Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkort 1e kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenkort 1e kweek

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik wil deze zomer gaan beginnen met mijn 1e kweek, nu heb ik hier en daar wat info gezocht en vroeg ik mij af of Batmix goed is voor de zaadjes (autoflowers)
    Kan ik de autoflowers ook laten ontkiemen in de Batmix? En wat voor emmer kan ik erbij halen ? 7.5 liter, zal dat voldoende zijn ?

    edit:
    Na wat verder zoeken op google ben ik uitgekomen op alles op te vullen met batmix(of als iemand anders een betere suggestie herft) - hogere voeding voor 6 weken.
    En daar boven op een light mix zodat het zaadje niet gelijk wordt overrompeld door al die voeding.

    Maar ik ben er nu nog steeds niet over uit over welke emmer ik moet halen en hoeveel inhoud.

    Ik ben een beginner, heb genade voor me

    Groetjes,
    LekkerKort
    Last edited by LekkerKort; 28 February 2019, 04:32.

    #2
    Lekker kort: Nee.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Nu heb ik niet zoveel ervaring met autoflowers alleen na een paar keer de boel te hebben verneukt door ze in voedingsrijke grond te zetten
      Heb ik ze vorig jaar gezaaid in een smalle lange pot ongeveer 20 cm hoog
      Heel smal zonder bodem met zaai en stekgrond na 2 weken heb ik deze in de volle grond met voeding gezet .
      En was erg verrast van het resultaat van een paar autoflowers .

      Dus niet in de batmix zetten maar gewoon lightmix evt gelijk in de bestemde pot
      Overpotten van autoflowers word niet aangeraden maar is wel mogelijk mits je het zo voorzichtig mogelijk doet en de wortels niet beschadigd

      succes

      Comment


        #4
        De maat van je emmer laat je afhangen van de plant die je gaat zaaien, autoflowers heb je in alle soorten en maten.
        Als je weet dat het een forse plant kan worden moet ze ook een forse pot hebben om het beste resultaat te krijgen,
        heb je een plant die maximaal 60-70 cm hoog wordt is een pot van 10-14 liter prima,
        Word ze groter, moet je pot ook groter, dus die 7,5 liter is alleen geschikt voor een plant die echt klein blijft.

        Zaaien en stekken het best gewoon altijd in zaai-en stekgrond, batmix is hiervoor zeker!! veel te heftig!!

        Persoonlijk gebruikte ik batmix nooit ongemixt, gewoon omdat het een hele heftige mix is.

        Zeker als beginner zou ik je aanraden een ligtmix te overwegen (na de zaai/stekgrond) en dan bijvoeden met een goede voeding zodra dat nodig is.
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment

        Bezig...
        X