Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek en geur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Eerste kweek en geur

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik heb besloten om zelfs een paar plantjes te zetten. Ik heb MS en als ik 's avonds eentje gerookt heb slaap ik veel beter en heb meer energie de dag erna.
    Ik heb mij in de shop al goed laten informeren over alles en heb een tentje (1x1x2.2) en alle nodige apparatuur erin hangen De tent staat thuis binnen op het eerste verdiep en mijn 3 plantjes staan al mooi. Nu heb ik een afzuiging met koolstoffilter die op temperatuur geactiveerd word. En gebruik een passieve invoer voor de lucht. Maar nu begint de geur toch wel veel te worden (en mijn vrouw heeft haar kleerkast op deze kamer staan) hoe ga ik hier het best mee om. Zet ik een buisventilator in de opening onderaan zodat er alleen maar lucht ingetrokken wordt en er hier niets meer van geur naar buiten gaat.
    Alvast bedankt voor de reacties

    Bekske

    #2
    Dag Bekske,

    Ik zie dat je zegt dat je afzuiging door temperatuur wordt geactiveerd.
    Ik laat die persoonlijk altijd draaien. Ook met iets lagere temperaturen, maar dan op minder toeren(zachter)
    Als je niks afzuigt, kan je ook geen lucht filteren, waardoor je alles goed gaat kunnen ruiken.
    Dus zou je die uitzetten op lagere temperaturen, zou dit je probleem kunnen oplossen.

    Draait die wel maar zachter zoals ik juist zei en je ruikt het nog zijn er twee mogelijkheden:
    - Luchtafvoer is niet helemaal dicht, waardoor er ergens lucht niet door de filter langs gaat(ik gebruik van zilvere tape, voor alles goed luchtdicht te maken)
    - De afzuiging draait niet hard genoeg
    - De afzuiging en/of de filters zijn niet sterk/groot genoeg, waardoor de lucht niet voldoende gefilterd kan worden.

    Als je tent open gaat "ontsnapt' er altijd ook wat lucht, hiervoor gebruik ik een geur neutralisator ik de kamer.

    grts
    -

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Een lucht reiniger? Zo’n apperaat of hoe moet ik dat zien?:o

    #3
    Thanks Lovis

    Dat ga ik dan morgen onmiddellijk proberen.
    Zal ik dan het gat aan de onderkant nog openlaten of dit gewoon wat kleiner maken?

    Greetz

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dat gat aan de onderkant. Die moet dicht, daar ontsnapt de geur, verse lucht komt langs de kleine gaatjes, het stiksel en de rits wel binnen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En dan is het volgende week te warm.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Inderdaad wat Q zegt!
      We weten hier te weinig van dat wordt
      lastig dus graag wat informatie.....

    #4
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Jup, de basis op opzich best simpel.

      Zorg altijd dat alle lucht die uit je tent gaat afgezogen word via je filter/afzuiging.

      Je wilt dus altijd onderdruk hebben in je tent (of kast etc..), zo kan er geen lucht ontsnappen via kleine gaatjes en kiertjes.

      i.p.v daarvan zal de lucht via die kiertjes/gaatjes alleen maar je tent in gaan.

      Hoe meer gaten en kieren je in je tent/kast hebt, hoe harder je afzuiger moet werken om die onderdruk te behouden.

      In een kweektent zou dat nooit een probleem moeten zijn aangezien die er aardig op berekent zijn. Maar als je afzuiging afslaat.. tja

      Zoals hier boven ook al benoemd, als je filter niet hard genoeg werkt verdwijnt je onderdruk, en kan de lucht/geur bijvoorbeeld via je luchtinlaat onstnappen.

      Een actieve inlaat (met ventilator dus) die te krachtig is voor je afzuiging kan er ook voor zorgen dat je overdruk krijgt en lucht met geur uit je tent glipt.

      Zet ik een buisventilator in de opening onderaan zodat er alleen maar lucht ingetrokken wordt en er hier niets meer van geur naar buiten gaat.
      Het zou dus kunnen dat dit het alleen maar erger maakt!

      Groetjes!
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #6
        Een passieve inlaat moet/mag 3x zo groot zijn als het oppervlak van de uitlaat.
        Vaak kom je daar al niet aan dus wat kiertjes of de rits 5cm open maakt niet uit.
        Daar ontsnapt geen geur door mits je afzuiger 24/7 draait en je de rits zoveel mogelijk dicht houdt.

        De afzuiger moet dus altijd draaien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          Iedereen bedankt voor de reacties Ik heb de afzuiging niet meer op temperatuur staan en na wat te spelen met de snelheid heb ik nu de goede afstelling gevonden. Nu kunnen de 3 plantjes rustig verder groeien en is mijn vrouw ook content dat haar kleren niet gaan stinken

          Comment


          • Galletje
            Galletje commented
            Editing a comment
            Happy wife = happy life!!

          #8
          Dit is mijn kweekje: 3 auto's White Widow. Heb er eigenlijk niet veel aandacht aangegeven. De potten klaar gemaakt met grond waar al voeding inzat en een kit van biotabs. Daarna gewoon water en sinds de bloei is begonnen geef ik bloeivoeding bij. Linksachteraaan gaat goed en de andere twee hinken een beetje achterop. Rechtsachteraan is gelijktijdig met Linksachteraaan geplaatst en de voorste 2 weken eerder. Nu ga ik bij de volgende toch lst toepassen na hier veel gelezen te hebben, waarvoor dank
          De grote bladeren ga ik nu nog wel wegknippen zodat de onderste toppen ook wat meer licht hebben
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #9
            En dit is de top van Linksachteraaan
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            Bezig...
            X