Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Critical dag 32 advies?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Royal Critical dag 32 advies?!

    Korting op 420shop
    Gegroet mede kweek vrienden, ik zit op dit moment op dag 32 met mijn royal critical automatic flower en ik was toch benieuwd naar de mening van anderen, gaat tie de goede kant op ? Op dit moment gebruik ik een cool white lamp van 48 watt maar ik wissel die binnenkort naar een full spectrum lamp van ook ongeveer 46 watt (dit omdat ik het van een vriend aanneem). Ik geef hem dagelijks een klein beetje water en ik heb hem 1 week LST gegeven. Hebben jullie tips voor voeding of een goedkope licht optie? Laat het me weten! Het is mijn eerste plant en ik vind zelf dat het redelijk de goede kant op gaat wat vinden jullie?
    Attached Files

    #2
    250 watt hps?

    Comment


    • JosBouwer
      JosBouwer commented
      Editing a comment
      Ik heb inderdaad net een 400 watt hps lamp extra besteld met lampenkap set, denkje dat je meteen een verschil erin ziet aangezien er nu maar een spaarled lampje zit van 48 watt?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Overgang naar ander licht, daar moeten ze wel aan wennen.

      Tevens warmer en meer waterverbruik.

      Minimale hoogte is 40 cm, begin op 60 dan strekken ze ook nog wat

      Heb je goede afzuiging en filter!

    • JosBouwer
      JosBouwer commented
      Editing a comment
      Aah okee dan even afwachten tot ik de lampen binnenkrijg en dan zien hoe de plantjes erop reageren! Thanks voor de reactie

    #3
    Je gaat op 1 autoflowers 400w licht knallen...?
    vind je dat niet een beetje zonde van je stroom?

    oPzich gaat het nog best redelijk voor zo’n klein lampje!! Kun je der daar niet nog 2 van bij hangen ?

    Comment


    • JosBouwer
      JosBouwer commented
      Editing a comment
      Ik heb er op het moment 4 staan in dezelfde kast, ik wil ze alle 4 dan onder die 400 watt hebben

    #4
    Hier een foto van de overige plantjes
    Attached Files

    Comment


      #5
      Die gaan het nieuwe lampje wel waarderen denk ik zo
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • JosBouwer
        JosBouwer commented
        Editing a comment
        Heb ze gisteren besteld, hopelijk zal het niet te lang duren ben zelf ook aardig benieuwd en hoop dat ze nog wat in de hoogte gaan groeien.

      #6
      denk dat je lamp wat hoger moet , volgens de foto hebben ze het wat te warm .
      voor de rest zien ze er prima uit

      Comment


      • JosBouwer
        JosBouwer commented
        Editing a comment
        Ik heb ze inderdaad net wat hoger gehangen, hoop dat ze nog meer naar boven groeien

      #7

      Comment


      • JosBouwer
        JosBouwer commented
        Editing a comment
        Neee, de aarde word nog ongeveer gelijk droog en soms wisselt het welke eerder droog is

      #8
      Die gaan al bij al lekker toch ondanks het weinige licht, goed bezig
      succes met de zwaardere verlichting
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #9
        Op welke manier heb je de plant LST gegeven? Ik zie hier geen sporen van aan de plant.
        Ook: waarom heb je maar 1 week LST gegeven? Ik heb begrepen dat je zoiets moet onderhouden.

        Comment


        • JosBouwer
          JosBouwer commented
          Editing a comment
          Ik heb een weekje maar gedaan tot nu toe omdat ik wacht op mijn andere lampjes ( 400 watt hps) en ze mogen nog een beetje in de hoogte groeien naar mijn mening denk ik. Als ik men nieuwe lamp binnen heb dan zal ik verder gaan met LST en zal ik foto’s plaatsen

        #10
        Hallo kweekvriendjes, ik heb de lampen nog niet binnen gekregen maar ik ben wel verder gegaan met lst voor 1 plant, het andere plantje is er niet goed aan toe maar heb een vermoeden dat het door te weinig licht komt en als het iets anders is laat het me graag weten! Ik ben ook benieuwd of de LST goed is uitgevoerd.
        als je tips of tricks hebt laat het me weten!
        Attached Files

        Comment


          #11
          Hi Jos,

          Je kan beter gewoon een kweekverslag bijhouden. Dan kunnen wij ook zien/ lezen wat je allemaal doet en kunnen we je daarop bijsturen.

          De eerste stap LST heb je denk ik goed toegepast. Maar je plantjes zien er niet echt happy uit.

          succes!
          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

          Comment


            #12
            Bij een hps lamp heb je ook een reflector (kap) nodig en een (E)VSA he ?
            Heb je een complete set besteld ?

            Wat voor grond staat ze in ?
            Het lijkt erg compact op de foto’s.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #13
              Jaa ik heb zeker een complete set besteld! De grond die ik gebruik is 70% zaai en stek grond en 30% kokosgrond

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                En daar laat je ze in staan ?
                Zaai- en stekgrond is voor zaailingen en stekken he...eigenlijk alleen voor de eerste week.
                Daarna heb je potgrond nodig.
                Z&sgrond zit nauwelijks voeding in, en cocos zit niks in, bovendien gaat die z&sgrond inklinken als je een paar keer water gegeven hebt, dat vinden de wortels niet zo fijn, die hebben ook lucht nodig.
                Ze halen wel wat zuurstof uit het water, maar dat is maar beperkt natuurlijk.
                Je kan natuurlijk doen wat je wil, het zijn jouw plantjes, maar ik wil je toch aanraden om even langs een tuincentrum te gaan ofzo, en een flinke zak fijne luchtige potgrond uit te zoeken.
                Als er teveel keus is vraag je een (oudere)winkelmedewerker naar de beste grond voor tomaten.
                (laat je geen cocospotgrond aansmeren)
            Bezig...
            X