Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over het overzetten in aarde.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Vraagje over het overzetten in aarde.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik zat te lezen over het overpotten van je plantje maar ik had gelezen dat grond met veel voeding (bv Plagron Lightmix met perliet) de groei van het plantje kan vertragen in de eerste weken. Ik vroeg me dus af wat ik, zodra het zaadje uit de stekgrond mag komen en in de lightmix mag worden overgezet, met de aarde zou doen dat nog stekgrond was waar de wortels en de plant insteken. Steek ik dat gewoon mee in die lightmix of hoe werkt dat nu precies? Ik heb me echt rotgezocht maar heb hier tot nu toe geen antwoord op gevonden. Ik had gelezen dat het overplanten ook stressvol kan zijn voor zo een jonge plant dus vandaar de ietwat specifieke vraag.
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Beetje een kater dus snap niet precies wat je bedoelde.

    Maar als jij gewoon een plantje uit een potje haalt waar ze in is voorgegroeid totdat de worteltjes goed zichtbaar zijn aan de onderkant en je knijpt zachtjes (masseren) in het potje dan glijdt het plantje er zo uit zonder al te veel stress omdat de worteltjes de hele bende bij elkaar houden.
    Ik zet ze gewoon, zo als het moet met kluit en al over. Misschien dat ze een beetje schrikt van de nieuwe ondergrondse omgeving maar hoort erbij en komt goed.

    Comment


      #3
      plantje pas uit het potje halen als de aarde beetje droog is anders kan de kluit in 2e breken,is dit gelukt dan gaat ie groeien als een malle in de lightmix
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Helemaal Top : Ja het was al redelijk laat :p Eigenlijk was dus de vraag of ik de oude aarde (de stekgrond) zou moeten verwijderen voordat ik het in de lightmix zou steken maar daar heeft u op geantwoord. Bedankt!
        Last edited by QnQ; 15 February 2019, 21:11.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door CherryPirate View Post
          ...heb hier tot nu toe geen antwoord op gevonden...
          Alstublieft, een heel topic : ..:: Het overpotten van een plantje ::..


          .
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6

            Bedankt voor de link. Ik maakte me zorgen dat het kwaad zou kunnen voor de plant als je het in 2 verschillende soorten aarde steekt.
            Last edited by QnQ; 17 February 2019, 11:53.
            Stay blessed, never stressed

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Noop, met overpotten neem je altijd de oude kluit mee naar de nieuwe pot.
          Bezig...
          X