Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn ze nog te redden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn ze nog te redden?

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Ik heb dit jaar voor het eerst mijn eigen cannabisplanten genomen. Helaas lijkt het allemaal toch niet zo makkelijk te gaan als ik dacht. Ze zijn nu bijna 4 weken aan het groeien, maar ze gaan afgelopen anderhalve week gestaag achteruit. Nu zitten er bruine vlekken op, hangen ze hier en daar en 1 blad op de tweede plant van het filmpje is zelfs afgestorven. Ze hebben te weinig licht gehad, omdat ik op vakantie ben geweest en degene die ze voor mij verzorgde heeft ze 10 dagen lang in het raam richting het noorden gehouden. Had ik beter uit moeten leggen. Ik vermoed echter dat het iets met de voeding is, maar kan het zelf niet identificeren. Ik heb ze waarschijnlijk ook teveel water gegeven in het begin. Deze planten hebben al flink onder stress gestaan dus! Ik probeer ze nu weer zoveel mogelijk in de zon te houden, en de nieuwe bladeren zijn mooi groen, maar als het weer me dat niet toelaat stop ik ze vanaf zonsopgang tot zonsondergang onder LED-groeilampen. Ik hoop dat het filmpje goed genoeg is om te zien wat er eventueel mis is, en belangrijker, of het nog te corrigeren is..

    Groetjes,

    Barry

    https://photos.app.goo.gl/vX2RQmYaUpVLfyN6A
    Last edited by itsjustabird; 27 June 2019, 18:08.

    #2


    Yessss!!
    Altijd al een keertje deze smilies willen posten!!

    met de upload attachment knop kun je je fotos plaatsen

    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #3
      Ach, je maakt er een soort binnen en buiten kweek van?
      Even een flinke slok water, weinig licht en dan zo af en
      toe naar buiten wanneer het uitkomt?
      Oo, natuurlijk nog even met vakantie daar kunnen ze wel
      tegen toch?
      Ja, ze zijn naar mijn mening nog wel te redden!

      Misschien iets meer lezen hier en er voor zorgen.
      Sorry?
      Ik wil niet hatelijk zijn maar misschien iets over na te denken?

      Ps. Ook wel prettig dat je je even voorstelt......................

      Comment


        #4
        ***even aangepast***

        dit is echt licht tekort... zet ze buiten indien mogelijk



        Staan ze wel buiten? Die zijn flink gestrekt (licht tekort).

        Ik heb 2 autotjes op het balkon staan deze strekken ook wat maar niet zo erg!

        je zegt dat ze voeding nodig hebben? Nee zo klein lusten ze niets!

        uit je verhaal maak ik op dat ze binnenstaan?

        hoor het wel groetjes Ricky

        Comment


        • itsjustabird
          itsjustabird commented
          Editing a comment
          Hi Ricky,

          Goed om te weten. Ik heb groeilampen gekocht voor de dagen dat het regent, maar die lijken dus niet zo effectief als ik had gehoopt. Gelukkig is het nu een tijdje droog en de nachten niet te koud dus kunnen ze buiten blijven staan. De planten constant naar binnen en buiten verplaatsen is enigszins een opgave, want de enige manier om ze buiten te zetten is op ons dak, waar je alleen kunt komen met een ladder door een luikje. Als ze in grote potten staan moet ik dus iets bedenken om ze mee af te kunnen dekken, zodat ik ze op het dak kan houden. Dus in het kort; Ik haal ze alleen naar binnen bij regen (of harde wind). Maar ik begrijp nu dat je ze gewoon buiten kan laten staan?

          Groet,
          Barry

        #5
        (dat filmpje staat er volgend jaar niet meer dus dan zitten we hier met een topic waarvan iedereen denkt waar gaat het over)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • itsjustabird
          itsjustabird commented
          Editing a comment
          Dag! Ik zet ze binnen, omdat ik van meerdere mensen in mijn omgeving die zelf planten hebben zeggen dat 10 minuten regen al genoeg kan zijn je planten te verpesten. Maar dit is dus niet waar neem ik op uit je opmerking? Sinds deze thread heb ik ze iets dieper ingegraven en helemaal niet meer binnen onder groeilampen gezet, dus alleen nog maar buiten. De nieuwe blaadjes zijn heel mooi groen en ze staan stevig.

        #6
        looking for pictures........

        Comment

        Bezig...
        X