Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Growlight & cobs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Growlight & cobs

    Korting op 420shop
    Beste mensen , Wat is het verschil tussen leds die je gewoon kan kopen of Cobs die je zelf maakt ? Ik heb al heel wat dingen gelezen en ik zie dat meer en meer mensen op Cobs gaan. Zelf zou ik graag wat voordelen en nadelen weten van de verschillende lichtmethodes.

    Grtz

    #2
    Cob

    chip on bord

    Comment


      #3
      Het klinkt misschien wat afgezaagd, maar als je eens bij het binnenkweekforum kijkt, en dan bij de kweekverslagen.
      Er zijn kweekverslagen met allerlei soorten verlichting.

      Wil je een led met een cob vergelijken is de vraag meteen welke led en welke cob.
      Er is onderling al zoveel kwaliteitsverschil dat je dat niet zomaar kunt zeggen wat de voor- of nadelen zijn.
      Ik denk dat je de verschillen het best in de praktijk ziet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4


        Thx voor het antwoord.

        Heb nu zelf een gled 560 en was echt benieuwd of ik beter kon overschakelen naar cobs of niet het is natuurlijk zoals je zegt dat het allemaal afhangt van wat je gebruikt.. Ik denk dat ik nog wat meer opzoekwerk zal moeten doen toch bedankt
        Last edited by QnQ; 28 March 2019, 10:24.

        Comment


          #5
          Ad usum proprium!

          Comment


            #6

            Thx voor het antwoord. En zal ik zeker doen
            Last edited by QnQ; 28 March 2019, 10:24.

            Comment


              #7
              Die GLED560 kun je prima onder kweken toch, heb je 'm ook in een Bonanza hangen?
              Na een paar kweekjes ervaring opdoen moet je daar toch wel 400gr per keer uit kunnen halen.
              Ben je er niet tevreden mee of gewoon eens aan het rondkijken wat er nog meer is?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Yes ik ben eens aan het rondkijken wat er nog meer is.

                Wat me wat stoort bij de gled is dat het center vergelijking met de hoeken dat er veel verschil in zit van licht center is het echt fel en de hoeken is het direct wat minder , heb wel wat kweekjes gezien op de kast dus ik weet dat ze werken. Maar zoals je al zij gewoon rondkijken wat er nog allemaal zo is, en mensen vinden die hun mening geven.

                Grtz
                Last edited by QnQ; 28 March 2019, 19:57.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  je zet Q wel aan het werk ghehe.. Denk dat je niet elke keer hoeft te quoten.
                  Trouwens wat is de afmeting van je groei/bloei ruimte? Aan de hand daarvan kan je ook nagaan of het nodig is om een nieuwe lamp aan te schaffen. Blijft een dure hobby eh

                #9
                Ohja ik citaat gewoon omdat dat duidelijker is maarja is inderdaad hier niet nodig. De kweekkast is gewoon de bonanza. Heb heel het pakket gekocht

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  zie je in ene zoveel text staan, daar schrikken stoners van ah cool , ga je nog een verslag bijhouden of niet?

                #10
                heb je de
                bonanza 250?
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #11
                  De 560 joremkrank

                  Comment

                  Bezig...
                  X