Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeilamp aliexpress, extra isoleren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeilamp aliexpress, extra isoleren?

    Korting op 420shop
    Beste allemaal,

    Ik heb een eigen klimaatkastje gebouwd d.m.v. het ombouwen van een oude koelkast, hier hoort natuurlijk een mooie groeilamp bij. De lamp die ik besteld heb is een 400 W groeilamp met een input van 65 watt (link onder aan de pagina). Ik en een vriend hebben geconstateerd dat wanneer deze lamp aan staat, er nog spanning staat op de stukjes ijzer (geen idee hoe je deze onderdeeltjes noemt) langs de les, namelijk +/- 110 volt. Mijn vraag was, moeten deze extra geisoleerd worden d.m.v. een laag epoxy (wat de lichtintensiviteit misschien wel doet afnemen), of hoeft dit niet en kan deze lamp prima tegen de luchtvochtige omgeving?

    Ik hoor graag van jullie!!

    Mvg,

    Stef Tielemans

    De lamp die ik besteld heb staat in de link hier onder


    https://s.click.aliexpress.com/e/pxOGlTFyf
    Last edited by QnQ; 19 February 2019, 07:26.

    #2
    Heb je geprobeerd de stekker om te draaien ?
    Als je dan nog spanning meet op de metalen delen zou ik 'm niet gebruiken.

    Als er spanning op de metalen delen van de lamp staat betekent dat ook dat die niet (goed) geaard is, anders zou de stop eruit knallen.

    Misschien moet je even precies duidelijk maken welke delen je bedoelt.


    (ps. Een 400W lamp die 65W gebruikt is gewoon een 65W lamp)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Leuke lamp een goede beoordelingen op A.E. de lamp moet goede aarde hebben, oude woning misschien of stopcontact? meet daar eerst eens. Als dat goed is dan zou de lamp ook goed moeten zijn, meet de lamp afzonderlijk buiten de koelkast, ook goed. Dan los in koelkast aan draden ophangen, zo kan je ook mooi de hoogte instellen. Dat moet lukken.

      Maar 400 watt in een koelkast? hoeveel plantjes gaan daar in dan.

      Comment


        #4
        Een lamp van 65 watt is 65 watt en geen 400 watt en geeft ook geen licht net als een 400 watt
        succes met je kweekje

        Comment


          #5
          Gebruik je wel een stopcontact met rand aarde?
          De stekker heeft deze wel.

          Is het gelijk- of wisselspanning wat je meet? Als je gelijkspanning meet komt het van de gelijkrichter die voor het LED paneel zit.
          LED blijft natuurlijk een diode en zal niet goed functioneren met wisselspanning.

          Alle metalen delen zouden dan geaard moeten zijn. Het blijft natuurlijk een lange reis voor het product waardoor er veel mee kan gebeuren.
          Er gelden algemene normen hiervoor maar of dit in China ook van kracht is vraag ik me af.

          Indien je een goede 'duspol' hebt met een aardlektest zou dit met een externe aarde kunnen testen.
          Uiteraard verwacht ik wel dat je een aardlekschakelaar hebt in de woning of voor je kweek.
          Last edited by Pioneer; 19 February 2019, 18:35.

          Comment


            #6
            Niet kopen, heb er al meerdere voorbij zien komen waarvan de blauwe ledjes niet uit gaan en zo.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7
              Laat ons wel wezen, met of zonder aarding hoort daar nergens stroom op te staan.

              Comment


              • Pioneer
                Pioneer commented
                Editing a comment
                True, maar met een aarding moet het niet mogelijk zijn en zonder wel.
                Laat dat duidelijk zijn.

                Als er geen aardlek schakelaar aanwezig is. (Zie ik nog vaak bij oudere woningen)
                Dan zal er pas bij 16A worden uitgeschakeld en niet bij een lekkage van 30mA
                Last edited by Pioneer; 24 February 2019, 10:13. Reden: typfout

              #8
              zouw ik ook niet veilig vinden als je stroom voelt zitten op je lamp
              met die chineese dingen kan je dat wel eens voor hebben zeker lol

              veel succes met je kweek

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
              KEEP ON GROWING AND SMOKING

              Comment


                #9
                Deze lamp kan je op 5cm van je planten hangen zo te zien.

                Comment

                Bezig...
                X