Beginner: Wat is beter: autoflower, of toch niet ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Djams09
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2020
    • 113

    #1

    Beginner: Wat is beter: autoflower, of toch niet ?

    Korting op 420shop
    Is het als beginnende kweker beter om white whidow automatically of de normale te kweken ?
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Bij een auto heb je minder opbrengst het
    enige voordeel is dat zij naar enkele weken
    zelf in de bloei schiet vergeleken bij andere
    soorten.
    Als lichtbron minimaal 18 uur mag ook meer zijn.

    Andere soorten moet je zelf in de bloei zetten naar verloop van
    tijd op 12-12

    Comment

    • Djams09
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2020
      • 113

      #3
      Wat raad je me aan bij 5 planten

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        5 potten ?

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        Goeie hahahahaha !!!!!!!!!
    • Djams09
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Jan 2020
      • 113

      #4
      QnQ Ja bij 5 potten van 11 liters

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Ja, bij 5 planten raad ik je 5 potten aan.

        Hoe ziet je kweekruimte er uit, wat gebruik je allemaal ?

        (ik heb even een nieuw topic gemaakt van je vraag)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Djams09
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jan 2020
          • 113

          #6
          QnQ ja wil weten welke zaadjes het beste zijn om
          in het begin te doen de autoflower of normale white whiddow

          Comment

          • Jura
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2019
            • 818

            #7
            veel lezen !!!

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #8
              Ja, daar wil ik best mijn kijk op geven maar ik kan dat beter doen als ik weet waar je in kweekt...... welke lamp, en of je een tentje gebruikt of een kastje etc...
              Hoe meer info hoe beter de antwoorden op je vragen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Djams09
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Jan 2020
                • 113

                #9
                QnQ ik wil in een kast kweken en wil graag 2 lampen van 200 of 400 w erboven hangen weet nog niet welke precies want kan niet echt goeie lampen vinden maar in dit kast past 5 planten max en wil graag het meest rendement eruit halen

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #10
                  Ok, dan moet je geen autoflowers nemen.
                  Het kan natuurlijk wel, alles kan.
                  Maar dan zul je van begin tot eind de lamp op 20-24 uur licht per dag aan moeten hebben om een goed resultaat te halen.
                  Kweek0r heeft dat gedaan. Zijn verslag met autoflowers op 24/0 licht/donker vind je hier : De race naar resultaat met een minimaal budget

                  Als je geen autoflowers hebt kan het licht tijdens de bloei op 12/12.
                  Dat scheelt flink in energiekosten natuurlijk en toch is de opbrengst meer dan met autoflowers.

                  Het voordeel van autoflowers is dat ze meestal een week of 3-4 eerder klaar zijn.
                  Bij elke autoflower moet je wel rekenen op 3 maanden van begin tot eind. (ook al schrijft de verkoper 9 weken: hij liegt)
                  Bij een niet-autoflower is dat ongeveer 4 maanden.

                  In het forum Binnen wiet kweken kun je alles vinden wat daarmee te maken heeft.
                  Zo is er een forum 'de kweekruimte' waar je topics kunt lezen over het inrichten van je ruimte enzo.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • Djams09
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2020
                    • 113

                    #11
                    QnQ thx man heb hier veel aan en zal als ik thuis ben even goed naar forum kijken om nog meer informatie te krijgen !

                    Comment

                    • Jura
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2019
                      • 818

                      #12
                      wat is de oppervlakte van je kast ?

                      welke lamp wil je gebruiken : Led of HPS

                      Comment

                      • Ipie
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Feb 2016
                        • 2241

                        #13
                        Autootje is nooit sneller klaar...........
                        Onzin, heeft dezelfde tijd nodig.......
                        minder aandacht klopt maar veel
                        minder opbrengst!

                        Comment

                        • Weske
                          Advanced Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Dec 2018
                          • 1237

                          #14
                          Bij fem heb je precies de controle waarneer ze in bloei gaan of niet bij auto's blijft dat altijd gissen.

                          Plus dat ze veel meer/langer licht nodig hebbben
                          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                          Comment


                          • Ipie
                            Ipie commented
                            Editing a comment
                            Een auto heeft maar één ritme..
                            naar ongeveer 5 weken begint de bloei......
                            Voor de rest kopt het verhaal Weske.....

                          • kelderkastje
                            kelderkastje commented
                            Editing a comment
                            Niks mis met dat ritme vind ik. Plantje doet haar ding, weet zelf het best wanneer ze moet gaat bloeien. Ik vind dat geruststellend.
                        • kelderkastje
                          Exquisite Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Nov 2019
                          • 5462

                          #15
                          Ik vind auto's wel fijn. Maar heb nog geen ervaring met fotoperiode.

                          Comment


                          • Ipie
                            Ipie commented
                            Editing a comment
                            Voor binnen wordt het vaak afgeraden
                            puur over de opbrengst kelderkastje maar
                            aangezien dat ik weinig rook 2 plantjes vaak
                            met een kleine opbrengst doe ik dit een paar
                            jaar per jaar......

                            Ik heb een vast ritme, verlichting, water, zand
                            en voeding. Voldoende voor een rokertje! ...

                          • kelderkastje
                            kelderkastje commented
                            Editing a comment
                            Ik heb ook ruim voldoende om zelfredzaam te zijn ... rook wel wat meer.
                        Bezig...