Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuren van het water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afzuren van het water

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Na wat Google werk kwam ik uit op dit forum en was erg benieuwd wat jullie mening is mbt het afzuren van water en de juiste waarde voor aarde.

    Het buitenwiet seizoen staat weer voor de deur en voorheen kweekte ik reguliere planten maar helaas door wat geklaag in de buurt moet ik overstappen op auto flowers.

    Voorgaande jaren deed ik eigenlijk weinig qua PH achteraf gezien misschien niet zo handig maar dat wil ik dit jaar anders gaan doen.

    Na het toedienen van de voeding kom ik uit op een PH van 6.9.

    Mijn 2 vragen zijn wat is de juiste PH Waarde voor lightmix aarde en hoe kan ik dit eventueel het beste afzuren, Vanuit mijn werk heb ik de mogelijkheid om zuren mee te nemen ( Citroen,fosfor,zwavelzuur ) Is dit eventueel te gebruiken of is het toch beter om een fles met PH - te kopen.

    Alvast bedankt!

    #2
    Wat is het verschil met autoflowers dan ?
    Die snap ik even niet.
    Ze ruiken hetzelfde.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Ik denk de grote? Af blijven over het algemeen wat kleiner? Maarja je hebt ook regular die maar 120cm worden.
      Ligt ook aan de hoeveelheid aarde neem ik aan.

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Korter stankoverlast als je op tijd begint denk ik?
      Ik gebruik Plagron PH- (fosforzuur). Fosfor vinden je plantjes wel lekker tijdens de bloei.

      Hier een stukje door @LR2:

      Als je per see pH wilt verlagen, dan kan dat prima met HCl (zoutzuur), fosforzuur (denk aan cola, sommige pH- gebruikt dat), Salpeterzuur (meest gebruikte pH-), of Zwavelzuur (H2SO4). Azijnzuur en citroenzuur gaan ook prima, maar die stabiliseren trager.
      Zwavelzuur en HCl hebben de minste bodeminteracties. Daarmee bedoel ik dat zij het minst verstoren in je bodem. Daarnaast kost een flesje nogal weinig geld en heb je slechts een druppel nodig om de pH met een aantal punten te verlagen. Een flesje gaat makkelijk 5 jaar mee.
      PH-down producten, die zogenaamd specifiek voor de wietteelt zijn, zijn een beetje oplichterij als je 't mij vraagt. Er zijn tientallen producten die precies hetzelfde doen, maar dan beter, en veel goedkoper.

    #3
    Klopt inderdaad.. mijn buurman die vond het stinken pas toen de schutting opnieuw geplaatst moest worden en hij de planten zag.. vermoedelijk nooit last gehad maar goed zolang wiet als drugs bestempeld wordt door onze overheid zullen er mensen zijn die het afschuwen..

    Gijsch bedankt voor je uitleg! Hier kan ik wel iets mee.

    Ik zal dan even een fles met zwavelzuur meenemen. Wat de fosfor betreft ik meende dat in de PH- het gehalte 59% is wij hebben hier 75% is dat nog nadelig of maakt het concentraat niks uit.

    Weet je ook wat het ideale PH getal is voor aarde?

    Bedankt voor je antwoord

    Comment


    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Credits moeten naar LR2 : Ik zelf weet (wist want ik heb het gelezen) zulke dingen niet en heb me dus laten "oplichten" met PLagron Ph-
      (Subtiele hint) Ik moest er dus naar zoeken. Zoekterm: Water + afzuren. Dan kom je nog veeeeel meer informatie tegen

    #4
    Autoflowers ruiken hetzelfde, dus vandaar.
    Als je regenwater of 50/50 regenwater/kraanwater gebruikt hoef je niks aan de pH te doen buiten.
    Ik doe daar sowieso nooit aan buiten, en ze krijgen water uit de vijver, de regenton, of uit de tuinslang(kraan)
    Als je grote potten gebruikt, 20-30 liter of volle grond dan is het overbodig.
    Wil je toch die moeite gaan doen elke dag, hou dan 6.3 tot 6.5 aan op aarde.

    Als je een glazen flesje pakt, en die voor 3/4 vult met water en daarna afvult met fosfor- of salpeter- of zwavelzuur dan kun je dat gebruiken.
    Dan heb je ook niet meteen een gat in je voet als je knoeit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      QnQ klopt helemaal hoor aan de geur doe je toch niks voordeel is dat ik ze in 30 liters heb staan waardoor verplaatsen wat makkelijker gaat en ze zo uit het zicht kan zetten.

      Zelf heb ik helaas niet de mogelijkheid om regenwater op te vangen op dit moment dus ik zal het moeten doen met kraanwater, niet dat het heel slecht is maar toch.

      Ik kom nu op 6.9 uit qua PH dan zou ik nog een fractie kunnen zakken.

      Waarom is het in grote potten overbodig de PH te regelen?

      Thanks voor jullie antwoorden

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Dat hangt af van welke voeding je gebruikt.
        Check de website van je voeding.

      • snorkel420
        snorkel420 commented
        Editing a comment

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Daarom zeg ik kijk op de site van Plagron bij de voeding die je hebt.

        Er zit een verschil tussen biovoeding en minerale voeding, bij de ene moet het wel en bij de andere hoeft het niet, daarom zie je verschillende dingen, omdat het over verschillende soorten voeding gaat.

        Check de plagron site, daar staat of je moet afzuren met jouw voeding of niet.
    Bezig...
    X