Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk effect heeft het vebruik van een LED lamp op het vermogen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk effect heeft het vebruik van een LED lamp op het vermogen?

    Korting op 420shop
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Nee man dat is wat de fabriek opgeeft als je alle leds in totaal optelt kom je aan 270w vol vermogen...

    maar led lampen draaien niet op vol vermogen laten we zeggen 60% door warmte etc etc zodoende de fabriek aan 270w komen

    er zit wel 270w in maar er zit een chip in waardoor de leds niet op vol vermogen draaien
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ohhhhh okay, dat klinkt wel redelijk logisch. Bedankt voor je verduidelijking Weske!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja ze maken het allemaal veel mooier dan dat het werkelijk is haha

    #3
    Van de tijd dat ik nog een SpectraBox had meen ik me toch te herinneren dat 270W staat voor equivalent aan 270W HPS.

    Ik draai zelf met COB LEDs tegenwoordig. Heb zelf de Citizen CLU058 1825's op 3500k.

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ja die fout maak ik niet meer. De beste optie voor LED lijkt me toch KIND LED. Die R300 van KIND heeft een verbruik van 220w op een 300w lamp, lijkt me toch al wat beter dan de 173 die ik nu met mijn "270w" haal. Ik zou wel zo'n COBs willen maar ik heb motorische dyspraxie en kan zo'n ding gewoon niet in elkaar steken.

      Echt spijtig want het lijkt me wel leuk om te doen. Bestaat er een service die ze voor jou in elkaar steekt?

    • SmokingJoop
      SmokingJoop commented
      Editing a comment
      Nou ja, fopje weet ik niet. Tis allemaal niet al te best gegaan. M'n eerste kweek begon met bagseeds voor het raam. Maar ja, winter enzo, dus maar kruiden lamp bij Ikea gehaald. Gingen de plantjes niet heel snel op, tent en spectrabox gehaald en gronest potten. Planten werden wel heel groot. Onder die lamp, maar vond de kleur licht niet prettig en had inmiddels wat over COBs gelezen dus lamp maar verkocht en COBs gehaald. Het heeft al aardig wat geld gekost.

      De wiet van die eerste kweek was wel erg veel, maar niet al te best.

      Volgende kweek was ook veel, maar helaas bevrucht. Werd depri van die wiet, heb nog 2,5 2l potten er van.

      Kweek daarop was erg mager, ook niet sterk qua kwaliteit. Rookt wel lekker weg echter, dan maar wat meer d'r in.

      Ben nu overgestapt op hydro, andere voeding en alles dus, maar weer hele magere toppen en slechts 1 plant die het wat beter doet en ook redelijk wat bloeiharen laat zien. Sowieso bijzondere kweek ook, want had zaden gekocht van Barney's Farm, die waren in de aanbieding, maar van de 6 kwam er 1 uit en die deed het veel te langzaam. Dus had te weinig, maar stekjes bijgehaald, maar die wortelde niet snel genoeg en 1 van de zaad planten ging zo snel dat die stekkies het permanent met veel minder licht moeten doen. De stekken groeit amper iets aan en de hele grote plant heeft redelijk wat toppen, maar nauwelijks haren en ze zijn maar mager. Wel kneiter hard als ik er aan voel, dat dan weer wel.

      Geen idee waarom de laatste paar rondes de toppen allemaal mager zijn. 1 op zand met Hy-Pro voeding en deze op mapito met Atami ATA AWA. Vind het wel frappant dat het terug keert in ieder geval.

      Maar goed, kan niet zeggen dat de spectrabox slecht was, wel minder flexibel dan de COBs. Wel het idee dat ik wat meer strek had, maar andere genetica ook dus 1:1 vergelijken is lastig. Had nu weinig strek in de groei periode, hoopte dat de stekjes nog bij zouden trekken, maar helaas. Ws hierdoor veel te lang gewacht met bloei, ms zijn ze wel root bound. Zit vast in een scrog net dus kan niet even in de pot kijken ofzo. Staken al weken wortels onder uit (maar goed, zelfs bij de veel kleinere, tis amper wat, stekplantjes komen de wortels onder uit de bakken).

      Reden dat ik nog steeds LEDs heb is dat HPS echt wel meer verbruikt voor eenzelfde opbrengst, maar vooral de hitte. Heb ook kinderen in huis e.d., zit niet op brand gevaar te wachten en vaak lang weg van huis (10-11 uur voor het werk is eerder standaard dan uitzondering). Daarbij is stroom ook niet goedkoop. COBs zullen zichzelf wel terug verdienen t.o.v. HPS maar kost enige tijd. HPS lampen zijn wel goedkoper. Vooral de drivers en de koelblokken tikken aan, de COBs zelf vallen wel mee. Maar goed, die drivers gaan als het goed is heel lang mee, de COBs ook en de koelblokken gaan oneindig mee denk. Kwestie van goed schoonmaken voor je er andere tegen aan zit en goede koelpasta er tussen.

      CherryPirate er zijn zat dozen te koop die er ongeveer uit zien als je KING LED of SpectraBox maar waar gewoon kant en klaar 2-4 COBs inzitten. Veelal Cree's CXB3950 uit m'n hoofd. Ik heb geen beeld bij dyspraxie, maar moeilijk was het niet kan ik je verzekeren. Heb zelf 2 hoek profielen van 2m gehaald bij de Hornbach, maatje had een staal boor die heeft er paar gaatjes in gemaakt. Koelblokken er in geschroefd, lampen er op, draadjes er in en verbinden met de driver en gaan. Zelf bij KingBrite besteld, meeste COBs moet je er wel minimaal 4 afnemen. Wellicht dat je iemand kent anders die het even voor je kan doen, is niet veel werk ofzo en diepgaand inzicht heb je er ook niet voor nodig.

      Hier bijv.: https://www.amazon.com/200W-Cree-CXB.../dp/B0127BN7Y0 maar die zitten dan wel vast in zo'n doos dus minder flexibel dan wanneer je volledige controle over de plaatsing hebt. Maar er zijn er zat van, in Spanje zit ook een club die ze kant en klaar verkoopt iig maar kan er even niet op komen.
      Last edited by SmokingJoop; 10 April 2019, 18:31.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Weet het niet zeker maar dacht dat Karel en Bringdown wel tegen een vergoeding zo een lamp voor je inelkaar kunnen zetten. Kan het ook mis hebben moet ik even het forum afstruinen..
      Waarom niet via aliexpress en anders via Amerikaanse verkooppunten als je het niet zelf kan doen? Had een paar links gepost op het draadje van beowulf; https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

    #4
    Hey CherryPirate,

    kwam deze toevallig tegen:

    https://greenline.nl/product/ledrek-...-stekkerklaar/

    Vind em wel beetje aan de prijs, zijn dezelfde lampen als ik heb en als ik op de foto zo kan schatten zelfs dezelfde koelblokken. Ik was $400 kwijt + 40 euro import kosten (belasting naheffing) en 10tje in de bouwmarkt voor de hoekprofielen met 1 lamp meer en 2 drivers (1 driver per 2 lampen). Zeg maar 400 euro dus. Aan de andere kant, hij zit wel compleet in elkaar en ze geven geloof ik (vind het zo snel niet terug) 5 jaar garantie. Daarbij een NL shop dus geen risico op invoerrechten e.d. Ziet er ook wat degelijker uit bij hun, maar bij mij zit het ook vast met metaal, uit elkaar vallen zal het niet doen en ben niet zo gevoelig voor de esthetische kant zelf.

    Wellicht is het wat voor je.

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Hey SmokingJoop,

      Super bedankt voor die link! Ik heb hem meteen opgeslagen in mijn bookmarks voor later . Ik ga toch voor deze kweek nog de Spectrabox behouden maar de volgende kweek wordt sowieso dat LED rek met COBs of een KIND LED. Heb nu al een paar dagen wat zitten researchen en heb ondervonden dat heel veel van de LED fabrikanten niet zo heel eerlijk zijn met hun producten.

      Kan me wel inbeelden wat voor een mooie kweek dat zou zijn
Bezig...
X