Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower neemt zijn tijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower neemt zijn tijd

    Korting op 420shop
    Dag iedereen

    ik heb hier 2 royal dwarf staan die ik geplant heb rond 28 mei en ze is boven gekomen rond 2 juni. Dus normaal gezien is het bijna tijd om ze te snoeien zoals haar klein zusje. Ze staan in een 15 liter pot maar het grote verschil met haar kleiner zusje is dat ik de ene al gesnoeid heb en ze hangt te drogen wegens beetje toprot en de andere (zie foto ) staat nu nog maar een tweede week in bloei wat mij toch redelijk lang blijkt voor een autoflower. Ze is wel dubbel zo groot als haar kleinere zus. Ze komen beiden van dezelfde leverancier. Dus zie je toch wel goed het verschil. Zelfde zaadjes, zelfde hoeveelheid aarde en 2 verschillende resultaten. Hopelijk wordt het toch de moeite want ze heeft nog een tijdje te gaan en zijn toch wel redelijk gevoelig voor toprot.
    grtz
    Attached Files

    #2
    Zijn dat twee verschillende planten ?
    Je geeft geen voeding zo te zien ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Nee het is 1 plantje waar ik lst op heb geprobeerd Voeding geef ik effectief niet want ze staat in een mengeling van batmix en gewone aarde. Ik ga ze alleen green sensation geven over een weekje ongeveer.
      Grtz

      Comment


        #4
        Ok, tja, ze heeft duidelijk een flink tekort.
        Al dat gele blad hoort groen te zijn, dat bouw je op tijdens de groeiperiode met groeivoeding.
        Dat blad heeft ze hard nodig tijdens de bloei om toppen te kunnen bouwen.

        Ik zou ze toch voorzichtig een beetje bijvoeren elke dag.
        Desnoods met brandnetelgier ofzo, als je geen speciale voeding hebt.

        Mgoed, het blijft achter de feiten aanlopen nu.
        Dat gele blad wordt niet meer groen, en ze zal niet veel nieuw blad meer maken.
        Fingers crossed dat die nog een paar weken goed blijft.

        * wat ook wel wat wil helpen, ik weet niet of je nog batmix over hebt ?
        Dan zou je ze uit deze pot kunnen halen, en in een grotere zetten met flink wat nieuwe batmix eronder en er omheen.
        Ja 15L zou wel genoeg moeten zijn, mja, batmix....ik ben er niet zo gek van, ik gebruik dat ook niet.
        Er zijn wel kwekers die er bij zweren, maar van wat ik op het forum zie vergt het wel enige ervaring om een plant van begin tot eind gezond te houden in batmix.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Dank u wel qnq.
          ik heb effectief nog batmix over en heb nog een 20 liter pot dus kan ze wel verpotten.
          maar ik heb er lst op toegepast dus moet ik dan de takken die vasthangen aan mijn pot terug bevestigen aan de nieuwe pot ? Of gewoon verpotten en laten doen. En als ik ze dan verpot zou ik green sensation mogen geven ?
          thanx qnq

          Comment


            #6
            Ja dat moet je dan ff bekijken wat er mogelijk is.
            Als je denkt dat het zonder binden goed gaat kun je dat ook achterwege laten.
            Ik zou ze misschien toch weer losjes vastzetten, of met een stuk elastiek ofzo, zodat ze wat kunnen bewegen als het moet.
            Even wachten met GS tot je ziet dat ze reageren. Meestal duurt dat wel 3-5 dagen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Alvast bedankt qnq voor de vlotte raad. Nog 1 klein vraagje ivm verpotten. Mag ik ze gewoon verpotten of moet ik voorzichtig proberen de worteltjes een beetje losser maken zodat ze gemakkelijk doorgroeit of bloeit beter
              thanx

              Comment


                #8
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  OK thanx qnq. Ik ga dit vanmiddag proberen en zal het resultaat posten. Dank voor de goede raad
                  grtz

                  Comment


                    #10
                    We zijn nu 4 dagen ver na het verpotten in een 20 liter pot maar ik heb de indruk dat haar blaadjes nog snel vergelen. Wat denken jullie ? De eerste foto is gisterenavond en de 2 de deze middag.
                    alvast bedankt
                    Grtz
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Die gele blaadjes worden nie meer groen he...
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Dat weet ik belladonna maar ik zou ook niet willen dat het erger wordt. Zou ik green sensation mogen geven of zal het erger worden hiermee ?
                        Thanx

                        Comment


                          #13
                          De blaadjes die nu een beetje geel zijn gaan nog geler worden.
                          Dat proces is begonnen en stop je niet meer.
                          Focus op het nieuwere blad.
                          Het is een stikstoftekort.
                          Om dat tegen te gaan geef je groeivoeding tijdens de groei.
                          Ik denk niet dat je dit oplost met GS.

                          Met zoveel toppen zou ik ook niet te gek meer doen met groeivoeding.
                          Misschien Een paar keer, maar meer niet.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Thanx qnq maar ik heb niets van groeivoeding dus zal ik het anders moeten oplossen. Misschien enig idee ? Je sprak van brandnetelgier, zou dit helpen ? En zou dit niet schadelijk zijn met dat ik extra batmix bij gedaan heb ivm teveel voeding. Het is de enigste van mijn 3 meisjes die zo mooi is geworden dus zou ik ze ook graag op een goed einde brengen.
                            thanx

                            ps ik zie dat als ik brandnetelgier wil maken dat ik moet rekenen op een goede week wachtijd alvorens het gebruiksklaar is dus veronderstel dat dit geen oplossing is. Misschien andere mogelijkheid. .....?
                            Last edited by Rastabwoy; 7 September 2019, 17:22.

                            Comment


                            • Nederhigh
                              Nederhigh commented
                              Editing a comment
                              Ik zou gewoon lekker makkelijk doen en mestkorrels halen bij een willekeurige tuinwinkel in de buurt.
                              Koemestkorrels bijvoorbeeld zit stikstof in.
                              Als mijn plant een snelle dosis voer nodig heeft doe ik meestal een flinke eetlepel aan mestkorrels vermalen, en dit vervolgens met 1,5 liter water mengen.
                              Een lege fles fris ofzo.
                              Eeven een uurtje laten trekken en daarna aan de planten geven.
                              Lekker makkelijk, en werkt prima. Lang niet zo goed als de vele alternatieven die er zijn, maar het werkt.

                            #15
                            Dank u wel nederhigh.
                            ik heb hier nog vloeibare meststof voor groenten en kruiden met een NK waarde van 6-3.
                            zou ik dit eventueel mogen geven voor mijn stikstof tekort ?
                            Attached Files

                            Comment


                            • kroket
                              kroket commented
                              Editing a comment
                              Kan.
                              Koffieprut is ook rijk aan stikstof.
                          Bezig...
                          X