Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te veel water of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te veel water of niet?

    Korting op 420shop
    Heren,

    Vorige week heeft mijn automazar zijn kopje laten zien. Hij ziet er naar mijn weten zeer goed uit, maar aangezien het toch mijn eerste kweekje is in potten (voordien altijd volle grond) heb ik toch een vraag wat betreft de bewatering. Ik zet hem iedere dag buiten en door de zon raakt de buitenste rand van de grond en natuurlijk ook de bovenlaag zeer snel uitgedroogd, ik probeer deze altijd terug vochtig te houden door en kleine hoeveelheid water toe te dienen (200ml). Maar toch begin ik het idee te krijgen dat het grootste gedeelte gewoon zakt en dat de onderkant van m'n pot hoogstwaarschijnlijk zeik nat is. Terwijl de bovengrond kurkdroog is. ik kan m'n vinger 10cm diep in droge/heel licht vochtige grond duwen.

    Wat denken jullie?

    IMG-20190609-WA0014.jpg

    #2
    Potten optillen....

    je kan dan precies aan het gewicht voelen of ze nog genoeg water hebben of niet...

    doordat ze in de zon staan kan de bovenlaag snel uitdrogen maar hoeft het onder nog niet droog te zijn
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      plant ziet er gezond uit.
      heb je genoeg gaten in je pot zitten om overtollig water eruit te laten ?
      Je kan je pot eens voor het water en na het water geven optillen zo heb je een idee qua gewicht....
      Ik laat soms expres mijn grond kurk droog worden voor ik ze water geef.
      Met dit weer geef ik ze 2x of 1x water per week ( vorige zomer elke dag +35 graden was het hier )
      De mijne zijn nu 30 cm en geef ze 1 a 2 liter water per week.

      Comment


        #4
        Yep, daar komt geen hogere wiskunde bij kijken, til gewoon die pot op en je weet of die zwaar of licht is.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ja zoals jullie zeggen de pot optillen heb ik al gedaan en naar mijn gevoel is hij zwaar genoeg, misschien zelfs te zwaar voor lengte van mijn plantje. maar heb nu alleen het idee dat de wortels dicht aan de bovengrond gaan uitdrogen. Dus ik ga 2 dagen stoppen met water geven nog eens optillen en dan zie ik verder bedankt

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yep, probeer niet teveel te denken, laat het aan de plant over.
            Ziet ze er goed uit en is de pot zwaar genoeg, dan hoef je er niks aan te doen
            Cannabis krijgt vooral een groeispurt als je ze tussendoor goed droog laat worden tijdens de eerste weken van de groei.

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Als er onder nog water zit of als ze nog vochtig zijn maakt het niet uit dat het boven droog is.

            Alles wat onder opgenomen word gaat omhoog je wortels sterven echt niet af als het wat droog is.

            Anders inderdaad als de plant droog is en je water geeft doe je het in 2x s'morgens 1x en later nog 1x

          #6
          Mooie foto!
          Inderdaad wat de anderen zeggen, optillen is een goede manier om te controleren hoe nat of droog de aarde is. Planten herstellen sneller van een te droge grond dan van een te natte grond.
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment

          Bezig...
          X