heeeelp mijn kat heeft in mijn plantenbak gekakt!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hubertus
    Elite Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 126

    #1

    heeeelp mijn kat heeft in mijn plantenbak gekakt!!

    Korting op 420shop
    kwam terug van werk en ineens zie ik dat ze haar boodschapje had gedaan, de aarde had omgeploet dus mocht het er nog lekker uitvissen
    maar nu denk ik dat m'n plant aan het sterven is, de blaadjes hangen lekker omlaag en zit weinig fut in.. iemand een noodoplossing of is het gedaan met dr?
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Misschien met een foto erbij?
    Bij helderziende moet je op een ander
    site zijn.....

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      is een goeie

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Lig hier efkes plat van het lachen .... en nog niks gerookt vandaag ...
  • Jura
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 818

    #3
    Tip

    kattebak voor kat

    Comment

    • Ganjax
      Guru of all Growers
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2009
      • 10443

      #4
      Zilverfolie over je aarde leggen, hebben ze niet graag.
      ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

      Comment

      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5461

        #5
        Kast dicht houden houdt de poes buiten. Prima mest lijkt me, beetje scherp misschien.

        Comment

        • Nederhigh
          Super Grower
          Lucky Member
          • Apr 2012
          • 1834

          #6
          Ah, geautomatiseerde biologische bemesting kan dus toch!

          Comment

          • Hubertus
            Elite Stoner
            MemberLucky Member
            • Apr 2019
            • 126

            #7
            .....
            Attached Files

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Dat ziet er inderdaad niet al te best uit. Je kat heeft waarschijnlijk flinke schade aan de wortelen van je plant gedaan.
              Naar mijn weten kun je daar niet enorm veel aan doen behalve de LV hoog houden en duimen dat het goed komt. In deze fase van bloei is je plant nog niet enorm vatbaar voor toprot. Maar de kans is er altijd. Ik zou vast een nieuwe zetten...
          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #8
            Altijd zorgen dat huisdieren er niet bij kunnen.
            Die kunnen ook beestjes meenemen van buiten.

            Die kak is weg das het probleem niet.
            Ik vraag mij wel af waarom die al bloeit, die is erg klein.
            Is het soms een autoflower die voorgegroeid is in een klein potje ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Hubertus
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2019
              • 126

              #9
              ja klopt, veel te vroeg beginnen te bloeien! heb m tot 2 blaadjes in een kartonnen bekertje gezet en 2 weken geleden verpot tot in de huidige pot, wat ik normaal nooit doe, wacht altijd iets langer maar wou eens proberen!
              dus voor mij ook een vraag waarom ze nu al in de bloei staat..

              Comment

              • witpen
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Feb 2014
                • 1354

                #10
                Ik las de titel en moest er keihard om lachen

                Comment

                • Nederhigh
                  Super Grower
                  Lucky Member
                  • Apr 2012
                  • 1834

                  #11
                  Autoflowers (afjes) houden niet van verpot worden. Verpotten is stress, iets waar afjes over het algemeen niet goed tegen kunnen.
                  Tenminste, het is een autoflower toch? ziet er wel ruderalis achtig uit.

                  Het beste is om een afje gewoon direct te zaaien in de pot waar ze haar hele leven mag blijven wonen.
                  Ik doe dat vaak door de bovenste 2/3cm van de pot niet de vullen.

                  Als ze dan iets gegroeid is kun je die laatste 2/3 cm voorzichtig aanvullen tot aan de lob blaadjes.

                  Als het daadwerkelijk een afje is. Die schieten gewoon in de bloei wanneer ze daar zin in hebben. Kan soms heel snel zijn! Zeker met onstabiele genetica.
                  Ik heb ook wel is het idee dat auto's met stres nog sneller in de bloei schieten dan normaal, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

                  Comment

                  • Hubertus
                    Elite Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2019
                    • 126

                    #12
                    red jack autoflower is het, heb door dat de rest van de zaadjes ook redelijk onstabiel zijn..
                    maar oke, dankje voor de tip. ga er zeker gebruik van maken

                    Comment

                    • beowulf
                      Exquisite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 6495

                      #13
                      Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh
                      Autoflowers (afjes) houden niet van verpot worden. Verpotten is stress, iets waar afjes over het algemeen niet goed tegen kunnen.
                      Elke ronde die ik al gedaan heb spreekt dat tegen.

                      Comment


                      • Nederhigh
                        Nederhigh commented
                        Editing a comment
                        Ervaring van honderden kwekers over de hele wereld spreken dat dan weer tegen . Ingewikkeld weer...
                        Maar zoals ik al zei, "over het algemeen". Ik heb ook wel eens verpotte afjes gehad die groter werden dan de niet verpotte afjes.
                        Sterker nog, 2 jaar terug liet ik er 1 vallen tijdens het verpotten, en dat werd uiteindelijk de grootste van allemaal... (had ook de langste groieperiode.)
                        Het is lastig te zeggen omdat de genetica van heel veel afjes vrij onstabiel is. Het is denk ik vooral tijdsverlies in de groei. iets wat met afjes eerder grote gevolgen heeft dan met foto's. Denk dat als je 3 rondes achter elkaar 2 afjes verpot en 2 niet verpot. Dat je na 3 rondes zult zien dat de niet verpotte afjes over het algemeen beter groeien.. maja, ik ben ook maar een amateur.. Wat weet ik d'r van
                        Last edited by Nederhigh; 25 December 2019, 14:18.

                      • beowulf
                        beowulf commented
                        Editing a comment
                        Heeft gewoon niks te maken met stress. Ze passen zich aan aan de beschikbare grond en de voeding. Zo goed als elke snel groeiende plant in een pot doet dat. Overpotten bezorgt planten geen stress. Ze overpotten van 10 naar 18 liter is beter dan beginnen in 10 liter en niet overpotten.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Auto's kun je prima overpotten als je in 0.5 of 1L potjes begint, en op tijd overpotten naar iets groters.
                        In dit geval zijn die kartonnen potjes wel een probleem geweest denk ik, die zijn vrij klein en dat karton is ook niet optimaal.
                    • Hubertus
                      Elite Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2019
                      • 126

                      #14
                      nou, ondanks hij van de stress direct in bloei is gesprongen, ga ik er toch nog een topje van af kunnen halen hehe
                      Attached Files

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Dan moet je misschien wel even de voeding die je nu geeft halveren want de wortels staan te verbranden.
                    Bezig...