Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloeifase tijdelijk onderbreken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloeifase tijdelijk onderbreken?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Mijn wietplant zit in de tweede week 12/12. Nu zit ik met de volgende situatie: ik ga zometeen 2 dagen weg en mijn lampen zijn kapot gegaan (geen tijd om vervanging te regelen). Is het een probleem als ik de bloeifase voor ongeveer 60 uur onderbreek? Daarmee bedoel ik dus de plant in deze 60 uur volledig buiten de tent te laten staan (wel binnenshuis) en deze weer op 12/12 te zetten bij thuiskomst.

    Bedankt alvast!

    #2
    Op en plek met voldoende licht
    niet ergens in een hoekje moet het lukken. Maja,
    ik ben Ipie maar.....
    Dan als een speer aan het werk zodra je terug komt!!!

    Comment


      #3
      Het daglicht zit al op 15 uur of minder, dus op zich blijft ie dan gewoon in de bloei.

      maar als je een gewone lamp pakt die je nog hebt, en die op 12/12 zet, dan heb je alleen minder licht maar nog wel in het hok.

      Heb jij of iemand anders geen halogeen bouwlamp liggen?

      Comment


        #4
        Ik woon op het zuidelijk halfrond en de dag duurt hier net een kwartier minder dan 12 uur momenteel... Helaas heb ik echt geen andere lichtbron...

        ​​​​​​Ik denk dat ik trouwens wel iets kan leren van je bericht. Minder dan 15 uur daglicht zou bijvoorbeeld 14 uur kunnen zijn. Maar dat is minder dan 12 uur donkerte. Dan gaat de plant toch terug naar de groeifase? Ik ben beginner, dus wellicht kom ik tot foute conclusies.
        Last edited by QnQ; 20 August 2019, 22:40. Reden: citaat opgerookt

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Begrijp ik daar uit dat waar jij verblijft nu minder dan 12 uur daglicht is? Dan lijkt me dat een prima oplossing.

        #5
        Dan gaat je plant idd weer in de groei ofwel reveg...

        je kunt de plant onder een 40w lampie gooien maar wel je 12/12 aanhouden!

        gz Ricky

        Comment


          #6
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Ik snap je niet helemaal q?

            Aangepast:
            ik begrijp je denk ik!!!
            Je bedoelt dat je niet dag en nacht omgooit?

          #7
          Momenteel is het hier ongeveer 11 uur lang donker. Kan ik de plant dan zonder probleem twee dagen op een plek waar de zon schijnt laten staan?

          Comment


            #8
            Ik heb sowieso dag en nacht aangehouden omdat ik de zon zoveel mogelijk wil gebruiken ipv lampen

            Comment


            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Ja . < dan zou je ze buiten de tent kunnen zetten .

            #9
            Hey Pablo!
            Kin je eventueel nog laten weten wat de gevolgen hiervan zijn? Vanaf je terug bent tot een week erna.
            ben echt benieuwd of ze hier een achterstandje door opbouwen. Is een situatie die iedereen wel eens kan voorhebben
            figers crossed dat ze er helemaal geen last van hebben !

            Comment


              #10
              Zal ik doen!
              Last edited by QnQ; 20 August 2019, 22:40. Reden: citaat opgerookt

              Comment


                #11
                Oorspronkelijk geplaatst door uugspannink View Post
                Hey Pablo!
                Kin je eventueel nog laten weten wat de gevolgen hiervan zijn? Vanaf je terug bent tot een week erna.
                ben echt benieuwd of ze hier een achterstandje door opbouwen. Is een situatie die iedereen wel eens kan voorhebben
                figers crossed dat ze er helemaal geen last van hebben !
                Helemaal geen negatief effect gemerkt!

                Comment

                Bezig...
                X