Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoelen & stam nog splitten ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spoelen & stam nog splitten ?

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.

    #2
    Spoelen ja zeker nog 1 week zodat alle voeding eruit is stam splitten volgens mij doen ze dat in de laatste week als ik het goed heb
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ook wel benieuwd waarom je de stam zou splitten.

      #4
      De stam splitten wordt weleens gedaan om de plant in de laatste weken stress te bezorgen zodat de trichomen-productie omhoog gaat.
      De theorie daarachter snap ik wel, de trichomen zijn het verdedigingsmechanisme van de plant, maar niet tegen beschadigingen aan de stam.
      In theorie zou het meer effect moeten hebben om in de laatste 3 weken een kudde luizen/thrips of spint los te laten tussen de toppen.
      Daartegen is de verdediging van de plant precies bedoelt.

      Ik heb het weleens gedaan heel vroeger, want als n00b heb je een plant, en wil je er zoveel mogelijk uithalen dus ga je zoeken naar manieren.
      Buiten dat ik er emotioneel best moeite mee had, als nieuwe kweker krijgen je planten 4-5 maanden lang meer aandacht dan je vriendin, was het resultaat voor mij een beetje teleurstellend op dat moment, ik zag namelijk weinig tot geen verschil tussen wel- en nietgespleten stammen.

      Ze zien er erg goed uit. Week 9 zeg je, week 9 wat ?
      Week 9 totaal of week 9 12/12 of week 9 bloei (dus 11-12 weken 12/12)

      Als de kleur van de trichomen goed is, inderdaad gewoon tussen de 7 en 14 dagen spoelen.
      Dat betekent gewoon water geven als anders, alleen zonder toegevoegde voeding voor 7-14 dagen. (dus niet flushen op aarde, zoals je op hydro wel kunt doen)
      Eventueel wat langer, als dat nodig is, kan geen kwaad. Tijdens die periode check je de trichomen elke 2-3 dagen en wacht je tot je kunt gaan knippen.
      Last edited by QnQ; 9 June 2019, 10:32. Reden: kudde tiepvauten
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Cookieekush
        Cookieekush commented
        Editing a comment
        Had idd gelezen dat je dan meer thc krijg maar of het werkt geen idee .zal het miss wel proberen op 1 om te kijken.
        En met 9 weken bedoel ik echte bloei vanaf de pruikjes dus 11/12 weken op 12/12 zoals je al zij.
        En ik geef ze nou gewoon kraan water meet ook geen PH meer helemaal niks

        Mvg cookie
    Bezig...
    X