Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontkiemd zaadje wortel is afgebroken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ontkiemd zaadje wortel is afgebroken

    Korting op 420shop
    jooow

    tis mijn tweede keer dat ik kweek buiten
    maar nu heb ik mijn zaadje laten ontkiemen en 1 van hen zen wortel was afgebroken
    ik heb hem ik de grond gestoken en hoop dat deze nog uitkomt

    weet niet of dit nog lukt ??
    iemand ervaring hiermee??


    #2
    Ja.
    RIP
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Fem#1 - 2020

      Comment


        #4
        Je moet die wortels niet afbreken.

        Comment


        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment
          Captain Hindsight to the rescue!

        #5
        Dat hele voorkiemen is ook eigenlijk niet nodig, en zoals je ziet heeft het ook een risico.
        Je kan een zaadje ook gewoon meteen in de grond mikken.

        Ik zie de boer ook niet elk maiskorreltje voorkiemen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • EGSilver
          EGSilver commented
          Editing a comment
          We moeten ook eerlijk zijn.
          Een maiskorreltje kost geen €5.

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ik snap eerlijk gezegd ook dat gedoe v kiemen tussen bvb koffiefilters niet. 10j al laat ik zaden kiemen in aarde en nog nooit misgegaan, de weerstand die ze ervaren id bodem maakt hen net sterk.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Dat deden mensen voornamelijk om te zien of oud zaad wel ontkiemt. Vaak stopte ze het in de grond maar gebeurde er niks na enkele dagen en worden sommige ongeduldig en gaan het er weer uit graven. Ook voor een peace of mind dat ze in ieder geval wat doen voordat ze de potten ingaan.
          Maar idd door ze direct in de grond te stoppen worden ze wel resistenter. Maar de verslagen liegen er niet om.. het kan prima met een koffiefilter, keukenrol etc.

        #6
        Kan wel degelijk..
        Ik begon met ontkiemen in kokos en heb het uiteindelijk uit de pot gerukt omdat ik toch niet verder zou gaan met reguliere zaadjes Zat geen penwortel meer aan? Maar was wel nieuwsgierig of ze het zou overleven als ik het in een bekertje met wat water zou doen.

        Heb het in een bekertje gezet met water met een ph waarde van 5,8 wat wortel stimulator en het water elke dag verversen/vervangen en met een weekje gaat ze weer. Ik zou haar weer kunnen verpotten als ik wil want ze gaat het niet goed doen als ik haar nog langer in dat bekertje laat zitten (ruimte en zuurstof gebreken)



        01_copy.jpg02_copy.jpg03_copy.jpg
        06_copy.jpg05_copy.jpg

        Wanneer je zaailing strekt en je verpot het later tot aan de lob bladen, dan groeien ook daar (onder de lob bladen) weer nieuwe wortels aan.
        Last edited by ganjagast; 2 May 2020, 00:26. Reden: vraagteken erbij gezet..
        Ad usum proprium!

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Zaailing stek

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          thanks man

          Beetje klooien hier zo ontdek ik zelf wat wel en niet kan. Je leest talloze shizzles maar zelf proberen is de beste leermeester he!

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Absoluut de beste leermeester. En een stuk leuker als school!

        #7
        even langs de zaadhandel voor een wortelspalk

        Comment


          #8
          Wat kan wel degelijk? De wortel van een zaadje groeit niet meer aan he.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Als de zaadhoesje eraan zit dan is het idd over en uit. Zolang het zaadhoesje eraf is is het wel degelijk mogelijk zolang er een klein stukje vd penwortel nog aanzit. Ik heb het zelf geprobeerd, zie de fotos.

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            btw het was zo klein. maar moet nog wel een stukje penwortel aan hebben gezeten anders doet ie niks

          #9
          Oorspronkelijk geplaatst door tisdenjulow420 View Post
          jooow

          tis mijn tweede keer dat ik kweek buiten
          maar nu heb ik mijn zaadje laten ontkiemen en 1 van hen zen wortel was afgebroken
          ik heb hem ik de grond gestoken en hoop dat deze nog uitkomt

          weet niet of dit nog lukt ??
          iemand ervaring hiermee??

          Ik vrees het ergste, maar je kan het altijd proberen.
          Ik gebruik een klein lepeltje, om de zaadjes van de natte zakdoekjes te halen en in in de grond te stoppen, waarbij ik heel voorzichtig ben en probeer om zo veel mogelijk van de wortel af te blijven.
          Met je vingers kan ook, maar dan is de kans groter dat je de wortel beschadigd.
          Lets not criticize but legalize

          Comment

          Bezig...
          X