Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek beginnersvragen: Opbrengst & schimmel autoflowers

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek beginnersvragen: Opbrengst & schimmel autoflowers

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb de laatste tijd flink wat onderzoek gedaan naar het buitenkweken, want ik wil graag een of twee plantjes neerzetten in de achtertuin. Ik zal maar meteen de vragen stellen:
    - Er staat in een pinned topic dat een autoflower buiten max 20 tot 50 gram aan wiet opbrengt. Klopt dit? Op internet en op de verkoopsites staat dat de opbrengst meestal wel 80+ gram is. Droog. Heb ik iets over het hoofd gezien? Ik prefereer autoflowers, omdat ik niet zo goed in tuinieren ben en snel mijn opbrengst binnen wil.
    - Ik heb twee soorten autoflowers op het oog, ik ga er vanuit dat ze allebei wel redelijk schimmelbestendig zijn, want ze groeien goed in koude klimaten en vrij snel. Klopt dit? - Zou ik eventueel al in midden maart de zaadjes kunnen ontkiemen en het plantje voor het raam laten groeien? Als het plantje er een beetje stevig uitziet wil ik hem buiten zetten in een pot. Is dit een goed idee of kan ik beter tot de zomer wachten?

    Ik hoop dat dit niet al te domme vragen zijn. Bij voorbaat sorry

    #2
    Stel je eerst voor voor je alle vragen afvuurt. RQS koop ik al niets
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      AFjes kunnen meer opbrengen en ze houden niet van verpotten. Gewoon na de ijsheiligen in een pot of de volle grond. Oppassen voor slakken.

      Comment


        #4
        Het zijn geen domme vragen, die bestaan niet.
        Beginnersvragen zou ik het willen noemen

        Vraag 1 : Wat de verkopers vertellen = reclame !!!!
        Wil je echt weten wat je kan verwachten zou je kweekverslagen kunnen bekijken op onafhankelijke forums (fora?) zoals JD
        Vraag 2 : Autoflowers zijn schimmelgevoelig punt
        Misschien de ene iets minder als de andere, dat ligt vaak aan de top-opbouw.
        Dikke harde toppen = toprot.
        Fluffy open toppen = kleinere kans op toprot.
        Een soortje met paarse toppen is ook wat minder gevoelig voor toprot dan een soortje met groene toppen.

        Je kan elke soort buiten kweken, maar de ene is dus wat geschikter als de andere.
        Maarrr, als ze 3 dagen in de regen staan gaat elke autoflower toprot krijgen.
        Tussen half-mei en half-juni beginnen. Niet voorgroeien, want autoflowers groeien maar een week of 5-6
        Dus als ze daarvan 3 weken achter je raam staan komen ze niet boven je knie uit later.
        Meteen optimaal licht, grond, alles. De groeitijd is beperkt.

        * In het Introductieforum kun je jezelf voorstellen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Inderdaad niet voor groeien.
          De max. groei is door Q al genoemd.
          Max. tijd van leven met een afje is tussen
          de 12 en 14 weken zo ongeveer dus voor
          het raam zeker niet doen.

          Binnen kun je alles kweken met de juiste
          samenstelling maar buiten zou ik wachten tot
          zeker half mei........

          Ps. Voorstellen is wel zo netjes maar niet met
          naam, adres, woonplaats enz.....

          Comment


            #6
            Oke bedankt voor de reacties. Ik ga me de komende dagen in ieder geval bezig houden met het doorlezen van kweekverslagen.

            Ik zal mijn plantjes in ieder geval niet in maart ontkiemen en hopen dat de regen niet al te heftig wordt.

            Het lastigste vind ik ik toch nog de verschillende soorten zaden want er zijn er zo verdomde veel. Misschien bestel ik gewoon een aantal verschillende en kijk ik wel hoe het gaat. Ik zou ook wel graag een hoog thc percentage willen, maar jammer genoeg groeien die allemaal vrij traag zo te zien.

            Bedankt voor de adviezen!

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Autoflowers gaan allemaal ongeveer even snel.
              Na 3 maanden kun je de meeste oogsten, sommige kunnen nog iets langer.
              12-14 weken totaal mag je wel op rekenen bij alle autoflowers buiten.

              Soortjes..jaaaa, meer dan 1000 zijn er, dus keus genoeg

            #7
            Kleine update:
            De laatste tijd heb ik even nagedacht over mijn opstelling. Ik woon nog bij mijn ouders in een rijtjeshuis, wat betekent dat ik links en rechts buren heb. Zelfs aan de achterkant nog. Nou ben ik niet illegaal bezig, dus opzich kan er niet heel veel fout gaan, maar ik ben bang dat mijn buren straks in de 'stank' van mijn wietplanten zitten. Ik ben van plan om 1 feminized Frisian Dew (Dutch Passion) of 1 feminized Purple Punch (Barney's farm) plant in een pot te planten. Welke ik liever wil is dan nog de vraag.

            De Frisian Dew heeft helaas een lagere opbrengst en een wat lager THC gehalte (nog steeds prima), maar wellicht is deze beter geschikt voor ons klimaat en minder gevoelig voor toprot. Als het goed is valt de geur wel mee, maar hij wordt wel vrij hoog. De opbrengst schijnt prima te zijn en ik hoop dat ik daar wel 200 gram uit kan halen. Echter weet ik niet of dat realistisch is.

            De Purple Punch wordt max rond de 1,5m, maar er is vrij weinig over bekend en ik ben bang dat deze gevoeliger voor schimmels/toprot is. Daarnaast ben ik bang dat hij vrij erg gaat ruiken in de bloei. Het grote voordeel van deze plant is wel de oogst. Op de website van Zamnesia staat 1000-2000g aan opbrengst. Dit lijkt me wel heel extreem, maar ik hoop dat ik niet te optimistisch ben als ik er vanuit ga dat ik toch wel het dubbele van de Frisian Dew kan oogsten.

            Enig advies? Een andere soort mag ook aangeraden worden hoor

            Verder wil ik in een teil nog 3 autoflowers naast elkaar planten. Persoonlijk dacht ik hierbij aan een paar Northern Lights. Ik weet niet of het erg is als er 3 in dezelfde bak zitten, maar hij is vrij ruim. Hij ziet er zo uit:


            Ik weet ook niet of het verkooppraat is, maar het schijnt dat lavendel de geur maskeert. Denken jullie dat het kwaad kan als ik een beetje lavendel in diezelfde teil plant? Of anders basilicum, omdat de geur daarvan slechte insecten afstoot. In iedergeval zal ik als noob een kweekverslagje bijhouden als het tijd is voor het zaaien.

            Links naar de desbetreffende soorten:
            Purple punch: https://www.zamnesia.nl/barneys-farm...feminized.html
            Frisian dew:
            https://www.zamnesia.nl/dutch-passio...feminized.html
            Northern lights: https://www.zamnesia.nl/zamnesia-see...feminized.html

            Comment


              #8

              Comment


              • LilStoner
                LilStoner commented
                Editing a comment
                Dankjewel voor je reactie! Eigenlijk ben ik qua wetgeving al op de hoogte als, maar ik wil vooral geen ruzie met mijn buren. Als mijn buren niet meer buiten in het zonnetje willen zitten door de geur van mijn planten heb ik een probleem. Vooral met mijn ouders

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment

              #9
              Oke ik denk dat ik mijn plan radicaal om ga gooien. Ik ga morgen meteen de normale feminized zaadjes kopen van de Frisian Dew en de Purple Punch. Dan ga ik het volgende plan volgen:
              https://www.cnnbs.nl/zo-kweek-je-bui...lerbeste-wiet/
              Vooral het begin is dus anders. Ik ga ze eerst een maand lang in de kast zetten met twee of 3 spaarlampjes er boven. Vervolgens even buiten en in juni ga ik hem verduisteren in mijn schuur. Het raampje plak ik dan af. Denken jullie dat dit plan kan slagen? Het is wel heel veel werk, maar ik denk dat het wel kan slagen.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Effe afzuiger en filter installeren in het schuurtje dan.

              #10
              Al doende leert men......................
              Niet geschoten is altijd mis.

              Comment


                #11
                Ja ik ga het gewoon proberen. Anders heb ik nog zaadjes over. Ook prima.

                Comment


                  #12
                  Er zijn betere bronnen dan cnnbs.
                  Dat is een advertentiesite.

                  Afgelopen jaren is in de kweekverslagen wel gebleken dat Frisian dew net zo slecht tegen ons klimaat kan als alle andere soortjes dus dat mag geen reden zijn.
                  Met verduisteren ben je wel sneller.
                  Als je dat 10 weken elke dag op dezelfde tijd kan doen werkt dat wel en ben je het slechte weer voor.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    LilStoner, gorilla glue van zamnesia heeft geen Herma verschijnselen.
                    Dan weet je dat alvast.

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    (((waardoor je misschien vraagtekens zou kunnen zetten bij de echtheid)))

                  • LilStoner
                    LilStoner commented
                    Editing a comment
                    Als ze geen herma verschijnselen hebben is dat toch juist positief? Of is het dan niet natuurlijk en kunstmatig? Verdomme ik weet ook zo weinig

                  #13
                  Het duurt een week of twee voor ze gaan bloeien, en daarna begint de bloeitijd, dat is voor alle planten gemiddeld 8 weken, daar ga ik vanuit in m'n voorbeelden.
                  Tel je dat op kom je dus makkelijk aan 10 weken verduisteren.

                  Er zijn ook heel veel soorten met 9-10 weken bloei.
                  Dat zijn dus plantjes die minder geschikt zijn voor buiten.

                  Als je korter wil verduisteren moet je dichterbij 25 september beginnen.
                  25 sept. is het licht van 7:30 tot 19:30. Dat is de 12/12 in de natuur.
                  Begin je een maand voor die datum van 19:30 tot 7:30 te verduisteren dan kun je ze daarna buiten laten.
                  Met wat geluk bloeien ze dan een week of twee dus dan moeten ze er nog 6 na die 25e september.

                  Verduisteren komt ook vrij secuur.
                  Je hebt ongeveer 15 minuten speling om ze geen stress te bezorgen.
                  Als je van 19u tot 07u verduisterd dan moet je dat dus niet de ene dag om 7 uur doen en de andere dag om half 8.
                  (voila, het kan natuurlijk, maar het zal wat langer duren voor ze bloeien)

                  Als je ze in bloei wil houden door verduisteren dan zul je ze op 12/12 moeten houden tot de oogst.
                  Je kunt dat vroeg doen, dan ben je minimaal 10 weken aan het verduisteren, of je berekent het zo dat je gebruik maakt van 25 september,maar dan ben je dus later klaar.

                  Gorilla Glue is nou ook niet echt een buitensoortje.
                  Als ik je nog een tip mag geven, blader ff wat buitenkweek-verslagen van afgelopen jaren door.
                  Dan kun je een beetje zien wat je kan verwachten.

                  Als je vroeger wil beginnen kun je ze binnen voorgroeien inderdaad.
                  Ze hebben wel goed licht nodig als je ze langer dan 2 weken binnen wil houden.

                  Als je niet gaat verduisteren dan heeft beginnen voor half mei niet zoveel nut.
                  Als je half mei wat zaden laat ontkiemen, gooi je ze eind mei naar buiten, en als je ze dan gewoon buiten laat, heb je eind september wietbomen staan.
                  Tja of je omgeving daar blij mee is, dat is weer wat anders
                  Je kan ook eind juli beginnen, dan hebben ze een kortere groeitijd tot 25 september dus worden ze minder groot.​

                  Als je het wat kleiner wil houden kun je misschien beter die kweekverslagen doorzoeken naar wat goeie autoflowers.
                  Daarvan weet je zeker dat je ze na een maand of drie kunt oogsten (dat zie je in die kweekverslagen) dus dan kun je veel meer plannen.

                  Er zijn zoveel mogelijkheden, en het zijn jouw plantjes, je kan doen wat je wil, daarom vinden zoveel mensen dit leuk denk ik
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • LilStoner
                    LilStoner commented
                    Editing a comment
                    Oke als ik dit lees dan twijfel ik inderdaad of verduisteren wel zo een puik plan is voor zo een groentje als ik. Ik kan ze ook alleen in de schuur neerzetten die ook nog eens lekker vochtig is. Eerst ging ik er vanuit dat ik hem in de bloei niet meer hoefde te verduisteren, maar ook dat valt dus tegen. Ik denk dat mijn toppen dan eerder zullen rotten bij het verduisteren dan bij het natuurlijk kweken. :/

                    Ik denk dat ik de non autoflower plantjes wel 1 of 2 weekjes ga voorgroeien, maar het kiezen tussen zaadjes is zo verdomde lastig. Ik wil eigenlijk ook wel een sativa, maar dat wordt dan een autoflower. Qua indica ga ik waarschijnlijk voor de purple punch van Barneys farm, maar heb gelukkig nog genoeg tijd om na te denken.

                    Heb trouwens al best wat buitenkweek verslagen bekeken. Wat mij specifiek opviel was dat toprot praktisch onvermijdbaar is. Ook de opbrengsten vallen me eigenlijk tegen vergeleken met wat op de sites van de verkopers wordt aangegeven, maarja het zal de verkopen wel boosten natuurlijk.

                    Echt bedankt voor je antwoord! Je hebt geen idee hoeveel koppijn je me bespaart hebt
                    Last edited by LilStoner; 11 March 2020, 17:18.

                  #14
                  Heb me buren verteld dat ik plantjes ging neer zetten, en als ze er problemen mee hebben svp mij het eerst vertellen want dan haal ik het weg.
                  tot nu toe 1x een stinker gehad. En die dus ook weg gedaan.
                  ben totaal niet goed met me buren, maar beter bespreek baar maken dan niet vind ik.
                  Soms heb je geluk..

                  Voor de rest wat Q allemaal zegt
                  sigpic

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Ze kunnen beter nu gaan zeuren voor dat ze in de bloei komen........

                  • LilStoner
                    LilStoner commented
                    Editing a comment
                    Ja oke het is waarschijnlijk toch beter om het te vertellen. Enige is wel dat het echt verdomde ongemakkelijk wordt. Ik ben eigenlijk 16 en ik denk dat beide buren niet echt zouden verwachten dat ik wiet wil gaan kweken. Heb trouwens ook gelogen over mijn leeftijd bij registratie, omdat ik er vanuit ging dat het forum 18+ was. Gelukkig niet lol. Zal er wel even met mijn ouders over praten.

                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Dit is wel degelijk een 18+ forum en ik wil eigenlijk niet de NSBer uithangen...

                  #15
                  Uiteindelijk was ik zo ongeduldig dat ik toch maar de zaden heb besteld. Dit waren:
                  1x RQS diesel automatic
                  3x Barneys farm Purple punch
                  3x Fastbuds Original AK automatic
                  2x random free seeds
                  ik ben er van op de hoogte dat de diesel erg gaat ruiken. Deze ga ik half april voorgroeien voor het raam en als ie bloeit zet ik hem buiten in de achtertuin. Ik weet dat dit suboptimaal is, maar ik wil het gewoon even testen. Hij blijft waarschijnlijk vrij klein, dus ik denk niet dat mijn buren hem heel heftig gaan ruiken. Heb er in ieder geval zin in!

                  Comment

                  Bezig...
                  X