Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginneling Autoflower Vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginneling Autoflower Vragen

    Korting op 420shop
    Hey allemaal!


    Ik vond het een goed idee om tijdens deze tijd van isolatie een wietkweek projectje te doen, Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en ik vond het een goede oefening voor straks als het seizoen echt begint.

    Heb 4 autoflower zaden gekocht van royal queen seeds, 3 Royal Haze auto en 1 Easy Bud Auto

    Ik wou het lekker simpel houden, Ik heb geen verlichting of groei tenten oid. Ik wou me planten binnen voor het raam groeien waar veel zonlicht is, als het warmer word zet ik ze dan buiten. Ik begrijp dat het niet echt de beste tijd is om te groeien maar uit verveling wil ik het toch maar doen en ik kan dan alvast n beetje oefenen voor als het straks warm word.

    het spreekt voor zich dat dit geen enorme planten met zware toppen gaan worden maar ik vind het al geinig als ik er 5-15 grammen vanaf kan halen per plant.

    Ik heb wel een paar vragen, ik wil het simpel houden maar wel zoveel mogelijk goed doen :p.


    1. Welke potgrond moet ik kopen? Ik woon in de buurt van intratuin dus wou het daar gaan kopen, Ik heb begrepen dat je autoflowers niet te rijk bevoedde aarde moet geven. Ik weet alleen echt niet welke ik dan moet kopen want het zijn er zoveel . Hier staan de grondjes van intratuin online, welke is het best geschikt voor autoflowers? Of is het allemaal super slecht en raad je me iets anders aan?


    2. Moet ik iets toevoegen aan de aarde? kalk? Perliet? of misschien vezels ofzo?


    3. Ik heb van een vriend wat voeding gekregen die hij nog over had; BAC Organic PK Booster, Plagron Alga Bloom en Plagron Green Sensation. Moet ik deze dingen gebruiken op mijn autoflowers en zo ja wanneer in haar levenscyclus? Of kunnen autoflowers hier niet tegen?


    4. Hoeveel/Hoevaak water moet ik geven? Ik heb gehoord dat water uit een vissen tank goed is voor je plant of kan ik dat beter niet doen?
    Ik heb geen PH meter en wil die ook niet aanschaffen, of is dit echt perse nodig? Is er iets wat je zonder PH meter kan doen om je water "goed" te laten zijn?


    Ik snap dat deze dingen al duizend keer gevraagd zijn maar je zou me echt ZOO blij maken als je me hiermee helpt!!
    Ik heb geprobeerd om het allemaal zelf uit te zoeken met google maar er staat ZOVEEL verschillende informatie en vooral voor meer serieuzere kwekers en Ik wou het lekker simpel houden.


    Bedankt voor het lezen in ieder geval en ik wens jullie het beste toe in deze gekke tijden!


    Groetjes Bruin
    Last edited by Bruin; 22 March 2020, 15:25.

    #2
    Met Plagron Alga Bloom hoef je pH niet aan te passen. Dit is al een sleutel in je zoektocht. Veel leesplezier!

    Comment


      #3
      Antwoord op je vragen:

      1. Gewoon normale potgrond kopen, en een beetje stekgrond in het midden om het zaadje in te planten
      2. Nee
      3. Nee, achter op de Plagron potjes staat wanneer, hoeveel en in welke week je dit moet toevoegen. Die PK booster zou ik dan laten staan.
      4. Verschilt per plant/pot/situatie....liever te droog dan te nat. Gewoon kraanwater wil prima.

      Beter antwoord op je vragen:

      Lees het forum door, begin hier : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...gen-op-een-rij

      Alles wat jij vraagt staat er op in veelvoud. Succes!
      Eerste binnenkweek 2020
      Buitenkweek 2020

      Comment


      • Bruin
        Bruin commented
        Editing a comment
        Hey heel erg bedankt voor de antwoorden en die link, precies wat ik nodig had!

      #4
      Lees hier op het forum kweekverslagen die vragen die je stelt zijn idd al duizend keer gevraagd dus die zijn ook al duizend keer beantwoord.
      Als je de kweekverslagen overloopt zie je tekst en uitleg plus fotos makkelijker kan niet.
      Succes verder.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #5
        Als je snapt dat het al 1000x gevraagd is waarom zoek je het dan zelf niet even op ?

        Er staan ook honderden kweekverslagen van zaadje tot oogst waar elk detail in beschreven staat !


        Oh ik zie dat het al gezegd was hierboven.
        Ik had de reacties nog niet gelezen.
        Lijkt me duidelijk dus.
        Je mag er best wat moeite voor doen.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Bruin
          Bruin commented
          Editing a comment
          Ja je hebt gelijk sorry, ik had al flink wat rond gezocht maar ik kreeg zoveel info op me af dat ik even niet wist hoe en wat Ik zal gaan rondkijken op dit forum!

        #6
        Hoi, Succes .

        Lezen ja, kijken bij anderen.
        Mijn AFjes zijn nu week 2.
        PH en EC maakt het makkelijk vind ik.

        Comment


          #7
          hmz ik woon ook vlakbij de intratuin en de opmerking gewoon potgrond en en in midden zaai en stekgrond vond ik wel leuk.

          ze hebben zoveel verschillende soorten biologische grond bij de intratuin dat ik niet weet welke ik moet nemen dus probeer bovenstaande wel voor het eerst.

          Comment


          • TjayM
            TjayM commented
            Editing a comment
            Mn eerste plantjes deed ik op hun eigen biologische stekgrond. Da werkte heel leuk. Geen voeding geven tot je de plant er naar ziet vragen. Weeg je pot gewicht voor en na het planten. Je plantje kan ong 80% van haar gewicht aan water dragen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dan zoek je een oudere medewerker op die er al langer werkt en vraag je naar de beste grond voor tomatenplantjes.
        Bezig...
        X