Koffieprut gebruiken door je grond?!?!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Robbie010
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 79

    #1

    Koffieprut gebruiken door je grond?!?!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    iemand enig ervaring met koffieprut koffiedik die dit bij zijn planten heeft gebruikt? Kan er maar vrei weinig over vinden op het internet

    groettennnn
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Ja heb ik wel eens gedaan. Op het werk stond een plant die kreeg alle restjes koffie, die deed het het beste van alle planten. Thuis stond een buitenplant die het niet zo geweldig deed en die heb ik er met koffieprut bovenop geholpen.

    Wel niet te veel want het bevat veel stikstof en maakt ook je grond zuurder.

    Wordt ook veel gebruikt om te composteren of als voeding voor je wormen in de wormentoren.

    Als je Googled (of, zoals is, Duckduckgoed) op “koffiedik in de tuin” krijg je talloze voorbeelden.





    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • Rietslang
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2015
      • 2171

      #3
      What he said

      Als je het echt wilt toevoegen ipv composteren dan als mulch laagje
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment

      • Nederhigh
        Super Grower
        Lucky Member
        • Apr 2012
        • 1834

        #4
        Bij mij beland de koffieprut direct na het zetten al dampend in mijn tuin

        Comment

        • kelderkastje
          Exquisite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Nov 2019
          • 5461

          #5
          Elke lente neem ik een 20 kilo prut mee van de dame die de koffieapparaten onderhoudt in het gebouw waar ik werk, en die gooi ik mee in mijn moestuin. Bij de plantjes die het graag wat zuurder hebben.

          Comment


          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Dus je zit na 20 kilo koffie te roken? ;(

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Gezellig kantoorgebouw met 2000 man, dan gaat het rap.
        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #6
          Ja daar is ###### weinig over te vinden zeg......

          koffieprut.png
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...