Problemen met groei haze

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • H2rr
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2019
    • 10

    #1

    Problemen met groei haze

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    zit nu in week 5 van de 9-11 van mijn 5 (mooie?) haze plantjes alleen stuit ik tegen een probleem. Mijn plantjes zitten momenteel in week 5, echter zijn de planten heel klein. Uitgemeten zo’n 40-45cm. Kan iemand mij vertellen of de volgende planten er gezond uitzien?

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • H2rr
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Feb 2019
    • 10

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Ik zie wat overvoeding of ondervoeding en flink wat lichtstress.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • smoker2002
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 1065

        #4
        graag wat meer info wat gebruik je van lamp en wat is de hoogte
        licht stress is lamp te dicht

        foto 1 heeft bruine punten das overvoeding
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment

        • H2rr
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Feb 2019
          • 10

          #5
          Wat bedoelen jullie met licht stress? Krijgt mijn plant te weinig licht?

          Comment

          • H2rr
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Feb 2019
            • 10

            #6
            Ik gebruik een dimlux 600w expert serie lamp

            Comment

            • H2rr
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Feb 2019
              • 10

              #7
              Mijn lampen hebben in week 3,5 1etmaal in 24 uur licht gestaan. Behalve dat kan ik niks anders bedenken voor het veroorzaken van de lichtstreep?

              Comment

              • komatsu300
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Feb 2019
                • 201

                #8
                Plantjes hebben licht nodig net zoals in de natuur, niet teveel en ook niet te weinig. Maar binnen is de afstand lamp ook erg belangrijk, warmte. En natuurlijk tijdsduur...16/8 schema bijv.

                De bladeren vertonen overvloedige vitamientjes, blad is verbrand aan de toppen als het gaat krullen dan gaat er nog meer mis, mijn ervaring tenminste.

                De plant krijgt volgens mij teveel licht, stress dus!

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Met lichtstress bedoel ik dat ze onregelmatig licht gekregen hebben.
                  Duidelijker te zien bij de 2e foto.
                  Het aantal vingers van de bladeren van onder naar boven hoort op te lopen.
                  Dus onderaan begin je met het lobblaadje, daarna 1 (of meteen al 3)vingers, en dan loopt het op.
                  Meteen daarna komen er al blaadjes met 5 vingers. Daarna 7, daarna 9 en zelfs 11, 13 en blad met 15 vingers komt voor.

                  Ik zie bij jou onderaan blad met 3 vingers, daarboven nog meer, en daarboven nog meer...misschien zelfs met 1 ?
                  Dat vertelt mij dat er iets mis is met het licht.

                  Wat de oorzaak is weet ik niet, ik heb geen xtallen bol.
                  Misschien zit je met een goedkoop timertje die af en toe blijft hangen of is je kweekruimte niet 100% donker of heb je een kachel met een lampje erbij staan, idunno...

                  Ze zijn ook best donkergroen wat een erg hoog stikstofgehalte verklapt: Teveel of verkeerde voeding.

                  ((( btw. het is veel makkelijker als je meteen vertelt wat er precies allemaal gebeurt is dan dat we moeten gaan raden)))
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • H2rr
                    H2rr commented
                    Editing a comment
                    Dankjewel voor je hulp
                • H2rr
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Feb 2019
                  • 10

                  #10
                  Beste nensen,

                  na mijzelf heel veel te hebben ingelezen betreft kweken heb ik nof steeds problemen. Zie deze foto, kan iemand mij zeggen waarom deze plant niet zulke vorm toplen heeft maar allemaal losse topjes aan zijtakken? En bij de 2e foto zie je duidelijk dat de plant een normale vorm is bij de toppen. Kan iemand mij helpen aub ik weet het echt niet meer.

                  is dit nog te herstellen of kan ik de plant gewoon weggooien? Qnq ik heb je hulp nodig!!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • H2rr
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • Feb 2019
                    • 10

                    #11
                    Foto w
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #12
                      Ik heb je nieuwe post even samengevoegd met je vorige topic van een week geleden omdat het dezelfde problemen met dezelfde planten zijn.
                      Anders moeten we weer eerst alle info vragen.

                      Overvoeding raak je alleen kwijt door te stoppen met voeding of door te spoelen.
                      De vorm van een plant maak je zelf. Als je die raar vind, dan heb je zelf iets raars gedaan denk ik
                      Je kan de takken gewoon een beetje naar elkaar binden met elastiekjes of speciaal binddraad voor planten, of gewoon een draadje wol

                      1e foto in post nr. #10 is erg klein en onduidelijk.
                      Probeer eens met je gsm horizontaal te houden, met de flits aan en iets dichterbij. Niet de zoom gebruiken.
                      Misschien is dat beter te zien.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Krueg3r
                        Expert Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2017
                        • 77

                        #13
                        Denk dat je niet hoeft te vragen of ze er gezond uit zien .
                        Zou opnieuw beginnen.
                        Ook al herstellen ze langzaam het duurt allemaal veel langer want ze is nu niet bezig met groeien.
                        Diagnosteer je het verkeerd of doe je niks dan zul je merken dat ze niks meer doet.
                        Kans op schimmel vergroot ook aanzienlijk..voor je het weet ziet het eruit als een paardenbloem.
                        Last edited by Krueg3r; 12 April 2019, 21:51.

                        Comment

                        • Sassenach
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Jan 2019
                          • 48

                          #14
                          Ik ben nieuwsgierig.... wat heb je uiteindelijk gedaan met je planten? Opnieuw beginnen?

                          Comment

                          • Helemaal Top
                            Junior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2014
                            • 565

                            #15
                            Ben ook wel nieuwsgierig haha. Met die 2 liter flessen mag in in ieder geval nog honderden kweekjes draaien. Ik doe nu met 250ml flesjes al 5 kweekjes

                            Comment

                            Bezig...