Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner Autoflower Kweekplan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginner Autoflower Kweekplan

    Korting op 420shop
    Dag allemaal ik ben bruin, 20 jaar en ik woon in Amsterdam, ik heb heel lang geleden dit account aangemaakt en bijna niks mee gedaan dus ik dacht ik stel me even voor. Dit is mijn eerste kweek ooit!
    Ik had een aantal dagen geleden nog wat vragen gesteld omdat ik echt niet wist waar ik moest beginnen, een paar van jullie hadden me de goeie kant opgestuurd en na
    wat uurtjes lezen begrijp het net wat meer allemaal, dus bedankt alvast daarvoor!


    Ik wou deze post gebruiken om te checken of mijn plan n beetje klopt, en om te vragen te stellen tijdens de groei! Als ze in de grond zitten zal ik de titel veranderen naar kweek verslag en zal ik jullie blijven updaten met fotos en de dingen die ik met het plantje doe, misschien dat het andere beginnelingen een beetje helpt om even mee te kijken naar mijn kweek.

    Omdat ik nog n kweek maagd ben wou ik het rustig aan doen en niet te ingewikkeld. Dit is voor mij n beetje n "test run:".




    Okay, mijn plan is als volgt:

    - 2 AFjes; Royal Haze Auto en Easy Bud in 2 potten van 15 liter.
    Als grond wou ik Plagron Light Mix gebruiken en als ze wat groter zijn bij voeden met Alga Grow en Bloom (Ik kies voor Alga omdat PH/EC waardes meten mij maar ingewikkeld lijkt en ik besteed liever nog even geen geld aan dure meters)

    - Ik wou ze plaatsen op me balkon, en planten eind maart/begin april. (ik weet dat dit te vroeg is voor goede resultaten maar ik vind het niet erg als ik weinig oogst dit is voor mij vooral om te leren)
    Omdat ik ze vroeg plant wou ik wel n lampje kopen zodat ik ze binnen kan zetten als het echt te koud/bewolkt is buiten. Voor lampen dacht ik aan deze + de daarbij behoerende bloei versie of deze ik hoor graag welke jullie beter vinden.


    Missen er dingen in mijn plan? Zijn er dingen die ik verkeerd heb of jij anders zou doen?

    Ik hoor het heel graag! Bedankt voor het lezen,

    Bruin
    Last edited by Bruin; 25 March 2020, 15:14.

    #2
    Die grote spaarlamp niet doen, gaan erg snel kapot en het meeste licht zit binnenin de lamp
    TNeon is wat ouderwets misschien, maar goeie lampjes, daar kun je ze prima onder zetten als het even moet.
    Probeer de plantjes dan wat meer aan de rand van de pot te zaaien, zodat je ze naar elkaar toe kunt draaien als ze onder de lamp moeten want het bereik is niet zo heel groot.
    Ik heb altijd de 6500K lampjes gebruikt, die zijn niet zo koud als de 9000K en geven toch wat meer licht dan de 2700K.

    Er zijn ook pll buisjes van philips in dat wattage, die zijn nog iets beter zelfs.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Die grote spaarlamp niet doen, gaan erg snel kapot en het meeste licht zit binnenin de lamp
      TNeon is wat ouderwets misschien, maar goeie lampjes, daar kun je ze prima onder zetten als het even moet.
      Probeer de plantjes dan wat meer aan de rand van de pot te zaaien, zodat je ze naar elkaar toe kunt draaien als ze onder de lamp moeten want het bereik is niet zo heel groot.
      Ik heb altijd de 6500K lampjes gebruikt, die zijn niet zo koud als de 9000K en geven toch wat meer licht dan de 2700K.

      Er zijn ook pll buisjes van philips in dat wattage, die zijn nog iets beter zelfs.
      Hey bedankt voor de reactie.

      Is het misschien beter als ik gewoon voor HPS met n spiegelkap ga? Ik zou zoiets voor 60 euro kunnen doen.
      Kan je een HPS gebruiken zonder tent? Hij zal gewoon in een kamer gaan staan, ik zou wel een ventilator erop kunnen zetten maar meer controle over de omgeving dan dat heb ik niet.
      Als er zon schijnt gaat ie naar buiten.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Of het kan ? Ja het kan.
        Maar als de veldwachter dat gele licht ziet kun je wel op bezoek rekenen.
        Iedereen die niet onder een steen leeft weet dat het iets met wietplanten te maken heeft en als het buiten donker is dan is het 5 blokken verder nog zichtbaar.

      #4
      Of het kan ? Ja het kan.
      Maar als de veldwachter dat gele licht ziet kun je wel op bezoek rekenen.
      Iedereen die niet onder een steen leeft weet dat het iets met wietplanten te maken heeft en als het buiten donker is dan is het 5 blokken verder nog zichtbaar.

      Okay ik ga voor de tneon mocht ik ooit een tent aanschaffen dan koop ik een HPS en kan ik de tneon gebruiken voor het voorgroeien van jonge plantjes.

      Bedankt.

      Comment


        #5
        Weet iemand of het een goed idee is om Plagron Light mix te gebruiken en dan zelf bijvoeden met de alga lijn?
        Of kan ik beter potgrond nemen met meer voeding en om het plantje heen lightmix?

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Kan allebeide, jouw kweekje.

        #6
        Okay dan de zaadjes zitten sinds 1 april in de grond (eerst ontkiemd met keukenpapier in een gripzakje).

        Ik heb besloten om toch 5 plantjes te doen IPV 2, Ik heb 2 planten binnen onder een Tneon staan die ik zo goed mogelijk verzorg en de andere 3 staan of binnen voor het raam of op het balkon en die laat
        ik n beetje hun eigen gang gaan.

        De twee "hoofd" planten die ik het meeste aandacht geef zijn 2 Royal Haze Autoflower's geworden, de andere 3 "bonus" planten zijn Easy Bud, Northern Lights en nog een Royal Haze.

        Ik heb de twee hoofd planten in 15 liter gronest zakken gezet met 100 % Plagron Lightmix & Perliet. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik eigenlijk de verkeerde grond heb gekocht omdat de Lightmix weinig bodemleven bevat en heb begrepen dat dat belangrijk is als je met de alga lijn voed. Ik heb Plagron Mega Worm besteld om dat een beetje bij de plantjes te doen voor extra bodemleven, Ik weet dat je dit eigenlijk moet toevoegen voordat je ze hebt geplant maar omdat ik dat niet heb gedaan zal ik het maar een beetje met de grond in de pot moeten mixen.

        Weet iemand of dat okay is? Misschien is het nu al wel te laat ik heb geen idee.


        Ik heb voordat ik de zaadjes heb geplant de zakken van 15 liter een beetje vochtig gemaakt met ongeveer 1 tot 1.5 liter water.

        De bovenste laag aarde is nu al aardig uitgedroogd maar 1.5 centimeter diep voel ik nog wel wat vocht maar ook niet veel, zal ik voorzichtig bij gaan wateren? Misschien elke dag een heel klein beetje ?


        Hier onder zal ik fotos plaatsen zodat jullie even mee kunnen kijken, Op deze foto staan ze niet binnen onder de tneon maar buiten in de zon op een beschutte plek zonder al te veel wind.

        Ik probeer ze zoveel mogelijk in de zon te zetten want het lijkt me dat dat beter licht is dan een tneon :p.


        08ffc825-6c93-477b-a934-8cf83f0e71c9.jfif

        497e3264-6a52-431f-9ccf-b43d2794c1f1.jfif



        Laat me alsjeblieft weten als ik iets verkeerd aanpak :p



        Groetjes allemaal.




        Comment


          #7
          Oh trouwens ik kom er nu net achter dat ik de titel van deze post niet kan veranderen, Is er misschien een moderator die het kan veranderen naar kweekverslag?
          Of zal ik een nieuw topic aanmaken?


          Comment


            #8
            Kan allebei wel denk ik. Moet je bij QnQ zijn verwacht ik.

            Comment


              #9

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Ik denk dat je het andersom bedoelt: je kunt een plant 100x teveel water geven, maar slechts 1 keer te weinig. Als hij verdroogt en sterft, dan doet hij niets meer. Nooit meer.. Als hij verzuipt, dan is er vaak nog wel wat te redden, zelfs als stam- of wortelrot toeslaat; dan neem je gewoon wat stekken.
                Verzuipen duurt ook een aantal dagen/weken. Verdrogen kan in een, twee, misschien drie dagen.

              #10
              Hiermee bedoel ik te zeggen, geef weinig water en kijk of je plant er op reageert. Als dat niet het geval is dan een beetje meer geven, zo kun je oneindig doorgaan. Uiteindelijk zal je leren wat de juiste dosering is.

              Comment


                #11
                Zo had ik het ook begrepen Luuk1988. Als de blaadjes gaan hangen kan je ze water geven en is er geen probleem, maar eens je rot hebt moet je snijden en/of stekken.

                Comment


                  #12

                  Comment

                  Bezig...
                  X