Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

betrouwbaar wateringsysteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    betrouwbaar wateringsysteem

    Korting op 420shop
    bonjour mesdames et messieurs,

    Ik ben sinds kort bezig met mijne nieuwe hobby,

    opstelling tot nu toe

    secret gardin 120X120X200
    600watt hps
    EVSA: GIB Lighting LXG TIMER 2.0 600W
    Buisventilator G-tools 125 met fancontroller 420m3/uur
    koolstoffilter CAN filter 200m3
    6 potten van 18 liter.

    Aangezien ik regelmatig enkele dagen van huis weg ben voor mijn werk, ben ik opzoek naar een betrouwbaar wateringsysteem.
    Mijn eerste gedacht gaat naar een Autopot Systeem. maar net zoals mijn vorige aankopen, vraag ik het liever een andere hobbyisten voordat ik de euro's over de toonbank gooi.
    Mijn medium zal wss aarde worden, al moet ik hierover nog wat verder opzoeken ivm de betere samenstelling voor een autopot systeem.

    alvast bedankt.





    #2
    Poemba

    je filter is te klein voor je afzuiger! ( of je draait niet meer dan 200 m3/u?
    altijd een groter filter dan afzuiger!!

    als je op aarde wilt kweken kun je grote potten nemen deze kun je wel als buffer gebruiken.
    ik denk dat je wel 3dagen zonder water moet kunnen in 20l potten!

    veel sucses
    gz Rickysticky

    Comment


      #3

      Dan van de week maar terug naar de shop, want nu ik het zelf bekijk is dit niet logisch! Dan laat je alles al samenstellen in een "degelijke" shop, en moet je nog 3 keer terug voor aanpassingen.
      bedankt voor je opmerking Rickysticky!

      Ook bij de afzuiging twijfelde ik als deze wel genoeg lucht verplaatste voor een 600watt hps? Meermaals gelezen dat je best evenveel M3 moet kunnen afzuigen als Watt. Heb voor de zekerheid van de week al eens terug gebeld naar de shop, maar volgens hun moet de afzuiging voldoende zijn.
      Last edited by QnQ; 18 October 2019, 09:35.

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Je afzuiger zal net afdoende zijn! Het filter is voor deze afzuiger wel te klein! Of het kan en lukt vast wel.. kan het beter jazeker!

        Het autosport systeem heb ik geen ervaring mee.
        Hoelaat ben je eigenlijk max van huis? Want water geven is natuurlijk niet het enige waaraan je moet denken als je langer weg blijft!
        Denk aan het groeien van de plant.

        Grtz

      #4
      Thanks for the replay newhobby

      Ik ga gewoon terug met zowel afzuiging als filter en koop me liever iets met meer marge.
      normaal max 4 dagen van huis, dus dat moet te doen zijn. En in het slechte geval steekt de vriendin maar een handje toe .

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Ik zou als ik jouw was dan meteen kijken naar een softbox 500-750m3. Met bijbehorend filter.
        Dat er iemand thuis is is wel goed.
        Kijk voor bewatering eens naar QnQ zijn verslag. Soort zelfde idee.

        Suc6

      #5
      Ik zelf werk voor het eerst met de autopot 1 pot systeem.
      Tot nu toe heel tevreden er zit een waterreservoir van 47L deze vul ik om de 4a5 dagen aan.
      Daarbij heb ik ook gekozen om voor biotabs al voeding te gebruiken zodat er enkel maar water in de reservoir hoeft.

      En 3 dagen je planten geen water geven is niet slim.

      Comment


      • newhobby
        newhobby commented
        Editing a comment
        Alleen blijf ik me afvragen of de bio-tabs zo wel goed werken...?
        Ik heb namelijk het idee dat als je van boven water geeft en het water over de tabs gaat het beter werkt ...!
        Ik gebruik ze namelijk zelf ook en geef om deze reden zo nu en dan ook van boven water.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Tabs moet je kapot slaan. In stukjes werken ze beter

        Voor t bewateren bij afwezigheid gebruik ik Blumats.
        Geen pomp alleen een watervaatje wat iets hoger staat.

      #6


      Thanks witpen ! Mijn bedoeling was ook om biotabs te gebruiken.
      Last edited by QnQ; 26 March 2019, 16:08. Reden: Citaat weggetoverd

      Comment


        #7
        newhobby tot nu toe weinig problemen met de biotabs en ik gebruik het voor de eerste keer. De volgende keer zal ik eerder wat extra voeding geven

        Poemba groot gelijk. Zelf plagron biocanna en biobizz gebruikt, het grote voordeel is dat je zelf de voeding niet hoeft aan te maken

        Comment

        Bezig...
        X