Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel planten kan ik kwijt in mijn eigengemaakte bak?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Hoeveel planten kan ik kwijt in mijn eigengemaakte bak?

    Korting op 420shop
    Hallo luitjes,

    ben een bak aan het knutselen van 80x160x200.
    Ga kweken onder led.
    Wat is jullie ervaring met hoeveelheid planten ik hierin kan gaan kweken.

    Ik denk zelf aan autoflowers, heb nog nooit gekweekt dus wil daarmee starten.

    alvast bedankt

    #2

    Comment


      #3
      Maximaal bedoel ik haha

      Comment


        #4
        Dus je begint met het moeilijkste binnen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik dacht autoflowers, snel klaar en resultaat in 2 maanden. Autoflower klinkt simpel, misschien is dat de valkuil.

          Ik las ook dat je daar de lamp gewoon altijd op 18/6 kan laten, waardoor het ook makkelijker is.

          Maar kijkende naar jou reactie zit het dus iets anders in elkaar? Wat raad jij dan aan om mee te starten?

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            auto's zijn over het algemeen gevoeliger voor over voeding, schimmels en andere ziektes.
            Ook minder potentie en smaak.
            En als je weet hoe je een lamp op 18/6 krijgt moet 12/12 ook wel lukken toch? . Dan zijn gewone photosynthese planten ineens makkelijker te kweken dan auto's.
            Tenminste, als je een licht dichte tent of hok hebt.
            Het is voor photo's erg belangrijk dat het 's nachts echt 100% donker is.
            Auto's gaan bloeien wanneer ze er zin in hebben. Photo's wanneer jij dat wilt.
            Je kunt met photo's dus ook een snelle kweek doen van 3 maandjes door ze gewoon eerder op 12/12 te zetten.
            Last edited by Nederhigh; 14 October 2019, 00:27.

          • Greenery
            Greenery commented
            Editing a comment
            Tnx voor het delen van jou ervaring, ga de komende tijd nog even goed bestuderen welk type ik als eerst wil gaan kweken

          #6
          Je kunt er bijna zoveel planten in kwijt als je wilt.
          Maar zou zelf beginnen met 2 of 4.
          Het lastige aan deze vraag is dat er meerdere antwoorden mogelijk zijn.
          Sommige mensen proppen 8 of meer planten in zo'n ruimte en zetten het allemaal snel of direct in de bloei, zodat ze mooi klein blijven.
          Andere zetten er 1 in, en laten die het tentje vol groeien voordat ze haar in de bloei zetten.
          Het ligt dus aan de manier hoe jij wilt gaan kweken.
          Snel bloeien? trainen in de vorm van scrog? toppen? buigen? knakken? lst, hst? etc... Je kunt alle kanten op.
          Doe dus zelf je research en kijk wat jou het meest geschikt lijkt.
          De ene soort is meer geschikt voor methode 1 dan methode 2 enz...

          20151221_081759-1_bd446331-2256-4ebd-9d39-8504ae96cd0e_1024x1024.jpg sog-grow-cannabis-sea-of-green-method.jpg
          Last edited by Nederhigh; 14 October 2019, 00:26.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            Hallo!

            Ik kweek ook autoflowers binnen. Ik ben nu 19 dagen bezig en heb nog geen problemen. Mijn lichtregime staat op 24/0. Mensen hebben me afgeraden om ze zo veel licht te geven maar ik ben nog niet in het bezit van een degelijke schakelklok dus doe ik het voorlopig zo! Ik heb ook gelezen dat je zo op deze manier monsteroogsten kunt halen. Maar dat zal wel meer wat voor de ervaren kwekers zijn.

            Wat ik al wel geleerd heb is dat je autoflowers niet moet toppen door de extra stress dat het met zich meebrengt en de beperkte groeiperiode. Eigenlijk zijn er maar weinig mogelijkheden en is Low-Stress-Training de enige manier waarop je extra opbrengst kunt krijgen met autoflowers.

            Ik ga op zeker weer gecorrigeerd worden omdat ik echt een noob kweker ben maar ik probeer ook maar mijn steentje bij te dragen.

            Hier is mijn kweekverslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...inimaal-budget

            Wat onderhand meer op een dagboek lijkt maar goed wellicht heb je er iets aan.

            Wat ik al wel heb geleerd is dat autoflowers ideaal lijken maar je krijgt minder opbrengst en kleinere planten voor even veel werk als fotosynthetische planten. (Behalve het niet toppen en zo dan)

            Mijn volgende kweek gaat dan ook zeker gewoon fotosynthetisch zijn.

            Ik heb het, net als jou, gedaan om zo snel mogelijk resultaat te hebben. Maar ik kan je vertellen dat dit ook gewoon lang duurt. Ik vergelijk het ondertussen met het wachten op een download die nog 2,5 maand op "time remaining" heeft staan.

            Als ik het opnieuw zou doen zou ik niet voor autoflowers gaan. Het duurt gewoon allemaal lang.

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • Greenery
              Greenery commented
              Editing a comment
              Dank je voor jou reactie, ik zal ook jou kweekverslag gaan bekijken en daar leer uit halen

            #8
            Nog even een voorbeeldje:

            Dit heb ik van de seedfinder en zal het even quoten:

            Sensi Skunk Automatic is an automatic flowering ruderalis/indica variety from Sensi Seeds and can be cultivated indoors and outdoors where the female, autoflowering plants need from the seedling to the harvest. Sensi Seeds' Sensi Skunk Automatic is/was only available as feminized seeds. Sensi Seeds' Sensi Skunk Automatic Description


            Logo Sensi SeedsSensi Seeds Sensi Skunk AutomaticAn astonishingly easy and rewarding feminized auto-flowering version of a trusted classic. Sensi Skunk Feminized Auto-Flowering cannabis seeds are the product of the ground-breaking crossing of Sensi Skunk and an exceptional Ruderalis breeding strain, to create a skunk plant unlike any other.

            With the introduction of this feminized auto-flowering skunk plant, virtually all the hard work is taken out of the cultivation process, whether indoors, or outdoors in temperate to Mediterranean climates. The vegetation period naturally shifts into flowering after about five weeks without having to rely on a change in light cycles, and the obvious advantage of feminized seeds is not having to remove males! Sensi Skunk Feminized Auto-Flowering seeds produce vigorous female plants with a compact structure, short sturdy branches and copious bud production. The scent and flavour retain the mouth-watering characteristics of the original Sensi Skunk plant: a sweet, citrus burst that is remarkably different from regular skunk plants. In terms of effect, this is a strain of marijuana that’s still potent enough to surprise even a jaded pot-head.

            Another key feature carried over from the regular Sensi Skunk is the forgiving nature of this cannabis strain. During both the growth and vegetation stages, Sensi Skunk Feminized Auto-Flowering plants are able to maintain a healthy, flourishing performance even when confronted with common growing problems. In short, a superb strain that probably couldn’t be easier to achieve great results with!

            Cool /Cold
            Compact plant
            Flowering 45 - 50 days
            Yield Medium Yield
            80% Indica
            https://en.seedfinder.eu/strain-info...c/Sensi_Seeds/

            (Wow we kunnen plaatjes plakken! Hip!)

            Dit zijn de zaadjes die ik heb met info van Sensi Seeds.

            Let even op het volgende (bovenaan de quote):
            autoflowering plants need from the seedling to the harvest.


            Dan staat er vervolgens in hetzelfde stuk:

            The vegetation period naturally shifts into flowering after about five weeks without having to rely on a change in light cycles


            Plus:

            Flowering 45 - 50 days
            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat is ook gewoon info van Sensi. Die heeft als doel zaden verkopen.
              Autoflowers staan gemiddeld 3 maanden.
              Fotoperiode 4 maanden.
              Thats it.
              De rest is onzin.
              Last edited by QnQ; 25 October 2019, 09:24. Reden: fotoperiode dus. Fotosynthese doen ze allemaal

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ja, of je neemt een top 44 met 6 weken bloeityd, groeit ze 4 weken en bent binnen 10/11 weken klaar.
              Er zijn veel soorten met 7/8 weken bloeitijd, gaat alles perfect kan je in 7 weken klaar zijn, of het zit tegen en je bent 2 weken meer nodig.
          Bezig...
          X