Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuiger capaciteit berekenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afzuiger capaciteit berekenen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal
    ben enkele jaren geleden begonnen met kweken en toen wat spullen nieuw aangeschaft waaronder een 700 m2 softbox omdat de ruimte erg klein is heb ik alles verhuisd naar een andere woning en kwam er achter dat er een 160 diameter in en uitgang op de afzuiging zit. na wat onderzoek op internet kan dit eigelijk geen 700m2 afzuiger zijn maar een max 550m2 hoe kan ik dit meten of achter komen hoeveel capaciteit de softbox echt heeft?

    mvg
    wijkagent max

    #2
    Zet er een goede dimmer tussen.....

    Comment


      #3
      Da's nog niet zo eenvoudig.
      Ten eerste moet bij elke afzuiger een grafiek meegeleverd worden over hoeveel debiet (m3/uur) deze levert bij welke tegendruk. Die tegendruk wordt veroorzaakt door alles wat de luchtstroming beinvloedt. Je filter is de eerste horde. De tweede horde is inderdaad de leidingweerstand, die groter wordt naarmate de luchtsnelheid groter wordt, naarmate de diameter kleiner wordt en naarmate je kanaal langer en bochtiger is. Is die diameter echt te klein, dan loopt die weerstand exponentieel op (meer lucht verplaatsen gaat gewoonweg niet, al verdubbel je het vermogen). Die weerstand berekenen is een bitch, maar misschien is er ergens een online tool van een leverancier waarmee het eenvoudiger kan. Het zal echter altijd een schatting geven van de werkelijkheid.
      De diameter van je afzuiger zou inderdaad eigenlijk naar de 200mm moeten om een lagere weerstand te verkrijgen, maar in de praktijk zal je nooit die theoretische max van 700m3/uur draaien vanwege alle weerstand in je systeem.
      Kortom.... ik kan je niet echt helpen

      Comment


        #4
        Google ff het typenummer.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt voor de reacties en ga het type nr ff google als alles weer buiten gebruik is

          Comment

          Bezig...
          X