Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoger dan 20L autoflower?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoger dan 20L autoflower?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Ik zal het zeker niet van mijn gewoonte maken om hier telkens een nieuwe topic te openen, maar heb bij de volgende vraag al een tijdje zitten zoeken voor een antwoord maar nog niet gevonden. Ik ben van plan om een buitenkweekje te houden van 4 autoflowers. Auto Mazar, Auto Ultimate, Auto Zkittles en Think Different.Mijn vraag is of ik best in potten van meer dan 20L zet of niet? Lees vaak verschillen van 10-20 liter. Iemand die hier een goed antwoord op weet en de soortjes ook een beetje kent? Staan voornamelijk bekend voor high yield autoflowers, weet niet of deze dan effectief ook groter moet staan?

    Alvast bedankt.

    #2
    20L zal wel genoeg zijn, toch ?
    Ik weet niet hoe jouw ruimte is, de zichtbaarheid, moet het verplaatsbaar zijn, zonlicht, regen, allemaal omstandigheden waar je rekening mee houdt.
    Ik zou bijvoorbeeld niet een paar cementkuipen met wietplanten midden op een schoolplein achter een nieuwbouwwoning zetten.
    Mensen gaan dat zien (en ruiken) en die gaan daar wat van vinden.
    Maar in een tuin met struiken en bomen waar zulke potten niet opvallen of waar je ze kunt ingraven zou het best kunnen.

    Je hebt er geen antwoord op gevonden omdat er niet 1 goed antwoord is.
    Alles is goed.

    Maakt het dan niet uit voor de grootte van de plant ?
    Jawel.
    Wil je grote planten zet je ze in grote potten.
    Grote potten zijn pas te groot als de planten onvoldoende zon krijgen en als gevolg daarvan wat kleiner blijven..
    Is dat een ramp ? Nee.
    Te groot betekent dan dat ze niet alles helemaal volwortelen.
    ik zet een plantje in de volle grond, ze krijgt nooit de hele aardbol doorgeworteld, maar da's niet zo'n probleem

    Is er dan een minimum maat ofzo ?
    Nee, eigenlijk niet.
    Maar het ligt eraan wat je doel is. (grote planten > grote potten)
    In een 1L potje kun je ook een autoflower afbloeien maar wil je echte planten met veel wiet eraan zet je beter helemaal geen autoflowers.

    Oke, stel dan dat ik een plant van een meter wil, wat is dan de minimale grootte ?
    Dan is mijn volgende vraag welke grond je gaat gebruiken.
    Gooi je er een paar zakken van de Lidl in, of ga je daar wat meer aan doen ?

    Grote autoflowers, zoals we weleens voorbij zien komen in de topics van onze Spaanse vrienden op dit forum kunnen wel wat wortelruimte gebruiken.
    90L weten ze wel raad mee. Dat is voor een groot deel te danken aan het weer, de soort die men kweekt is minder van belang.
    Kan dat niet op 11L dan ?
    Ja, wellicht kan dat ook, maar dan zul je een watersysteem moeten aanleggen met Blumats ofzo, want als ze dag in dag uit in 40 graden staan dan drinken ze meer dan een paar liter per dag.
    Anders moet je er naast gaan zitten met een gieter.
    De keuze voor iets groter dan gemiddeld heeft dus ook een praktische kant.

    Dus een grote pot is een garantie voor een grote plant ?
    Helaas, was het maar zo'n feest.
    Alles heeft verband met elkaar. Het eindresultaat is van meer afhankelijk dan alleen de pot.

    Met een pot van 20L kunnen ze in ieder geval even vooruit mits je tot de rand vult.
    (5cm onder de rand scheelt bijna 5L in een 20L pot)

    In de Kweekverslagen kun je zien wat andere kwekers gebruiken en wat het resultaat is.


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Mooi antwoord

    #3
    Bedankt voor de goede uitleg. Ik begrijp wel niet wat je bedoelt met helemaal geen autoflowers te zetten als je planten met veel wiet wilt? Compenseert het niet als je er dan wat meer Autoflowers zet?

    Is de eerste keer dat ik met autoflowers experimenteer dus kan er niet echt een beeld op plakken, als je sommige foto's ziet van sommige "autoflowers" waar meer dan 150g afkomt en dan andere waar je met 10g al blij moogt mee zijn.

    Weet niet of ik deze vraag on-topic is maar is het de moeite om een uur te rijden voor Plagron Lightmix te kopen? Via internet heb je voor 4 zakken ook al een verzendingsprijs van 75 euro... Ken ook niet direct iets dat er op trekt en dat wel in BE verkrijgbaar is...
    Last edited by AutoOutside; 8 June 2019, 21:23.

    Comment


      #4
      ik ben ook van Belgie en als ik achter mijn aarde ga ga ik altijd naar terneuze urban garden shop is ook een 90km enkel rit
      nu ga ik eens testen met dcm uit de platen winkel voor tropice platen zit voeding in voor 100 dagen zo zal ik geen voeding bij moeten doen denk ik

      wat 75 euro verzending lol verzending kost meer dan je aarde gemiddelt is het 7 tot 11 euro per zak afhankelijk wat je koopt
      is het u plagron of wat anders

      wat QnQ bedoelt is dat gewone female planten altijd meer weed gaan geven dan autoflowers maar dan moeten gewone planten ook lager bloeien
      een autoflower ga achter een goeie maand bloeien een gewone female plant niet gaat volgens de uren van de zon zo als de uren afnemen begint ze te bloeien
      mij gewone planten vorig jaar begonnen te bloeien 28/8 dan heb je nog 2 weken voorbloei en 8 weken bloei zo zijn ze klaar ten vroegste 6/11 en in ons land is dat een probleem tegen dan is het al veel te koud/nat ..... of je moet anders zelf je planten iedere dag om een bepaal uur na 12 uur zon op een donkere plek zette om ze in bloei te trekken maar dat moet je da wel alle dagen doen en geen dag overslaan
      daarom zijn autoflowers makelijker in ons klimaat ze geven enkel minder dan hun female zusjes

      hoop dat je hier nu beetje al je antw gevonden hebt zo niet stel maar een vraag
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • AutoOutside
        AutoOutside commented
        Editing a comment
        Inderdaad, voor 4 zakken zoveel verzendkosten betalen voor een paar zakken vind ik wat nutteloos.
        Last edited by AutoOutside; 14 June 2019, 17:34.

      #5
      Ik kan dus wel stellen dat ik met 25L wel toekom voor een "grote autoflower" buiten.

      Comment


        #6
        Voldoende, meer dan voldoende....
        In de volle grond altijd beter, zo lukt
        het ook prima.......

        Comment

        Bezig...
        X