Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

18x white widow 400wHPS beginner kweekplan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    18x white widow 400wHPS beginner kweekplan

    Korting op 420shop
    Hoi beste forum lezers en hobby kwekers.

    Na veel forums te hebben gelezen en veel info opgedaan waardoor ik door de toppen de plant niet meer zie heb ik besloten een eerste kweek te gaan opzetten met de volgende setup:

    - 1x 400w hps
    - 2x kweektent 0,8x0,8 compleet met alle toebehoren (lamp diepstraal, afzuiger, filter, ventilator, lamp, klimaat meter, 1x ballast 400w en een relais timer 400w)
    - 18x white widow zaadjes. (deze laat ik samen voorgroeien in 1 tent met 18x 5 liter potjes met 400w hps en na 2/3 weken ga ik ze verdelen over 2 tentjes van beide 9 stuks 11L potjes met beide - tentjes dus apart een 400w HPs lamp)
    - potgrond lightmix de gehele kweekperiode
    - 1 ph waarde meter.
    - Dutchpro Starterspakket Aarde/Soil
    Original Grow Soil A+B 1 Liter
    Original Bloom Soil A+B 1 Liter
    Explode 250 ml
    Take Root 250 ml
    Multi Total 250 ml
    Ph waarde ga ik ieder dag perfect afmeten en waar nodig opkrikken of afbreken natuurlijk.

    2 weken groeien op 18/6 en na de verdeling 8/9 weken ga ik ze op 12/12 draaien, zit er ook aan te denken om misschien op 14/10 en de laatste 4 weken op 10/14 te draaien. Wat vinden jullie hiervan?

    Mijn plan is om de planten te Schroggen.. maar graag hoor ik van jullie of dit de beste kweekmanier is met deze setup misschien een SOG toch beter? Alle reacties zijn meer dan welkom!

    Welke middelen voor de bloei periode zijn top voor beter compact toppen die ik eventueel nog kan kopen? of is het starterspakket voldoende?

    Ph waarde ga ik ieder dag perfect afmeten en waar nodig opkrikken of afbreken natuurlijk.

    Ik zal jullie binnenkort ook meenemen in een foto verslag

    Heb jullie nog kweektips/advies/suggesties? Brand maar los alles is welkom en word zeer gewaardeerd!
    Missen er dingen in mijn plan? Zijn er dingen die ik verkeerd heb of jij anders zou doen?








    Last edited by ingoldwe9912; 30 March 2020, 20:34.

    #2
    Je bent aardig wat van plan voor een eerste kweek met 2 X 400 watt

    Is de ballast ook dimbaar? 400 watt op 80cm bij 80cm is misschien wat veel?! Ook ivm de hitte, je zal gaan bloeien in de zomer en dan is het vast al aardig warm buiten.

    Verder lijkt het mij een goed plan, succes !
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #3
      Top top top ! bedankt voor je reactie Tomaten
      ik wil ze namelijk om en om op 12/12 laten draaien. dat wellicht misschien voor hoog stroom verbruik piek.

      De ballast is inderdaad dimbaar : LUMii DIGITA Ballast 250w/400w/600w/660w Boost

      Wat zou jij adviseren? gewoon 400w en als het te warm word dimmen.. of toch 1 lagere stand aanhouden?

      alvast bedankt




      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Doe je er wel 600W lampen in?

      • ingoldwe9912
        ingoldwe9912 commented
        Editing a comment
        Bamm!! super tips!
        Spacende Hollander Ik zou dus kunnen groeien op 250 en na 2/3 weken als ik ze ga verdelen ze laten bloeien opbouwend tot 400w?

        QnQ ja ik heb 2x 600w lampen. Ik denk alleen nu over na dat ik een 400w timer relais heb besteld omdat ik zekers niet op 600 ga draaien. De andere zou ik wat later bestellen. Dit zou dus een 600w relais timer moeten zijn. of is 400 dan gewoon wel goed omdat ik er niet overheen ga? top tip

        beide bedankt

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        400W voorschakel -> 400W lampen
        600W voorschakel -> 600W lampen
        Schakelkast kan ik niks over zeggen als ik niet weet welke je hebt.
        Dat ligt eraan welk relais erin zit.

      #4
      Goedeavond, nog een vraagje die mij tebinnen schiet :

      Ik lees net dit bij de potgrond die ik ga bestellen ' Begin met bemesten na de eerste week.'

      wat houd dat precies in voor mij?

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Wat er staat, dat je met bemesten moet beginnen na de eerste week

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Niet dus. En al zeker niet in 5 liter. Eerste drie weken enkel water, de rest is bs marketing.

      #5
      Super!

      nog een ander vraagje Iemand bekend met Spectrabox BB (800 Watt) Led?

      is dit beter tegenover 2x400 w hps? en dan 1 tent a 1.2x1.2x2.0

      zie graag jullie reacties tegemoet

      ​​​​​​​tnx

      Comment


        #6
        Nog is een ander vraag, waarom zou je 18 white widows willen kweken? Niks saaier dan white widow, en dan nog enkel die soort...

        Comment


        • ingoldwe9912
          ingoldwe9912 commented
          Editing a comment
          haha wat is er saai aan dan? wil misschien ook voor AH gaan.. Ik zie het wel ;P

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ge eet toch ook ni elke dag hetzelfde?

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          18 potten, 18 soortjes en best een chiliplantje erbij tegen spint.

        #7
        Nog een vraagje, aangezien je jezelf niet voorstelt in de introductie doe ik dat grapje maar ff hier

        In gold we trust ?
        Gaan we de 50K/Kilo halen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          Sorry mensen Vergeten voor te stellen inderdaad. Ik ben Stefan uit Brabant
          Ga dus aan mijn eerste kweekje beginnen en hopelijk verloopt alles voorspoedig.

          HAHAHAH QNQ nee ben al blij als ik de 100gr haal. Wil er ook vooral veel van leren

          Ben super blij met al jullie tips en trics. Heb me nooit op een forum aangemeld behalve Sids kort JD. Dit is echt top! dank allemaal

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Met die 50K doelde ik op de goudprijs.
            Aangezien je alias lijkt te bestaan uit “in gold we trust” en waarschijnlijk je geboortejaar-maand ?
            (btw ik lees net dat het een kledingmerk is, dusse...nouja
            Last edited by QnQ; 3 April 2020, 10:38.

          #9
          Bij dit soort kweken heb ik dan altijd zoiets van hm, da's makkelijk naar de growshop te dragen. 18 keer ww. 2 keer 600 watt. Ipv 9 keer 2 onbekende soorten waarbij je mss is iets interessants ontdekt.

          Comment


            #10
            18 stuks alleen voor jezelf??
            kan me veel vertellen maar lijkt me beetje meer op broodkweken maargoed wie ben ik om daar over te oordelen natuurlijk.


            succes met de kweek
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #11
              400w zal het zijn en niet 600... Daarnaast is iedereen hier een broodkweker. de een doet het 4 keer per jaar en de ander 1 keer. ik doe het 1keer en dan volgend jaar pas weer.... maargoed
              ik wil dus met een zaadje beginnen en deze in bekers zetten na het ontkiemen.

              nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen hierna aangezien ik niet over een propagator beschik of ontkiem tent. Kan ik ze gelijk onder 18/6 doen ik de tent?

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Haha ik wil net zeggen er is toch een groot verschil tussen broodkweker en hobbykweker....

                Met 19 stuks ben je voor mij geen broodkweker en ik heb het nogmaals even terug gelezen maar zie nergens staan dat je maar 1 kweek per jaar gaat draaien dus zonder die info ga ik ervan uit je meer draait waarom zou je anders 2 tenten kopen en niet gewoon 1 als je toch maar 1x per jaar draait.
                Anderbij lees ik je eigen reactie je ze om en om wil laten draaien dus ergens klopt er iets niet maargoed nogmaals ik ben er niet om te oordelen.

                Nogmaals succes met de kweek

              • Gijsch
                Gijsch commented
                Editing a comment
                Ik heb wel vaak schimmels op brood gekweekt. Telt dat ook als broodkweker?

              • Waldpiek
                Waldpiek commented
                Editing a comment
                Je stelt zelf dat je je 2 tenten om en om wilt laten draaien en later corrigeer je jezelf.... je gaat dus het ene jaar in de ene tent draaien en het volgende jaar in de andere? Beetje vaag allemaal

              #12
              Thanks Flip! nog andere tips waar ik op moet letten als ik ze in bekers onder de lamp zet?

              Na hoelang kan ik ze over potten bv?

              Comment


                #13
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #14
                  Ik heb gelezen dat dat op een of andere manier beter zou zijn. of maakt dit geen verschil? wil zaterdag de lampen bestellen maar twijfel nog om dan toch niet led lampen te kopen.

                  Stel ik koop led, dan kunnen die gewoon dicht op de zaadjes?

                  Comment


                  • Waldpiek
                    Waldpiek commented
                    Editing a comment
                    Dat hangt er helemaal van af welke ledlamp je gaat kopen

                  • ingoldwe9912
                    ingoldwe9912 commented
                    Editing a comment
                    Spectrabox BB

                  #15
                  Spectrabox BB

                  Comment

                  Bezig...
                  X