog.Wel wat lastig ze weten Niet precies welke soort ik heb staan bv.
    En dan wil je wat beter advies, kom je hierheen, en vertel je ons ook niet welke soort je hebt.....
    Stekken eh...Amnesia, Bubblegum?

    Wat is ruimer genomen ?
    Je vult toch zelf de gegevens in, en daar komt een schema uit voor jou.
    Als je 7 weken groeit in plaats van 3 dan rek je dat gewoon een beetje op.
    Als je 12 weken bloei verwacht, dan doe je week 5 en 6 bijvoorbeeld 2x.
    Als je kleinere plantjes hebt dan geef je minder, verbranden de bladpuntjes, dan gebruik je minder voeding.
    Je moet er wel wat voor doen, kijken naar de plantjes, problemen kunnen zien.
    Het is niet zo dat je een plantje zet, een schema aanhoudt, en dat garantie geeft op succes.
    Een schema is alleen een richtlijn, een handvat.

    Wiet is net zoiets als tomaten kweken.
    Een lekkere sappige tomaat kweek je ook niet zomaar binnen.

    Ze hebben je bij de growshop hopelijk wel verteld dat stekken altijd met gratis beestjes komen?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      lol bij aankoop van 5 stekken zakje beestjes gratis .... ja is juist zitten meestal beestjes op stekken
Bezig...
X